Gå til innhold

Barn & sminke

Gjest mora2

Anbefalte innlegg

Som sagt, vi har ulikt ståsted og oppfatter ting svært ulikt. Jeg synes ikke unger er stygge, og dermed trenger de ikke å bli pyntet opp. Barn skal få være barn, som også artiklene jeg linket til sier noe om.

Så du synes at man må være stygg for at man skal ha lov å pynte seg opp. Eller synes du voksne damer er stygge om de ikke sparkler seg.

Jeg pynter meg ikke for å kammuflere stygghet, men for å bli enda litt finere.

Det kan barn også gjøre på en måte som passer for barn.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 222
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

42

• Mammantil3

24

• trollemor;o)

12

• Liliaceae

9

Mest aktive i denne tråden

Men de trenger ikke få lov bare fordi de spør. Mine har også spurt om å få sminke seg. Svaret er altså nei - De må vente noen år. ;-)

Jeg skjønner bare ikke hvorfor det er så viktig å ha aldersgrense for litt rouge på kinnene.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Ja, det er jo tidlig. Er enig i det. Men jeg får gå litt i tenkeboksen, og bestemme meg for hva jeg sier neste gang hun spør.

:0)

da sier du noe sånt som at hun er så nydelig som hun er og at hun absolutt ikke trenger sminke slik som mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Det er ikke mye som skal til før en treåring er fornøyd. Viktigst å bare få prøve noe av det mamma bruker og høre at hun er fin.

Det er ikke snakk om å stivsminke.

Så jeg kan ikke se noe problem med det i det hele tatt. Ikke verre enn å gå med mammas sko.

mvh

Men det hørtes da vitterligen ut som om dette skulle bli en vane hver gang de skulle i bursdag. det er tåpelig. Ingen problem å si at dette er noe for damer. min sønn på 12 har lyst å smake øl, slik som pappa, men han får ikke det... (litt satt på spissen, men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det hørtes da vitterligen ut som om dette skulle bli en vane hver gang de skulle i bursdag. det er tåpelig. Ingen problem å si at dette er noe for damer. min sønn på 12 har lyst å smake øl, slik som pappa, men han får ikke det... (litt satt på spissen, men...)

Småjenter har mange innfall. Den ene gangen er sminke spennende. Den andre gangen er det prinsess for alle pengene.

Ting blir ikke en vane av et par ganger.

Og om det ble en vane at de får en ubetydelig dæsj rough på kinnene før de drar i bursdag ser jeg ikke problemet med det heller.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mora2

Hvis du på ramme alvor mener at det er greit å sminke opp en så liten unge, så havner du i kategorien med de psyke mødrene i amerika som stiller ut ungene i "missekonkurranser".

Å la ungene få et inntrykk av at de må pyntes på for å kunne gå ut blant folk, det er det samme som å legge veien klar for psykiatrisk behandling.

Alle unger, både jenter og til dels gutter, synes det er gøy å sminke seg fra de er små. Det handler om å male nytt ansikt, og gjøres i forbindelse med karneval - nettopp for å lage nytt ansikt. Tullesminke utført av ungen sjøl innenfor husets fire vegger - helt OK. Men å la ungene tro at de ikke er pene nok for omverdenen, det er helt på vidda.

Da er det jaggu godt de har et godt psykriatisk tilbud i nærheten. Så blir ikke veien så lang. ;0)

Herlig dol-svar! Hohoho! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Det handler jo ikke om å være stivsminket. Bare om å _gjøre_ som mamma. Kjempespennende.

Om man steilt nekter småjentene å prøve sminke, kan de bli mye mer oppsatt på det. Forbuden frukt osv.

mvh

Ja, det handler nok mer om det enn å skulle være sexy, se eldre ut ovs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

da sier du noe sånt som at hun er så nydelig som hun er og at hun absolutt ikke trenger sminke slik som mamma.

Men når hun blir eldre da, og det er greit å begynne med sminke. Sender man ikke ut de samme signalene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jaggu godt de har et godt psykriatisk tilbud i nærheten. Så blir ikke veien så lang. ;0)

Herlig dol-svar! Hohoho! *s*

En ikke uventet reaksjon fra din side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Med neglelakk følger aceton. Og det er jo slett ikke så bra.

Dessuten er det et frykelig styr å holde den pen.

Så den politikken støtter jeg fullt ut.

mvh

Trenger jo absolutt ikke ha noe aceton inne i bildet.

At litt sminke på en 3-åring i bursdag er så utrolig farlig skjønner jeg ikke. Er jo ikke snakk om full pakke med foundation osv. Litt neglelakk, eller lipgloss holder i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du synes at man må være stygg for at man skal ha lov å pynte seg opp. Eller synes du voksne damer er stygge om de ikke sparkler seg.

Jeg pynter meg ikke for å kammuflere stygghet, men for å bli enda litt finere.

Det kan barn også gjøre på en måte som passer for barn.

mvh

Generelt synes jeg ikke voksne folk er stygge, og jeg synes det er helt greit med sminke på voksne. Dog påstår jeg at alle sminker seg for å pynte på noe, svært få mener seg vakre nok i utgangspunktet. Du er sikkert unntaket. ;-)

Og dertil mener jeg at barn er vakre nok som de er, uten å måtte pynte på utseendet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger jo absolutt ikke ha noe aceton inne i bildet.

At litt sminke på en 3-åring i bursdag er så utrolig farlig skjønner jeg ikke. Er jo ikke snakk om full pakke med foundation osv. Litt neglelakk, eller lipgloss holder i massevis.

Vi er vel ganske enige.

Neglelakk hver dag synes jeg hadde blitt for mye. En gang iblant er helt greit.

Får man forresten holdbar neglelakk uten aceton? Hvilke andre giftstoffer får man i stedet?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mora2

En ikke uventet reaksjon fra din side.

Flott du vet hvor du har meg da. ;0)

Du kan vel strengt tatt ikke forvente et bedre svar på det du skriver. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når hun blir eldre da, og det er greit å begynne med sminke. Sender man ikke ut de samme signalene da?

Jo, da betyr det at når man sminker seg er man ikke lengre nydelig nok som man er.

Jeg hadde glatt slengt på litt diskret rouge eller øyeskygge eller hva som er mest stas i øyeblikke for å unngå å virre meg inn i et ganske selvmotsigende argumentasjon.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Vi er vel ganske enige.

Neglelakk hver dag synes jeg hadde blitt for mye. En gang iblant er helt greit.

Får man forresten holdbar neglelakk uten aceton? Hvilke andre giftstoffer får man i stedet?

mvh

Man får hvertfall tak i neglelakk uten giftstoffer, men de er sikkert litt dyrere. Jeg har aldri prøvd. Om de er så holdbare spiller vel ingen rolle til barn egentlig :o)

Jeg fikk låne sminken til mormor da jeg var lita, og jeg var jo såå kry da jeg hadde tatt på litt leppestift :o))) Sminke meg hver dag begynte jeg likevel sent med. Tror jeg var over 17 år hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det handler nok mer om det enn å skulle være sexy, se eldre ut ovs.

Det handler i stor grad om å være barn.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott du vet hvor du har meg da. ;0)

Du kan vel strengt tatt ikke forvente et bedre svar på det du skriver. Eller?

Nja, man kan jo alltids håpe, jeg er evig optimist. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får hvertfall tak i neglelakk uten giftstoffer, men de er sikkert litt dyrere. Jeg har aldri prøvd. Om de er så holdbare spiller vel ingen rolle til barn egentlig :o)

Jeg fikk låne sminken til mormor da jeg var lita, og jeg var jo såå kry da jeg hadde tatt på litt leppestift :o))) Sminke meg hver dag begynte jeg likevel sent med. Tror jeg var over 17 år hvertfall.

Det er greit at de varer mer enn ti minutter i hvert fall når de er til barn.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Om sønnen din hadde smakt øl, hadde han garantert ikke likt det likevel. ;0)

Jeg har ikke tenkt å la dette bli en vane, hvertfall ikke på mitt iniativ. Men hun spurte, og jeg ble veldig i stuss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...