Gå til innhold

Hvordan virker Purelan?


Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg er blitt anbefalt kremen Purelan eller andre kremer med ullfett mot mine såre brystvorter. Hvordan virker denne kremen egentlig? Hva er så bra med den i forhold til andre kremer (f. eks Ungumentum merk)? Erfaringer med kremen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Selv var jeg veldig sår en periode, og ble anbefalt purelan. Men kunne ikke se at det var noe mer hjelp i den enn å smøre utover brystmelk og la lufttørke. Dette hjalp på meg, og jeg brukte ikke kremen mer. Det viktigste er at barnet suger riktig. Men det vet du sikkert:-)

Håper du lykkes og blir mindre sår! Dette var ikke mye til hjelp!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hjalp meg.

Jeg brukte den om natten,under lanolinullinnlegg.

Teorien er at brystene ikke klarer omstille seg raskt nok,slik at man blir sår fordi kjertlene ikke klarer produsere nok smørningsmiddel (blir sugd bort).

Derfor tilsetter man litt i en overgangsperiode.

Purelan er bra fordi det er rent ullfett,og trygt kan spises.I tillegg er lanolin bakteriehemmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære (Anonymous). Ikke hørt noen forskningsresultat som tilsier at dette er bedre enn noe annet. Poenget er nok mere å holde sårene fuktige og rene mellom hver amming, det ser ut som det er viktig ift sårheling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...