Gå til innhold

Når sette bort dukkevogna?

Lillemus

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Her står dukkevogna under trappa i hallen og tar ikke opp annen plass ;) Kanskje en løsning for dere også? (om dere har en slik trapp da ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest togli

Kanskje du skal foreslå at dere legger den ut for salg på Finn.no, og så får hun pengene til å kjøpe seg noe annet hun ønsker seg (eller spare).

Nå er det kanskje ikke så mye å hente på en brukt dukkevogn, men det kunne jo vært litt spennende å ta noe man ikke bruker for å omsette det i noe man ønsker seg.

Den første reaksjonen min var at det var en kjempelur ide, men så tenker jeg på den gamle dukkevogna mi som står hos mamma og pappa til stor glede for alle ni barnebarna ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hun er kanskje slik som jr her i huset. Skal aldri rydde vekk leker, og iallefall ikke kaste noe! Så de gangene jeg vil rydde skikkelig (kaste plastleker+++) så gjør jeg det når han ikke er hjemme. Rydder vekk leker han ikke leker med og kaster det som egentlig er ødelagt. Og det er sjelden han savner det etterpå.

De gangene vi rydder sammen er det ikke måte på hvor glad han er i den og den tingen...

Samme her ;)

Når jeg ber ungene rydde i klesskapet sier jeg de skal få fem kroner hver pr klesplagg de kaster. Hvis ikke, så klarer de ikke å kvitte seg med noe som helst ;-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står dukkevogna under trappa i hallen og tar ikke opp annen plass ;) Kanskje en løsning for dere også? (om dere har en slik trapp da ;-))

Dårlig med trapper inne i en blokkleilighet du... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første reaksjonen min var at det var en kjempelur ide, men så tenker jeg på den gamle dukkevogna mi som står hos mamma og pappa til stor glede for alle ni barnebarna ;-)

''Den første reaksjonen min var at det var en kjempelur ide, men så tenker jeg på den gamle dukkevogna mi som står hos mamma og pappa til stor glede for alle ni barnebarna ;-)''

Nemlig. :o) Billige plast-ræl-leker kaster jeg uten å blunke, men dette er en skikkelig Brio-dukkevogn (kjøpt til halv pris!) og jeg kan tenke meg å ta vare på den selv om Snuppemor nå er knallhard på at hun aldri skal ha barn. :o) Og så full er kjellerboden tross alt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her ;)

Når jeg ber ungene rydde i klesskapet sier jeg de skal få fem kroner hver pr klesplagg de kaster. Hvis ikke, så klarer de ikke å kvitte seg med noe som helst ;-/

''Når jeg ber ungene rydde i klesskapet sier jeg de skal få fem kroner hver pr klesplagg de kaster. Hvis ikke, så klarer de ikke å kvitte seg med noe som helst ;-/''

*Ler så jeg griner* Da hadde nok poden her endt opp med 2 gensere og 1 bukse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

''Den første reaksjonen min var at det var en kjempelur ide, men så tenker jeg på den gamle dukkevogna mi som står hos mamma og pappa til stor glede for alle ni barnebarna ;-)''

Nemlig. :o) Billige plast-ræl-leker kaster jeg uten å blunke, men dette er en skikkelig Brio-dukkevogn (kjøpt til halv pris!) og jeg kan tenke meg å ta vare på den selv om Snuppemor nå er knallhard på at hun aldri skal ha barn. :o) Og så full er kjellerboden tross alt ikke.

De to eldste har dukkevogner som er i dårligere kvalitet enn minsten sin, så det er nok hennes vogn vi kommer til å spare på :)

Søstra mi skulle forøvrig aldri ha barn, men nå har hun tre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Når jeg ber ungene rydde i klesskapet sier jeg de skal få fem kroner hver pr klesplagg de kaster. Hvis ikke, så klarer de ikke å kvitte seg med noe som helst ;-/''

*Ler så jeg griner* Da hadde nok poden her endt opp med 2 gensere og 1 bukse!

Hehe, her får vi masse arvetøy, så jeg tror hvert barn sikkert har ti T-skjorter (av varierende kvalitet) og diverse andre klær som egentlig begynner å bli hullete (eldste på snart 13 kan ikke kaste hullete singletter for de er nemlig kule ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dukkedamen

Da snuppa hjemme hadde 9 års barnebursdag måtte vi gjemme dukkene og dukkevogna før selskapet, det var flaut å ha det ståendes fremme når venninnene kom til selskapet :)

Jeg spurte om vi skulle rydde dukkesakene vekk, men det ville hun ikke. Det gikk derimot ikke mange månedene før vi kunne rydde alt vekk, så nå står alt på loftet i påvente av barnebarn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da snuppa hjemme hadde 9 års barnebursdag måtte vi gjemme dukkene og dukkevogna før selskapet, det var flaut å ha det ståendes fremme når venninnene kom til selskapet :)

Jeg spurte om vi skulle rydde dukkesakene vekk, men det ville hun ikke. Det gikk derimot ikke mange månedene før vi kunne rydde alt vekk, så nå står alt på loftet i påvente av barnebarn :)

Snuppa her leker jo svært lite med dukkene, men hadde ikke så lyst til å legge dem i kjelleren så vi fant ut at de kan sitte inne i den nye bokhylla. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...