Gå til innhold

4 år og oppkast og diarè over flere døgn..

Gjest stakkar gutten min....

Anbefalte innlegg

Gjest stakkar gutten min....

Har en 4 år gammel gutt som har spydd og hatt vannaktig diare i snart 4 døgn. Han drikker heldigvis mye, men han spyr alt sammen ut igjen. Og jeg føler at det han spyr ut er av en større mengde enn det han inntar. Er fryktelig redd for at han e dehydrert, men allmenntilstanden er etter forholdene ganske bra. Diarèen er ekstrem, han "tisser" det ut på en måte i kjempemengder. Stakkar gutten gikk ned 2 kilo på vekta etter de første 12 timene. Er redd for å sette han på vekta igjen for å se hvor mye han ytterligere har gått ned. Legen sier at noro viruset går nå...Men jeg synes dette er rart siden jeg har to barn til og ingen andre har fått sykdommen. Vi var i svømmehallen kvelden før han ble syk, og lurer på om han kan ha fått noe i seg?. Jeg leste at 4-8 tømninger på 24 timer var normalt... Men de to første dagen hadde han så mange tømninger i løpet av et par timer! Har heldigvis roet seg litt, men er voldsomt fortsatt. Han har ikke feber.

Skal jeg tro på legen og håpe at det går over?. Er så redd for e-coli og slikt dritt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Nerda

Jeg håper at sønnen din ble frisk igjen!

Tror dere har gjort mye av det beste jeg. Veldig bra at dere kontaktet legen deres siden det varte så lenge. Det noro-viruset kan være ganske hissig selv for en voksen person (been there). Det jeg var mest redd for var dehydrering fordi jeg ikke beholdt noe. Når det gjelder dette er det et par ting man kan se an. Hvis man klyper en hudfold og den "står" litt før den synker ned, så er det et tegn. Mørk og konsentrert urin er et annet tegn.

Jeg fikk råd av en lege om at jeg kunne innta væske med teskje eller ekstremt små slurker av gangen i stedet for å drikke alt veldig fort. Magen aksepterer kanskje små mengder av gangen. Man anbefaler gjerne en blanding av 50/50 farris og eplejuice fordi det gir akkurat det man trenger av karbohydrater og salter som går tapt ved oppkast og diare. Kullsyren kan man røre ut med en skje eller noe sånt, da blir det lettere å få ned.

Jeg garanterer ikke at det jeg skriver gjelder for barn, men jeg tror det. Det beste dere gjør er å holde kontakten med legen deres om det blir langvarig eller allmenntilstanden er dårlig eller blir dårlig.

Vekta vil nok gå opp igjen. Mye av det man taper er vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...