Gjest Lajsa Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Sønnen min på 5 1/2 år har alltid vært svært omsorgsfull, vil klemme, kose, organiserer kosedyrene sine sammen med seg i senga, osv. I dag ble han visst selv overrasket da vi satt og så på en tegnefilm. Det var en trist sekvens der et dyr døde. Plutselig ser han på meg med store, våte øyne - mamma, når det skjer sånn så vil jeg nesten gråte!! Han sank litt sammen i stolen og la hendene foran ansiktet. Og når scenen var over snufset han litt, ristet på hodet og sa liksom kjekt - nå er det ikke trist mer! Han var så skjønn i det øyeblikket at jeg ble helt rørt selv. Er det "vanlig" å være så empatisk i så ung alder? Husker selv jeg ble rørt av en trist sang da jeg var barn, og fikk samme overraskelsen over at jeg ville gråte. Men da var jeg sikkert 8-9 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Poden her var svoren Teletubbiefan da han var et par år og jeg husker en episode der Poo ramlet og slo seg og poden var fullstendig knust. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Tror ikke det er uvanlig. Har opplevd noe av det samme med to av mine barn - og de har klart seg utmerket! Har blitt fortalt en historie fra da jeg var barn. Vi så et naturprogram om krokodiller, og min bestemor sa noe slikt: "Huff, for et stygt beist!" Hvorpå jeg som 4-åring repliserte "Fy, du må ikke si sånn, han kan bli lei seg!" Forøvrig kan jeg fortsatt felle noen tårer på kino av mer eller mindre gode barnefilmer - ikke alltid like stas for avkommet :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Tror ikke det er uvanlig. Har opplevd noe av det samme med to av mine barn - og de har klart seg utmerket! Har blitt fortalt en historie fra da jeg var barn. Vi så et naturprogram om krokodiller, og min bestemor sa noe slikt: "Huff, for et stygt beist!" Hvorpå jeg som 4-åring repliserte "Fy, du må ikke si sånn, han kan bli lei seg!" Forøvrig kan jeg fortsatt felle noen tårer på kino av mer eller mindre gode barnefilmer - ikke alltid like stas for avkommet :-) ''Forøvrig kan jeg fortsatt felle noen tårer på kino av mer eller mindre gode barnefilmer - ikke alltid like stas for avkommet :-)'' Jeg hadde store problemer med å lese enkelte utdrag av Mio min Mio da jeg leste den for ungene for et par år siden - jeg grein omtrent. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lajsa Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Tror ikke det er uvanlig. Har opplevd noe av det samme med to av mine barn - og de har klart seg utmerket! Har blitt fortalt en historie fra da jeg var barn. Vi så et naturprogram om krokodiller, og min bestemor sa noe slikt: "Huff, for et stygt beist!" Hvorpå jeg som 4-åring repliserte "Fy, du må ikke si sånn, han kan bli lei seg!" Forøvrig kan jeg fortsatt felle noen tårer på kino av mer eller mindre gode barnefilmer - ikke alltid like stas for avkommet :-) Klarer seg utmerket regner jeg med de gjør - ser det som et veldig positivt tegn, altså :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Poden her var svoren Teletubbiefan da han var et par år og jeg husker en episode der Poo ramlet og slo seg og poden var fullstendig knust. ) Hehe, søtt! Velger å tro at empatiske evner kommer godt med senere i livet, ikke minst for gutter ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 ''Forøvrig kan jeg fortsatt felle noen tårer på kino av mer eller mindre gode barnefilmer - ikke alltid like stas for avkommet :-)'' Jeg hadde store problemer med å lese enkelte utdrag av Mio min Mio da jeg leste den for ungene for et par år siden - jeg grein omtrent. ) Kjenner meg igjen! Men da er vi i hvert fall uten publikum, hehe... Men igjen; tror ikke barn har vondt av lettrørte / empatiske voksne, eller at ditto barn får problemer med det senere :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 ''Forøvrig kan jeg fortsatt felle noen tårer på kino av mer eller mindre gode barnefilmer - ikke alltid like stas for avkommet :-)'' Jeg hadde store problemer med å lese enkelte utdrag av Mio min Mio da jeg leste den for ungene for et par år siden - jeg grein omtrent. ) Ja, og Brødrene Løvehjerte. Og Farvel Rune. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skrytebærta fra tidligere i dag Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Han har et godt hjerte for andre! Vær stolt! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 ''Forøvrig kan jeg fortsatt felle noen tårer på kino av mer eller mindre gode barnefilmer - ikke alltid like stas for avkommet :-)'' Jeg hadde store problemer med å lese enkelte utdrag av Mio min Mio da jeg leste den for ungene for et par år siden - jeg grein omtrent. ) jepp. "mamma, hvorfor er du så rar i stemmen?" -jo foratte jeg oppdaget plutselig at det var forferdelig synd på mamma'n til Kavring og Jonathan og det oppdaget jeg liksom ikke før nå som jeg leste den for min egen guttunge? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 30 åringen Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Ja, og Brødrene Løvehjerte. Og Farvel Rune. Farvel Rune.. Tristeste bildene. Har dem på netthinna, enda jeg ikke har sett boka på minst 20 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Ja, utrolig rørende... Har opplevd at barn er veldig empatiske tidlig. Tror det er ganske vanlig :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Farvel Rune.. Tristeste bildene. Har dem på netthinna, enda jeg ikke har sett boka på minst 20 år. Glemmer ikke en gang farmor var barnevakt for yngstesøstra mi som den gangen må ha vært rundt 5-6 år gammel. Vi kom hjem og fant farmor og lillesøster sittende stortutende i sofaen etter å ha lest boka "Farvel Rune" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Det å ha empati for andre levende individer er viktig. Og bra. Vær stolt av gutten din du. Min gutt fant en flue her om dagen. Den lå i snøen. Og han satt i gang den redningsaksjonen så ikke fluen skulle fryse ihjel. hehe! de er nå herlige disse små. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Mine gutter forteller rett som det er at de får klump i halsen og tårer i øynene. En god egenskap gutten din har, og den er helt normal;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Else Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Den første empatiske handlingen jeg husker fra eldste barnet var da hun var 10 mnd og ett barn gråt på tv. Hun tok ut tutten og holdt den mot tv skjermen:0) Rørt av film har mine aldri blitt, men jeg er jo ektrem der ;0) Men gutten til venninna mi gråt av film fra før 2 år alderen. Bambie feks. Sies det ikke at barn er født empatiske? Er vel derfor gråt er smittende feks på barselavdelingen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Den første empatiske handlingen jeg husker fra eldste barnet var da hun var 10 mnd og ett barn gråt på tv. Hun tok ut tutten og holdt den mot tv skjermen:0) Rørt av film har mine aldri blitt, men jeg er jo ektrem der ;0) Men gutten til venninna mi gråt av film fra før 2 år alderen. Bambie feks. Sies det ikke at barn er født empatiske? Er vel derfor gråt er smittende feks på barselavdelingen. '' Hun tok ut tutten og holdt den mot tv skjermen:0)'' Nnnnnnnnnnnnnnnååååååååååååååååååhh! Da hadde jeg smeltet HELT!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 jepp. "mamma, hvorfor er du så rar i stemmen?" -jo foratte jeg oppdaget plutselig at det var forferdelig synd på mamma'n til Kavring og Jonathan og det oppdaget jeg liksom ikke før nå som jeg leste den for min egen guttunge? Tror det er mange mødre som har problemer med starten på Brødrene Løvehjerte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Den første empatiske handlingen jeg husker fra eldste barnet var da hun var 10 mnd og ett barn gråt på tv. Hun tok ut tutten og holdt den mot tv skjermen:0) Rørt av film har mine aldri blitt, men jeg er jo ektrem der ;0) Men gutten til venninna mi gråt av film fra før 2 år alderen. Bambie feks. Sies det ikke at barn er født empatiske? Er vel derfor gråt er smittende feks på barselavdelingen. Ååååå, den var nydelig da:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lajsa Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Det å ha empati for andre levende individer er viktig. Og bra. Vær stolt av gutten din du. Min gutt fant en flue her om dagen. Den lå i snøen. Og han satt i gang den redningsaksjonen så ikke fluen skulle fryse ihjel. hehe! de er nå herlige disse små. :0) Ja, jeg er kjempeglad for at han er så omsorgsfull og empatisk :-) Flott når de bryr seg sånn om insekter også! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.