Liliaceae Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 ''Jeg har som regel lyst å dele mine opplevelser på reise med vesla, så hun er med.'' Ja, ikke sant? :-) Jeg syntes det var veldig rørende da Meryl Streep i "Mamma Mia" sang "Slipping through my fingers" mens hun hjalp datteren med å kle seg til bryllupet, og en av strofene der var: ''What happened to the wonderful adventures The places I had planned for us to go (Slipping through my fingers all the time) Well, some of that we did but most we didn't And why I just don't know '' Enig, jeg får nesten tårer i øynene når jeg ser den scenen og hører sangen. Utrolig rørende og så veldig sant! Men det går nok kanskje ikke helt opp for en, før en står der med nesten voksne barn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Ja, ikke sant? ;-) Surr med alder og surr med navn! Junior har allerede klaget sin nød over at jeg flere ganger har kalt katta ved hans navn/kjælenavn - hva bllir det neste? ;-) Hihi, jeg vet flere som har lett for å bruke barnas navn når de skal irettesette hunden... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Jeg kjenner et par barn jeg er så heldig å få låne av og til, og de gangene koser jeg meg virkelig. Synes det er litt underlig hvis ikke alle andre rundt barn synes det samme (men er jo klar over at det ikke er sånn.) De er bare en fantastisk berikelse av mitt liv, som jeg absolutt ikke vil være foruten. Håper jeg blir tante snart. Så kjekt for barna at de har deg!! Ingenting er bedre enn barnevakter som gleder seg til å passe barn, da trives barna og da er det lettere for oss foreldre å være borte fra de. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hihi, jeg vet flere som har lett for å bruke barnas navn når de skal irettesette hunden... *he he* Heldigvis har det (hittil) ikke vært irettesettelse, da, men bruk av navnet med kose-pusestemme, som det jo sømmer seg når man snakker til en liten søt pus...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 ''Har faktisk aldri vært ute for at noen sier at de reiser uten unger _for å slippe unna ungene sine_ jeg,'' Ikke? Jeg har hørt det fra flere - at de snakker om hvor utrolig herrrlig det er å ha fri fra barna - gjelder ikke bare bortreising men også å 'slippe' å ha barnet/-a hjemme. ''Ikke? Jeg har hørt det fra flere - at de snakker om hvor utrolig herrrlig det er å ha fri fra barna - gjelder ikke bare bortreising men også å 'slippe' å ha barnet/-a hjemme. '' Spørs jo helt på måten det sies på, men jeg kan også ha sagt noe sånt da barna var yngre og det var et eller annet spesielt jeg skulle ha gjort ELLER jeg var veldig sliten og fikk noen sjeldne timer for meg selv. Og det var slett ikke ofte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 *he he* Heldigvis har det (hittil) ikke vært irettesettelse, da, men bruk av navnet med kose-pusestemme, som det jo sømmer seg når man snakker til en liten søt pus...;-) Tror nok man snakker til en katt på en litt vennligere måte enn til en valp i opplæringsfasen. Men sikkert greit for junior at du lærer hvem som er hvem :-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hihi, jeg vet flere som har lett for å bruke barnas navn når de skal irettesette hunden... ''Hihi, jeg vet flere som har lett for å bruke barnas navn når de skal irettesette hunden... – laban '' Også jeg da, som ikke sjelden bruker barnas navn til min mann! Hva er det et symptom på, tro? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 ''Har faktisk aldri vært ute for at noen sier at de reiser uten unger _for å slippe unna ungene sine_ jeg,'' Ikke? Jeg har hørt det fra flere - at de snakker om hvor utrolig herrrlig det er å ha fri fra barna - gjelder ikke bare bortreising men også å 'slippe' å ha barnet/-a hjemme. Jeg synes og har sikkert også sagt at det er deilig de få gangene jeg er helt alene hjemme, alene hjemme bare sammen med mannen min og alene på reise uten barn. Det betyr likevel ikke at jeg går rundt og lengter etter å slippe unna barna i hverdagen. Jeg ønsker å tilbringe mest mulig tid med dem, men jeg klarer også å nyte stundene uten dem i fullt monn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 ''Hihi, jeg vet flere som har lett for å bruke barnas navn når de skal irettesette hunden... – laban '' Også jeg da, som ikke sjelden bruker barnas navn til min mann! Hva er det et symptom på, tro? Du får spørre på Psykiatri :-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 ''Jeg har som regel lyst å dele mine opplevelser på reise med vesla, så hun er med.'' Ja, ikke sant? :-) Jeg syntes det var veldig rørende da Meryl Streep i "Mamma Mia" sang "Slipping through my fingers" mens hun hjalp datteren med å kle seg til bryllupet, og en av strofene der var: ''What happened to the wonderful adventures The places I had planned for us to go (Slipping through my fingers all the time) Well, some of that we did but most we didn't And why I just don't know '' Hei! Akkurat den scena der er den nyyydeligste i hele filmen! :-) Jeg så filmen for n'te gang for ca 1 uke siden, sammen med dattera mi på 8. Vi hadde hatt en aldri så liten uoverensstemmelse tidligere på ettermiddagen, og da denne sangen/scena kom, flommet det vann ut av øynene mine... Det er jo så sant!!!! Ho er 8 nå, og vips!!! Så er hun ute av redet... Snufs. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Jeg synes og har sikkert også sagt at det er deilig de få gangene jeg er helt alene hjemme, alene hjemme bare sammen med mannen min og alene på reise uten barn. Det betyr likevel ikke at jeg går rundt og lengter etter å slippe unna barna i hverdagen. Jeg ønsker å tilbringe mest mulig tid med dem, men jeg klarer også å nyte stundene uten dem i fullt monn. Ja, jeg sikter ikke til slikt som "alle" (inklusive meg selv) kan si innimellom, men har noen i tankene som e.m.m. har lagt ut litt i voldsomste laget om dette. Det er jo forskjell på å sette pris på å gjøre noe alene (som f eks å gå på do! *he he*) og det at man understreker hvor utrolig lei man er ungene osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 ''Hihi, jeg vet flere som har lett for å bruke barnas navn når de skal irettesette hunden... – laban '' Også jeg da, som ikke sjelden bruker barnas navn til min mann! Hva er det et symptom på, tro? He he - slike feilsnakkinger gjøres her også. Og sønnen min har kalt meg for navnet til bestekompisen også, så det er ikke bare oss voksne som sier feil :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.