Gjest Ledetall Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Er det bedre dess lavere eller høyere ledetallene er? Mange blitzer opererer med et ledetall på 53 Men finner også et på 63 Hva er best? (hvis en ikke tenker på andre ting da) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 I følge min mann: Den med høyest tall har kraftigst lys. Men du trenger ikke den kraftigste blitsen dersom du bare skal ta bilder i normale "familiesituasjoner"... Den kraftigste blitsen trenger du bare dersom du skal ta bilder på lang avstand eller lyse opp ganske store rom. (Han er fotograf, så han vet hva han snakker om ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ledetall Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 I følge min mann: Den med høyest tall har kraftigst lys. Men du trenger ikke den kraftigste blitsen dersom du bare skal ta bilder i normale "familiesituasjoner"... Den kraftigste blitsen trenger du bare dersom du skal ta bilder på lang avstand eller lyse opp ganske store rom. (Han er fotograf, så han vet hva han snakker om ) Å tusen takk for hjelpen. Vi sitter her to venner nemmelig, ferske fotografer begge to, og lurer på dette Vi skal bruke blitzene til alle ting, familisituasjoner, ute i naturen, for effekter til store bilutstillinger ute og inne og i det hele tatt. Jeg vil også ha noen skolesituasjoner siden jeg har et par ungdommer hjemme, og de fleste av dem er jo innendørs i store saler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Høyt ledertall er best. Men vær oppmerksom på at noen oppgir ledetall ved ISO 100, og andre ved ISO 200. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fotoentusiast Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Å tusen takk for hjelpen. Vi sitter her to venner nemmelig, ferske fotografer begge to, og lurer på dette Vi skal bruke blitzene til alle ting, familisituasjoner, ute i naturen, for effekter til store bilutstillinger ute og inne og i det hele tatt. Jeg vil også ha noen skolesituasjoner siden jeg har et par ungdommer hjemme, og de fleste av dem er jo innendørs i store saler. Blits fungerer uansett dårlig i store saler. De fleste er beregnet til noen svært få meter. (ca 3 meter????) Men det finnes greie og billige blitser. I Digitalfoto tidligere i år var det Nissin 622 som vant testen. Pris 1100,-. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.