Gå til innhold

Skotørker og våte votter

Gumman

Anbefalte innlegg

Jeg er nok ufattelig treig, for først i dag forsto jeg at skotørkeren er genial å tørke våte votter og tykksokker med.

Tipser likevel her, i tilfelle det eksisterer andre mødre/fedre med samme treghet.

¨¨Gremmes etter 10 år med skotørker og klissvåte votter/ullsokker som har endt opp med å bli sure¨¨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

brilleslangen

du har i det minste oppdaget det... bedre sent enn aldri;-)

Jeg har hatt min skotørker i 6 år, og den har nok tørket flere vottepar enn skopar opp gjennom årene... Varm luft i sirkulasjon er fenomenalt effektift til å tørke med... Har tom tørket ei barneregnjakke innvendig med skotørkeren jeg... hengte opp jakka oppunder tørkeren(tror jeg brukte kleshenger), tredde en slange i hver arm, og to inni magen, snørte igjen litt nederst...Og voila. men det går bare på de aller minste størrelsene. Opp til str 92 kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har skotørker også.

Tok meg vel en 3-4 år før jeg fikk en lur idé om at den sikkert egnet seg til å tørke klær også :-)

Bedre sent enn aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Vi har ikke skotørker - men legger alt som er vått inn på badegolvet der det er varmekabler, og da tørker det fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke skotørker - men legger alt som er vått inn på badegolvet der det er varmekabler, og da tørker det fort.

Det var den metoden vi har brukt inntil nå også, men skotørkeren er altså mye mer effektiv. Selv om baderomsgulvet tørker vottene i løpet av en natt, har de gjerne endt opp sure etter en halv sesong. Så om du har et aktuelt sted du kan montere en skotørker, er jeg nå blitt en god anbefaler av sådanne ..... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Det var den metoden vi har brukt inntil nå også, men skotørkeren er altså mye mer effektiv. Selv om baderomsgulvet tørker vottene i løpet av en natt, har de gjerne endt opp sure etter en halv sesong. Så om du har et aktuelt sted du kan montere en skotørker, er jeg nå blitt en god anbefaler av sådanne ..... ;-)

Kusina mi fikk brann i huset pga en skotørker. Hele kjelleren ble brannskadet, og resten av huset røykskadet - så det tenker jeg vi klarer oss uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kusina mi fikk brann i huset pga en skotørker. Hele kjelleren ble brannskadet, og resten av huset røykskadet - så det tenker jeg vi klarer oss uten.

Jeg tør heller ikke bruke skotørkeren til votter og andre klær nettopp pga brannfaren, men til sko brukes den av og til, men aldri når vi ikke er hjemme eller om natten selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galgen

Man bør være hjemme når skotørkere og andre elektriske apperater er på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Elektriske apparater er skumle. Vi bruker skotørkeren kun når vi er våkne og i huset, og jeg har nok like stor respekt for den som for tørketrommelen. Jeg arbeider i et forsikringsselskap, så jeg er nokså skyggeredd når det gjelder brann og elektriske apparater - og ikke minst mobiltelefoner som står og lader. DET er en sjanse å ta om man tør å gjøre det på natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Huff! Elektriske apparater er skumle. Vi bruker skotørkeren kun når vi er våkne og i huset, og jeg har nok like stor respekt for den som for tørketrommelen. Jeg arbeider i et forsikringsselskap, så jeg er nokså skyggeredd når det gjelder brann og elektriske apparater - og ikke minst mobiltelefoner som står og lader. DET er en sjanse å ta om man tør å gjøre det på natten.

Er det hyppig branntilløp i mobilladere altså?

Jeg vet jo om at det kan skje, men jeg har aldri hørt om noen som har opplevd det. Uff, vi pleier å lade mobilen om natta.

Men jeg er urstreng på tørketrommelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det hyppig branntilløp i mobilladere altså?

Jeg vet jo om at det kan skje, men jeg har aldri hørt om noen som har opplevd det. Uff, vi pleier å lade mobilen om natta.

Men jeg er urstreng på tørketrommelen.

Mobilladere er en ikke sjelden årsak til brann. Et tilleggsproblem er at laderen og mobilen ofte ligger på nattbordet. Før det begynner å brenne såpass at det fanges opp av brannvarslere/røykvarslere, har mobilen/laderen allerede avgitt såpass mye giftig gass (blåsyregass..?) at det er dødelig. Vi var mange fra min jobb som var på et foredrag om dette. Ingen av oss vil nok sovne igjen med en mobil på lading....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...