Gå til innhold

Barn & sminke

Gjest mora2

Anbefalte innlegg

Generelt synes jeg ikke voksne folk er stygge, og jeg synes det er helt greit med sminke på voksne. Dog påstår jeg at alle sminker seg for å pynte på noe, svært få mener seg vakre nok i utgangspunktet. Du er sikkert unntaket. ;-)

Og dertil mener jeg at barn er vakre nok som de er, uten å måtte pynte på utseendet sitt.

Jepp. Jeg sminker meg ene og alene for å fremme min naturlige skjønnhet.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 222
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

42

• Mammantil3

24

• trollemor;o)

12

• Liliaceae

9

Mest aktive i denne tråden

Gjest mora2

Nja, man kan jo alltids håpe, jeg er evig optimist. ;-)

Så når du setter meg i bås som psykisk syk, på grunnlag av litt sminke, håpte du på et høflig svar tilbake? Hahaha!

;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Man får hvertfall tak i neglelakk uten giftstoffer, men de er sikkert litt dyrere. Jeg har aldri prøvd. Om de er så holdbare spiller vel ingen rolle til barn egentlig :o)

Jeg fikk låne sminken til mormor da jeg var lita, og jeg var jo såå kry da jeg hadde tatt på litt leppestift :o))) Sminke meg hver dag begynte jeg likevel sent med. Tror jeg var over 17 år hvertfall.

Jeg begynte også sent med sminke. Men husker jeg lånte av min mor innimellom, når det var noe spesielt.

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Jo, da betyr det at når man sminker seg er man ikke lengre nydelig nok som man er.

Jeg hadde glatt slengt på litt diskret rouge eller øyeskygge eller hva som er mest stas i øyeblikke for å unngå å virre meg inn i et ganske selvmotsigende argumentasjon.

;-)

mvh

Ja, jeg syns også det virker selvmotsigende.

Usj, jeg blir helt forvirret nå. Skal, skal ikke.. ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når du setter meg i bås som psykisk syk, på grunnlag av litt sminke, håpte du på et høflig svar tilbake? Hahaha!

;0)

Nå skrev jeg dette: ''Hvis du på ramme alvor mener at det er greit å sminke opp en så liten unge,''

om akkurat den greia - uten at jeg vet svaret.

Høflighet? Hm... Nope.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mora2

Det handler i stor grad om å være barn.

;-)

mvh

Ja, det gjør jo i grunnen det..

Jeg husker jo jeg fikk låne litt av min mor.De har aødri vært strenge på slike ting. Men jeg fikk jo ikke lov å se ut som en klovn da! Jeg brukte minimalt med sminke, og begynte sminke meg sent. Var nok mer guttejente oppigjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns også det virker selvmotsigende.

Usj, jeg blir helt forvirret nå. Skal, skal ikke.. ;p

Jeg er ganske sikker på at dine holdninger til deg selv og andre vil påvirke jenta langt mer en noen nesten usynlige lag med sminke i ny og ne.

Ungene tar etter det vi gjør og er, ikke det vi sier. Men du verden så de legger merke til det når det vi gjør og sier ikke stemmer overens.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Jeg er ganske sikker på at dine holdninger til deg selv og andre vil påvirke jenta langt mer en noen nesten usynlige lag med sminke i ny og ne.

Ungene tar etter det vi gjør og er, ikke det vi sier. Men du verden så de legger merke til det når det vi gjør og sier ikke stemmer overens.

;-)

mvh

Kloke ord..

Takk for mange fine innspill Pielill. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jo i grunnen det..

Jeg husker jo jeg fikk låne litt av min mor.De har aødri vært strenge på slike ting. Men jeg fikk jo ikke lov å se ut som en klovn da! Jeg brukte minimalt med sminke, og begynte sminke meg sent. Var nok mer guttejente oppigjennom.

Etter å ha observert noen utgaver av antipynteforeldre og den virkningen det hadde på døtrene, har jeg blitt meget liberal på dette området.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kloke ord..

Takk for mange fine innspill Pielill. :0)

Det er det som ofte er det morsomme og fortvilte.

Vi kan ha lange diskusjoner om hva barna skal gjøre og ikke. Men til syvende og sist er det ofte hva _vi_ gjør som er det avgjørende.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Om sønnen din hadde smakt øl, hadde han garantert ikke likt det likevel. ;0)

Jeg har ikke tenkt å la dette bli en vane, hvertfall ikke på mitt iniativ. Men hun spurte, og jeg ble veldig i stuss.

''Om sønnen din hadde smakt øl, hadde han garantert ikke likt det likevel. ;0)''

Tja, si ikke det. Sønnen vår fikk lov å smake en liten liten smak når vi var i hellas sist gang. Og det var såååå godt da. ;)

Han var da 7 1/2 år. Vi regnet jo ikke med at han ville like det da, da hadde han ikke fått smake. Men det har blitt med den smaken da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

''Om sønnen din hadde smakt øl, hadde han garantert ikke likt det likevel. ;0)''

Tja, si ikke det. Sønnen vår fikk lov å smake en liten liten smak når vi var i hellas sist gang. Og det var såååå godt da. ;)

Han var da 7 1/2 år. Vi regnet jo ikke med at han ville like det da, da hadde han ikke fått smake. Men det har blitt med den smaken da.

Hehe, han likte det ja. Jøsses, det var ikke verst! Det hadde jeg ikke trodd. Ingen av mine likte det. ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mora2

Det er det som ofte er det morsomme og fortvilte.

Vi kan ha lange diskusjoner om hva barna skal gjøre og ikke. Men til syvende og sist er det ofte hva _vi_ gjør som er det avgjørende.

;-)

mvh

Vi hadde virkelig trengt deg på forumet vårt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Hehe, han likte det ja. Jøsses, det var ikke verst! Det hadde jeg ikke trodd. Ingen av mine likte det. ;0)

Vi ble i grunn overrasket vi også. Men en iskald øl til lunsj var visst godt :) den lille smaksprøven altså.

Han fortalte for litt siden at han skulle aldri begynne å drikke alkohol. Oj, sa han rett etter, det går jo ikke, jeg har jo allerede gjort det :D

Måtte bare fortelle han at den lille smaksprøven gjelder ikke for å ha begynt å drikke alkohol, det var bare en liten smak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Vi ble i grunn overrasket vi også. Men en iskald øl til lunsj var visst godt :) den lille smaksprøven altså.

Han fortalte for litt siden at han skulle aldri begynne å drikke alkohol. Oj, sa han rett etter, det går jo ikke, jeg har jo allerede gjort det :D

Måtte bare fortelle han at den lille smaksprøven gjelder ikke for å ha begynt å drikke alkohol, det var bare en liten smak. :)

Hehe, så herlig en gutt. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ikke noen aktuell problemstilling da min datter var kun 3 1/2 år...

Men når det er sagt, så kommer det an på "settingen" rundt ønsket om å sminke seg.

- Er det endel av en utkledning? Ønsker barnet å leke "jåledame" og sminke seg slik mamma gjør, eller er det fordi barnet ikke føler seg "fin nok" uten sminke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Det er greit at de varer mer enn ti minutter i hvert fall når de er til barn.

mvh

Hehe, det er snakk om ordentlig neglelakk da, så et par dager bør de da vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Vi er vel ganske enige.

Neglelakk hver dag synes jeg hadde blitt for mye. En gang iblant er helt greit.

Får man forresten holdbar neglelakk uten aceton? Hvilke andre giftstoffer får man i stedet?

mvh

Men er det egentlig aceton i neglelakk? Det er vel kun i fjerneren? I neglelakk er det vel toluen som er det giftige stoffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det egentlig aceton i neglelakk? Det er vel kun i fjerneren? I neglelakk er det vel toluen som er det giftige stoffet.

Har ikke peiling.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...