Gjest Det er for JÆVLIG!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Det er for ¤%¤?)/&%... En nær slekning har fått ei tulle for ei lita stund tilbake...og nå har barnevernet henta tulla... Moren har slitt litt psykisk...men graviditeten og fødselen gjorde noe fabelakig med henne...og hun viste med en gang hvor enormt god mor hun var... Det tok litt over en måned før barnevernet kom... Det er for JÆVLIG!!!!!!!!!!!!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Det er sannsynligvis mange flere momenter i dette tilfelle enn det du har fått med deg. Barnevernet har mange forskjellige hjelpetiltak, de setter inn før de går til det skrittet at de fratar foreldre barna sine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Beklager om jeg virker kynisk, men jeg regner med at det er en grunn til at dette har skjedd... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Det skal endel til for at barnevernet går så langt at de tar et barn fra foreldrene sine, så jeg kan ikke tro annet enn at det er momenter her du ikke kjenner til..... Forøvrig skjønner jeg at det må ha vært et sjokk :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Barnevernet tar ikke barn fra foreldrene for moro skyld og det ligger helt sikkert mer bak her enn det du vet om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Om en ikke er psykisk på stasjon, bør en heller ikke ha det daglige ansvar for barn. Selv om du kun ser en side av saken, er det nok flere ting som ligger til grunn for at hun ikke fikk behode barnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ugler i hosen Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Det er ikke barnevernet som avgjør omsorgsovertakelse, det er Fylkesnemda. Dette er en form for rettsak der foreldrene har advokat. Var ikke far skikket til å ha omsorgen, heller? Det er nok helt sikkert mer til denne saken enn det du forteller om her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Jeg forstår også det kan være jævlig for pårørende og foreldre. Men kanskje det er det beste for barnet, og dem selv. BV ønsker at barna skal være hos foreldrene, de tar dem ikke uten god nok grunn. Men om foreldrene jobber med de problemene som er, har de kanskje mulighet til å få jenta hjem igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Det er for JÆVLIG!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Jeg forstår også det kan være jævlig for pårørende og foreldre. Men kanskje det er det beste for barnet, og dem selv. BV ønsker at barna skal være hos foreldrene, de tar dem ikke uten god nok grunn. Men om foreldrene jobber med de problemene som er, har de kanskje mulighet til å få jenta hjem igjen. ''Men om foreldrene jobber med de problemene som er, har de kanskje mulighet til å få jenta hjem igjen.'' Jeg håper på dette...men mora står temmelig alene... Faren har dratt sin vei...og gjorde venninna gravid også...hun venter barn i disse dager... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 ''Men om foreldrene jobber med de problemene som er, har de kanskje mulighet til å få jenta hjem igjen.'' Jeg håper på dette...men mora står temmelig alene... Faren har dratt sin vei...og gjorde venninna gravid også...hun venter barn i disse dager... Uff, hørtes ut som en trist situasjon.. Og en uansvarlig mann. Håper moren til barnet får orde på livet sitt. Kanskje hun kan søke hjelp ulike plasser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Istapp Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 ''Moren har slitt litt psykisk...men graviditeten og fødselen gjorde noe fabelakig med henne...og hun viste med en gang hvor enormt god mor hun var...'' De tar ikke barnet fra mor pga at hun har slitt psykisk,det skal nok mer til. Og hvis det stemmer at hun er en god mor,får hun nok barnet tilbake. Høres rart ut at BV bare kom og tok barnet fra henne uten grunn,nei ikke vet jeg...får ikke håpe det er slik det fungerer der du bor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Det er utrolig trist dersom moren først når "det er for sent" har kommet i gang med å snu livet sitt i riktig retning. Det har høyst sannsynlig blitt gjort vedtak om samvær mellom mor og barn, og dersom hun virkelig har klart å begynne en snuoperasjon i livet sitt, så er det viktig at hun fortsetter i riktig retning og at hun følger opp samværet. Det skal som regel svært mye til for at man fratar mor omsorg så tidlig. Har det vært vurdert om det er aktuelt å bruke nær familie som fosterhjem? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Det er nok vel begrunnet hvorfor de tok barnet fra mor, og du har sikkert ikke all informasjon. Ja, selvsagt er det trist. Men kan hende barnet blir tilbakeført mor... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 ''Men om foreldrene jobber med de problemene som er, har de kanskje mulighet til å få jenta hjem igjen.'' Jeg håper på dette...men mora står temmelig alene... Faren har dratt sin vei...og gjorde venninna gravid også...hun venter barn i disse dager... Regner med at barnevernet har gode grunner til å hente barnet. Venninna di og hennes venninne kan ikke si "Han gjorde oss gravide!", de har også.et ansvar. For meg så høres det ut som om de til å være ganske så naive i valg av mann! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.