notnow Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Kan en 12 åring sitte barnevakt for sine søsken (5 og 8 år) i ca. 1,5 time på ettermiddagen ? Eller er det for tidlig ? De to elste er selvstendige, ansvarsfulle og rolige. Alle vet vet hva de skal gjøre i tilfelle brann, det har vi øvd på mange ganger før. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Sånn generelt ville jeg sagt ja til det, med mindre det er spesielle utfordringer med en av de yngre eller konflikter mellom søsknene. Sikkert en fordel at de kan nå deg på telefon evt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iselin Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Det gjorde jeg selv da jeg var 12, da var søsknene mine 7 og 2 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hvis dere bor slik til at dere har mange naboer rundt dere, så tenker jeg at det må være greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
notnow Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Sånn generelt ville jeg sagt ja til det, med mindre det er spesielle utfordringer med en av de yngre eller konflikter mellom søsknene. Sikkert en fordel at de kan nå deg på telefon evt. De to elste har mobiler og kan ringe hvis jeg må hjem før. er det da på 10 minutter. Da prøver jeg, tror det går bra hvis jeg bare setter på barne tv slik at minsten blir opptatt. De kommer greit overens til vanlig. Vet ikke hvorfor jeg følte behov for å "sjekke" om dere syntes det var greit. Selv satt jeg barnevakt for to små barn og til og med lagde middag, badet og la de når jeg var 13 år. Tidene har vel endret seg og hva som er akseptert og ikke akseptert i samfunnet blitt anderledes. Man blir litt i tvil om ting som var ok når man selv var yngre, er ansett som ok i dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Nei - det er ikke for tidlig. Vi begynte å bruke ei barnevakt som var 12 år (om kvelden). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 De to elste har mobiler og kan ringe hvis jeg må hjem før. er det da på 10 minutter. Da prøver jeg, tror det går bra hvis jeg bare setter på barne tv slik at minsten blir opptatt. De kommer greit overens til vanlig. Vet ikke hvorfor jeg følte behov for å "sjekke" om dere syntes det var greit. Selv satt jeg barnevakt for to små barn og til og med lagde middag, badet og la de når jeg var 13 år. Tidene har vel endret seg og hva som er akseptert og ikke akseptert i samfunnet blitt anderledes. Man blir litt i tvil om ting som var ok når man selv var yngre, er ansett som ok i dag. Min datter på 13 sitter barnevakt 4 timer på kvelden for en 5 åring. Lager enkel mat, legger og leser. Det går iallefall kjempefint! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Min 10 åring sitter barnevakt for vår 4 åring innimellom. Går helt greit 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 ''De to elste er selvstendige, ansvarsfulle og rolige. '' Da tror jeg det skulle gå veldig greit. Dersom de får tak i en voksen pr telefon, som kan komme relativt raskt om det skulle være noe. Eller om det er en nabo relativt tilgjengelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Det skulle vel bare mangle om han/hun ikke kunne gjøre det? jeg vil vel gå så langt at jeg påstår at det ville vært merkelig om en 12-åring _ikke_ kunne gjøre det. Den yngste her er tross alt 5 år, det er ikke noen babyer det er snakk om:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Definitivt JA 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Hvis de selv er innstilt på å samarbeide om at det skal gå bra: Ja, absolutt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 ja, ingen problem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Det må da være helt OK. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.