cizz Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 'Bjørnen sover, bjørnen sover, i sitt lune hi. Den er ikke farlig, bare man er farlig,...' I vinter, om igjen og om igjen: 'Sta-a-sta-a lucia, stasta lucia' - vi lurte en stund på om det var 'satan' hun sang.... Og - om alle fugler igjen - selv trodde jeg helt til jeg ble godt voksen at det het 'trost og snø de måtte fly' Vi har også en variant med bjørnen sover, den er visst ikke farlig bare man går VANLIG... :-) og det er vel kanskje sant? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Dette var en fantastisk tråd! Lillebrors versjon av Alle fugler da han var liten (den hadde også noen interessante melodi- og stavelsestolkninger): "Alle fugler små de er, kommet nå tilbake. Hopper rundt av glede. Ring til hissig vort o-og ny, jubler høyt i i-i sky..." Og slutten av Ja, vi elsker, av mannen, 34 år: "...og den saga blott som senker, senker drømme på vår jord." ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Dette var en fantastisk tråd! Lillebrors versjon av Alle fugler da han var liten (den hadde også noen interessante melodi- og stavelsestolkninger): "Alle fugler små de er, kommet nå tilbake. Hopper rundt av glede. Ring til hissig vort o-og ny, jubler høyt i i-i sky..." Og slutten av Ja, vi elsker, av mannen, 34 år: "...og den saga blott som senker, senker drømme på vår jord." ) Ja, som far så sønn: kreative sangere! Morsomt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest myeommangt Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Kom på én til: "Har du sett Per Sjurspring danser. Har du sett Per Sjurspring danser. Tror du ei han danse kan, han danser som en næringsmann. Det var én." Prøvde å spørre hva en næringsmann var, men det var nok like fjernt som en adelsmann *ler* Hehe. Selv sang jeg "arbeidsmann" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.