Gå til innhold

Ha på lue inne

100%ull

Anbefalte innlegg

Jeg får fnatt når poden til gubben går med lue på inne...

Han har gjentatte ganger fått beskjed fra skolen at dette ikke er lov til...

Allikevel så får han gå med lua på hele tida hjemme...

Det er like før poden dusjer med lua på...

Jeg har ikke noe å si i denne settingen...

Er det bare jeg som er antiluepåinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mora2

Det er ikke noe kamp...men innvendig irritasjon for meg...

Hadde ikke orket bruke energi på å irritere meg over slikt.

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke orket bruke energi på å irritere meg over slikt.

Duhar rett...

Det er bare meg selv det går ut over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Duhar rett...

Det er bare meg selv det går ut over...

Ja, det er det. Og snart er han i den rette alderen, da får du nok verre ting å irritere deg over. Hehe! ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er det. Og snart er han i den rette alderen, da får du nok verre ting å irritere deg over. Hehe! ;0)

''Og snart er han i den rette alderen, da får du nok verre ting å irritere deg over''

Det har begynt: Sjeling, lyving, komme for sent til avtaler osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest De leter etter seg selv, helt normal

Sånn er det da med ungdommene det da. Min og det, går inne med jakke på hele tiden, og gjerne lue, aller caps eller skaut eller annet.

Men jeg gidder ikke bry meg om det, han er stor nok til å skille kalt og varmt selv ;)

Eneste er ved middagsbordet, da synes jeg det er greit at vi tar av evnt luer og sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

''Og snart er han i den rette alderen, da får du nok verre ting å irritere deg over''

Det har begynt: Sjeling, lyving, komme for sent til avtaler osv osv

Også irriterer du deg over luen midt oppi dette? Hehehe, ta heller tak i stjelingen og lyvingen. Det hadde jeg irritert meg grønn over. Og ikke tolerert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det da med ungdommene det da. Min og det, går inne med jakke på hele tiden, og gjerne lue, aller caps eller skaut eller annet.

Men jeg gidder ikke bry meg om det, han er stor nok til å skille kalt og varmt selv ;)

Eneste er ved middagsbordet, da synes jeg det er greit at vi tar av evnt luer og sånn :)

Hmmm...

''De leter etter seg selv, helt normal''

Du har så rett...

Poden min gikk med slips og skjorte og spilte badminton...

Det handler kanskje om det samme =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også irriterer du deg over luen midt oppi dette? Hehehe, ta heller tak i stjelingen og lyvingen. Det hadde jeg irritert meg grønn over. Og ikke tolerert.

Du har rett...

Det er bare så vanskelig å være stemor...som er det femte hjul på vogna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Du har rett...

Det er bare så vanskelig å være stemor...som er det femte hjul på vogna...

Det er sikkert ikke lett nei. Jeg vil tro god komunikasjon mellom deg og mannen kan gjøre ting lettere i tiden som kommer. Viktig at dere drar i samme retning. Du er jo tross alt en stor del av livet til gutten. På godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert ikke lett nei. Jeg vil tro god komunikasjon mellom deg og mannen kan gjøre ting lettere i tiden som kommer. Viktig at dere drar i samme retning. Du er jo tross alt en stor del av livet til gutten. På godt og vondt.

''Jeg vil tro god komunikasjon mellom deg og mannen kan gjøre ting lettere i tiden som kommer.''

Vi har desverre ikke god kommunikasjon...

Vi sliter der beggo to...

Vet ikke råd i dette problemet =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mora2

''Jeg vil tro god komunikasjon mellom deg og mannen kan gjøre ting lettere i tiden som kommer.''

Vi har desverre ikke god kommunikasjon...

Vi sliter der beggo to...

Vet ikke råd i dette problemet =(

Hva med terapi? Der kan en tredje person lære dere det å komunisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med terapi? Der kan en tredje person lære dere det å komunisere.

Jo da...vi har prøvd...

Huff og lell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skjønt hvorfor det er så ille.

Men - om jeg ikke hadde likt gutten i utgangspunktet, kunne jeg sikkert brukt det til å irritere meg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spesielt sans for lue på inne.

Men jeg hadde aldri giddet å ta en konflikt på det med mindre det gjaldt en helt spesiell anledning som satte krav til antrekket.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke akkurat det er det flotteste som finnes i motebildet i dag, men likevel hadde jeg aldri i verden giddet å bruke noe energi verken på å ta opp kampen, eller bare la meg irritere over det.... Temmelig uskyldige greier, i det store bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamma til flere tenåringer

Aldri tenkt på en gang.

Jeg har selv en på 16 som stadig går med lue inne. Kan ikke si meg at tanken noen gang har slått meg en gang at han ikke kan gå med den inne.

Men men, man velger sine kamper. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne maktkampen om lue inne er helt latterlig. Det er kun for å vise makt foreldre og lærere gidder å ta denne kampen. Å ha lue på inne skader ingen. Hvis alle gjorde det kunne man sikkert senke innetemperaturen et par hakk, til glede for miljø og strømregning. ;))

Personlig tar jeg helst av lua, men hvis mine barn ønsker å ha på lue eller caps i stua, må de gjerne det. Jeg er glad for at moten med å ikke bruke lue er over, jeg minnes mange vinterdager med iskalde ører i min ungdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...