Gjest prust Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Jeg fant en oppskrift jeg har lyst til å prøve, og da skulle noen grønnsaker stekes kjapt i olje og sherry. Vi har ikke sherry, men hva kan brukes i stedet? Whiskey? Cognac? Ripslikør? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blanke ark Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Portvin? Hvis det eneste utvalget du har er det du ramser opp, så ville jeg vel ha gått for cognac og litt ekstra sukker. Selv om jeg hadde grått over å kaste bort edle dråper 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Portvin? Hvis det eneste utvalget du har er det du ramser opp, så ville jeg vel ha gått for cognac og litt ekstra sukker. Selv om jeg hadde grått over å kaste bort edle dråper Hmmmm - nå har jeg sjekket barskapet - og det var litt andre ting inni der enn jeg trodde: *Grønn Martini *Litt akevitt *Tyrkisk pepper-shot *Bayleys *Krydder-likør (likner litt på Jegermeister) *Likør av Johannesbrødfrukt - kjøpt på mallorca, smaker tjære... *Ripslikør *Campari Kan noe av dette brukes tro? Har vin også, men det skulle vel være noe sterkt.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Hmmmm - nå har jeg sjekket barskapet - og det var litt andre ting inni der enn jeg trodde: *Grønn Martini *Litt akevitt *Tyrkisk pepper-shot *Bayleys *Krydder-likør (likner litt på Jegermeister) *Likør av Johannesbrødfrukt - kjøpt på mallorca, smaker tjære... *Ripslikør *Campari Kan noe av dette brukes tro? Har vin også, men det skulle vel være noe sterkt.. Av de du nevner ville jeg absolutt valgt Martini. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Av de du nevner ville jeg absolutt valgt Martini. OK. Da prøver jeg det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 OK. Da prøver jeg det! Ikke vær så pysete, da vel. Ta den tyrkiske pepperen ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Ikke vær så pysete, da vel. Ta den tyrkiske pepperen ;-) ''Ta den tyrkiske pepperen '' LOL - kunne jo bli interessant! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Ikke vær så pysete, da vel. Ta den tyrkiske pepperen ;-) he-he - ja, ungene kommer sikkert ikke til å like det uansett, og mannen min er borte, så jeg kunne jo ha eksperimentert litt :-) Men hvis noen har noen forslag til hva jeg kan bruke den hersens flaska med JOhannesbrødfrukt-likør til, så hadde det vært flott..... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 ''Ta den tyrkiske pepperen '' LOL - kunne jo bli interessant! Se svar til Katt-ja! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 he-he - ja, ungene kommer sikkert ikke til å like det uansett, og mannen min er borte, så jeg kunne jo ha eksperimentert litt :-) Men hvis noen har noen forslag til hva jeg kan bruke den hersens flaska med JOhannesbrødfrukt-likør til, så hadde det vært flott..... ;-) ''Men hvis noen har noen forslag til hva jeg kan bruke den hersens flaska med JOhannesbrødfrukt-likør til, så hadde det vært flott..... ;-)'' Ettersom du skriver at den smaker tjære, kunne du jo høre etter med noen som liker Lapsang Suchong-te, kanskje de liker'n? :-) Evt prøve å lage te-knert med den? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 ''Men hvis noen har noen forslag til hva jeg kan bruke den hersens flaska med JOhannesbrødfrukt-likør til, så hadde det vært flott..... ;-)'' Ettersom du skriver at den smaker tjære, kunne du jo høre etter med noen som liker Lapsang Suchong-te, kanskje de liker'n? :-) Evt prøve å lage te-knert med den? Hva er te-knert???? Og det derre Lapsang choiu te, eller hva det nå var???? Den grønnsaksretten ble forresten god med Dry Martini i :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Av de du nevner ville jeg absolutt valgt Martini. Den grønnsaksretten ble god med Dry Martini i :-) Det var kikerter og ruccola som ble varmet i olje, krydderblanding med spisskummen i (skulle egentlig være bare spisskummen, men det hadde jeg ikke) og Dry Martini + salt :-)))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Hva er te-knert???? Og det derre Lapsang choiu te, eller hva det nå var???? Den grønnsaksretten ble forresten god med Dry Martini i :-) te-knert = karsk, men med te istedenfor kaffe (altså te og sprit, og gjerne en god del sukker også...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 te-knert = karsk, men med te istedenfor kaffe (altså te og sprit, og gjerne en god del sukker også...) Høres grusomt ut! Men kanskje verdt et forsøk... Den flaska er med hver fest, og vi klarer å lure noen nye til å smake, men det blir som regel bare med den ene smaken.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Høres grusomt ut! Men kanskje verdt et forsøk... Den flaska er med hver fest, og vi klarer å lure noen nye til å smake, men det blir som regel bare med den ene smaken.... Tjæresmak høres jo ikke så godt ut, men det er gankse ok i den før nevnte teen. Vi kjøpte med oss en ganske fæl lokal spritvariant fra Bulgaria for mange mange år siden. Den het Slivovitsj og var laget av plommer, hvis jeg husker rett. Det som ble redningen her, var å blande den opp i en stor bolle med velkomstdrikk til en fest- sammen med annen sprit og mineralvann etc etc 'forsvant' den i mengden. men viktig å teste ut slikt, da, så man ikke ødelegger hele greia:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Ikke vær så pysete, da vel. Ta den tyrkiske pepperen ;-) Jeg tenkte det samme, men klarte ikke å formulere et like "snasent" svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Den grønnsaksretten ble god med Dry Martini i :-) Det var kikerter og ruccola som ble varmet i olje, krydderblanding med spisskummen i (skulle egentlig være bare spisskummen, men det hadde jeg ikke) og Dry Martini + salt :-)))) Høres godt ut! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.