Gå til innhold

Barn & klær.

Gjest mora2

Anbefalte innlegg

Gjest mora2

Det kommer frem i tråden om sminke at visse klær heller ikke er ok på barn. Ble litt nyskjerrig på det.

Så, hvilke klær er godtatt, og hvilke er bannlyst?

Miniskjørt og thigs fks? Eller er det bare rosa kjoler med Dinsey motiv som gjelder?

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

8

• miia

6

• Axcia

5

• PieLill

4

Mest aktive i denne tråden

Her er klær med Disneymotiv bannlyst. Ingenting er verre enn figurer på klær. Hun har forresten en t-shirt med Tingeling. Den ser ok ut, men jeg hadde aldri kjøpt den selv. Hun fikk den i gave.

Det peneste jeg vet, er sommerkjole i engelskblonde, ermeløs, ala H&M. Småjenter ser alltid velkledde ut i sånne kjoler. Piquetkjole ala Lacoste er også pent. Kort jeansskjørt (uten Hello Kitty-motiv etc) + topp/gjerne ensfarget pen t-shirt er en klassiker.

Se her, 3 sider med kjoler:

http://shop.hm.com/no/shoppingwindow?dept=BARN_LFL_KLA&shoptype=S

De jeg kunne kjøpt, er:

side 1: nr 2. De andre hadde ungen aldri fått gå med.

side 2: nr 1,2,3,4 og 6

side 3: nr 1

Tights er pent under sommerkjoler, og praktisk når de klatrer og leker. Jenta vår bor i kjole/skjørt, og jeg sparer ingen kjoler til "penbruk".

Hårpynt er "viktig" - jenter er nydelige med litt orden på manken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det meste godtatt untatt sånne antrekk som er designed for voksne og bare krympet i størrelsen. BH til jenter før de er i nærheten puberteten f.eks (jeg synes bikinitopp til småjenter under 9-10 år er tullete også jeg, men lar ungen bestemme sjøl om hun vil bruke bare trusa eller hele settet)

Jeg synes det er blitt bedre de siste årene, ihvertfall på f.eks H&M

http://iskwew.com/seksualisering-av-jenter-mediepress-og-konsekvenser/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så streng, men ønsker ikke at barna skal gå i bare Disney eller bare Hello Kitty, for å ta noen eksempler.

Litt er selvsagt ok, men vil gjerne at de har noen nøytrale klær også. Ikke noe problem, siden de gjerne får klær med motiver av andre til jul og bursdager.

Miniskjørt er ok, det samme er tights med tunika eller kjole utenpå.

Synes det er fint med litt variasjon, både skjørt og kjoler er fint. Det samme er miniskjørt og tights. Også shorts og kortbukser om sommeren. T-skjorter, bluser og type t-skjorter med annerledes snitt er også fint.

Hårbånd eller hårspenner, hestehale og musefletter er også flott på jenter. Hvis de nå går med på det da, veldig ofte de ikke vil akkurat det da! *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miniskjørt og tights er fint så lenge det ikke er snakk om nettingtights og pinetrangt skjørt...

Korte topper som viser bar mage er heller ikke aktuelt synes jeg. Så langt er heldigvis både jenteungen selv, pappan, stemora og jeg meget enige på klesfronten. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bilder av meg selv i pikespeideruniform på tidlig søttitall, og da var faktisk denne uniformen med miniskjørt! :-)

Vi gikk i 17. mai-toget med disse miniskjørtene, og så hadde vi nylonstrømpebukser og så mørkeblå knestrømper utenpå der (måtte jo matche uniformen!)

*mimre mimre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mora2

Her er klær med Disneymotiv bannlyst. Ingenting er verre enn figurer på klær. Hun har forresten en t-shirt med Tingeling. Den ser ok ut, men jeg hadde aldri kjøpt den selv. Hun fikk den i gave.

Det peneste jeg vet, er sommerkjole i engelskblonde, ermeløs, ala H&M. Småjenter ser alltid velkledde ut i sånne kjoler. Piquetkjole ala Lacoste er også pent. Kort jeansskjørt (uten Hello Kitty-motiv etc) + topp/gjerne ensfarget pen t-shirt er en klassiker.

De jeg kunne kjøpt, er:

Tights er pent under sommerkjoler, og praktisk når de klatrer og leker. Jenta vår bor i kjole/skjørt, og jeg sparer ingen kjoler til "penbruk".

Takk for svar.

Her har vi også lite Disney. Hun har noe i Hello Kitty. Så har hun en liten piquet kjole fra Ralph Lauren i rosa, den er søt. Ellers har hun nok litt mer rocka klær.. ;p

De kjolene du linker til, på side 1 kunne vi hatt nr 5+6

side 2 likte jeg best nr 1+3+6. Siste siden var ingen spesielt fine.

Her er kjoler til pent. Hun vil ikke gå i kjoler til vanlig. Bare til nød når hun skal pynte seg...

Av hårpynt får vi sette i en spenne, eller et par strikk. Ellers vil hun helst klippe seg kort... Men jeg liker lokkene hennes. ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Her i huset er det meste godtatt untatt sånne antrekk som er designed for voksne og bare krympet i størrelsen. BH til jenter før de er i nærheten puberteten f.eks (jeg synes bikinitopp til småjenter under 9-10 år er tullete også jeg, men lar ungen bestemme sjøl om hun vil bruke bare trusa eller hele settet)

Jeg synes det er blitt bedre de siste årene, ihvertfall på f.eks H&M

http://iskwew.com/seksualisering-av-jenter-mediepress-og-konsekvenser/

Men det aller meste tøyet er vel voksen klær som er krympet?

Med unntak av disse Disney klærene, og andre klær med store motiver.

Skjørt og thigst, tunikaer ol syns jeg er kjempe søtt på små jenter, og det bruker jeg jo selv også. Gutten bruker gjerne dressjakke som pappan han også..

Bikinitopp syns jeg er helt greit. Det velger de selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Er ikke så streng, men ønsker ikke at barna skal gå i bare Disney eller bare Hello Kitty, for å ta noen eksempler.

Litt er selvsagt ok, men vil gjerne at de har noen nøytrale klær også. Ikke noe problem, siden de gjerne får klær med motiver av andre til jul og bursdager.

Miniskjørt er ok, det samme er tights med tunika eller kjole utenpå.

Synes det er fint med litt variasjon, både skjørt og kjoler er fint. Det samme er miniskjørt og tights. Også shorts og kortbukser om sommeren. T-skjorter, bluser og type t-skjorter med annerledes snitt er også fint.

Hårbånd eller hårspenner, hestehale og musefletter er også flott på jenter. Hvis de nå går med på det da, veldig ofte de ikke vil akkurat det da! *sukk*

Er i grunnen enig med deg. Variasjon er fint. Selv har vi nok en litt rocka stil, både store og små. Så har ungene noen plagg med disney og store figurer.

Her om dagen kjøpte jeg en liten pynte shorts til jenta. Kjempe fine med thigst eller strømpebukse til.

Håret ja, hehe, det er et kapitell for seg selv. Ikke alltid hun vil gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Miniskjørt og tights er fint så lenge det ikke er snakk om nettingtights og pinetrangt skjørt...

Korte topper som viser bar mage er heller ikke aktuelt synes jeg. Så langt er heldigvis både jenteungen selv, pappan, stemora og jeg meget enige på klesfronten. :o)

Vi er ganske enige her også. Eller, det vil si meg og ungene. Sjelden far blander seg inn, om ikke det er noe helt galt. ;0)

Jeg syns også thigst og skjørt er fint, gjerne shorst også. Finnes jo så mange fine thigs også nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Jeg har bilder av meg selv i pikespeideruniform på tidlig søttitall, og da var faktisk denne uniformen med miniskjørt! :-)

Vi gikk i 17. mai-toget med disse miniskjørtene, og så hadde vi nylonstrømpebukser og så mørkeblå knestrømper utenpå der (måtte jo matche uniformen!)

*mimre mimre*

Hahahaha, speideruniformen ja! Tror ikke vi hadde strømper, men vi hadde skjørt. Og kjukke brune strømpebukser under.

Fysj så kaldt det var å opp på bautaen 17mai morraen! ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i grunnen enig med deg. Variasjon er fint. Selv har vi nok en litt rocka stil, både store og små. Så har ungene noen plagg med disney og store figurer.

Her om dagen kjøpte jeg en liten pynte shorts til jenta. Kjempe fine med thigst eller strømpebukse til.

Håret ja, hehe, det er et kapitell for seg selv. Ikke alltid hun vil gjøre noe med det.

''Håret ja, hehe, det er et kapitell for seg selv. Ikke alltid hun vil gjøre noe med det.''

Jentungen her hadde kort hår så lenge hun nektet å bruke spenner og strikk, det var ikke aktuelt å ha det flaksende rundt.

Hvis jenta di vil ha kort hår synes jeg du skal klippe av henne lokkene. Det er fryktelig varmt med langt hår om sommeren, dessuten vokser det jo ut igjen. Det finnes jo mange søte korte jentefrisyrer. :o) Jeg synes egentlig at snuppa mi er finere med kort hår enn med langt, hun har ganske tynt hår, men hun vil ha langt og nå får hun det. Hun er så stor nå at hun steller og ordner det selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

''Håret ja, hehe, det er et kapitell for seg selv. Ikke alltid hun vil gjøre noe med det.''

Jentungen her hadde kort hår så lenge hun nektet å bruke spenner og strikk, det var ikke aktuelt å ha det flaksende rundt.

Hvis jenta di vil ha kort hår synes jeg du skal klippe av henne lokkene. Det er fryktelig varmt med langt hår om sommeren, dessuten vokser det jo ut igjen. Det finnes jo mange søte korte jentefrisyrer. :o) Jeg synes egentlig at snuppa mi er finere med kort hår enn med langt, hun har ganske tynt hår, men hun vil ha langt og nå får hun det. Hun er så stor nå at hun steller og ordner det selv da.

Men Lillemus, drømmen hennes er HANEKAM.... Hihihi!

Derfor vil hun være kort. ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er ganske enige her også. Eller, det vil si meg og ungene. Sjelden far blander seg inn, om ikke det er noe helt galt. ;0)

Jeg syns også thigst og skjørt er fint, gjerne shorst også. Finnes jo så mange fine thigs også nå.

''Jeg syns også thigst og skjørt er fint''

Pssst! Det heter tights... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Lillemus, drømmen hennes er HANEKAM.... Hihihi!

Derfor vil hun være kort. ;0)

*Hahahaha* Hanekam hadde ikke vært aktuelt her heller nei!

Ei tøff lita snuppe du har skjønner jeg! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

*Hahahaha* Hanekam hadde ikke vært aktuelt her heller nei!

Ei tøff lita snuppe du har skjønner jeg! :o)

Hehe, verste er at jeg alltid har sagt at ungene kan gjøre hva de vil med håret. Det gror jo ut igjen.. Men kjenner jo det sitter litt langt inne nå.. *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

De jeg kunne kjøpt, er:

Jeg syns Jona Michelle har mange fine kjoler til jenter. Penkjoler da.

Her kan du se noen, veldig billig på den siden også. :0)

http://www.nok200.com/no/ungdom/jenter-1/kjoler-skjort.html?desc_gen_brand=447&size_tg=2072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...