morsan Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 ''Jeg synes ikke barna skal få bestemme hvor vi skal dra, eller med hvem, det er jo jeg som er voksen her.'' Du sier ikke alderen på barna dine, men etter min mening er det ikke opplagt at det er du som skal "bestemme" dersom det primært er dine egne behov du ønsker å dekke. Den voksnes rett til å bestemme handler jo ikke om at voksnes behov skal gå foran barns ønsker og behov. ''men etter min mening er det ikke opplagt at det er du som skal "bestemme" dersom det primært er dine egne behov du ønsker å dekke. Den voksnes rett til å bestemme handler jo ikke om at voksnes behov skal gå foran barns ønsker og behov.'' Tiltredes!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Det første som slår meg er at 4 mnd ikke er særlig lenge.... De trenger tid til å venne seg til at mamma har fått ny kjæreste og jeg syns det er veldig tidlig å skulle reise på hyttetur sammen med de såpass tidlig. Men det er MIN mening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Jeg ville kortet ned på tiden, men dratt som du har bestemt. De må lære seg å ta hensyn til deg. Det er ikke din feil at de ikke har far som ikke er flink til å ta seg av dem, og det kommer de til å forstå senere. Dra noen få dager, og bruk resten av tiden sammen med dem hjemme eller andre steder. Det er mine råd. '' De må lære seg å ta hensyn til deg.'' Kanskje er det det som ville være riktig i denne konkrete situasjonen - eller kanskje er dette en situasjon hvor mor trenger å fokusere på hva som er best for barna akkurat nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 ''Jeg gleder meg til å være sammen med kjæresten min flere dager, da vi ikke kan se hverandre daglig pga barn på hver vår kant.'' Jeg synes ikke den ferien der ser ut til å bli noe du har grunn til å glede deg til, høres mer ut som konstante småkrangler, furting og loyalitetskonflikter... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Jeg ville kortet ned på tiden, men dratt som du har bestemt. De må lære seg å ta hensyn til deg. Det er ikke din feil at de ikke har far som ikke er flink til å ta seg av dem, og det kommer de til å forstå senere. Dra noen få dager, og bruk resten av tiden sammen med dem hjemme eller andre steder. Det er mine råd. ''Det er ikke din feil at de ikke har far som ikke er flink til å ta seg av dem, og det kommer de til å forstå senere. '' Hva har egentlig far med denne problemstillingen å gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Jeg synes dette høres ut som oppskriften på en skrekk-påskeferie. Selv i en lykkelig kjernefamilie kan idyllen slå sprekker på hytte i påskefjellet med forventninger om godvær og familieidyll. Synes også det er tidlig å introdusere noe sånt etter fire måneder, særlig om barna ikke har særlig (god) erfaring i å være sammen. Ville i hvertfall kortet ned denne fellesferien til et par dager! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Jeg synes dette høres ut som oppskriften på en skrekk-påskeferie. Selv i en lykkelig kjernefamilie kan idyllen slå sprekker på hytte i påskefjellet med forventninger om godvær og familieidyll. Synes også det er tidlig å introdusere noe sånt etter fire måneder, særlig om barna ikke har særlig (god) erfaring i å være sammen. Ville i hvertfall kortet ned denne fellesferien til et par dager! Helt enig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 ''Jeg synes ikke barna skal få bestemme hvor vi skal dra, eller med hvem, det er jo jeg som er voksen her.'' Du sier ikke alderen på barna dine, men etter min mening er det ikke opplagt at det er du som skal "bestemme" dersom det primært er dine egne behov du ønsker å dekke. Den voksnes rett til å bestemme handler jo ikke om at voksnes behov skal gå foran barns ønsker og behov. ''Den voksnes rett til å bestemme handler jo ikke om at voksnes behov skal gå foran barns ønsker og behov.'' Det er jeg enig i, men generelt er det vel slik at voksne er flinkere til å se hele situasjonen enn barn som ofte bare ser sine egne behov. Det kan være at hvis mor har prioritert barna først i alle henseender en lang stund, så kan det være det beste for familien totalt at mor prioriteres først ved en anledning. Nå er jeg nok enig i at 4 måneder er kort tid og at man bør ta hensyn til barnas ønsker i denne situasjonen. De har jo vært på vinterferie hele gjengen også, det er faktisk ikke så lenge siden og det var vel neppe barnas ønske å få besøk av den andre familien da heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Her fikk jeg mange tilbakemeldinger, gitt :-) Det er fint. Jeg ser at de fleste her synes jeg ikke burde gjøre det. Jeg tror nok vi tar en tur uansett, men jeg tar med meg alle rådene jeg har fått her, og er blitt mer betenkt. tror jeg skal ta en prat til med barna, og med den nye kjæresten min, om det hele, og satse på å gi dem tid med meg alene mens vi er der. Grunnen til at jeg spurte her er jo fordi jeg er usikker på om jeg gjør det rette, og jeg vil jo ikke overkjøre dem og overse deres følelser. Jeg forstår godt at det er kan være vel mye nytt å forholde seg til. Jeg skrev at vi har vært kjærester i 4 mnd, men vi har kjent hverandre lenger enn det. Noen her skriver at jeg ikke bør gjøre det av hensyn til eksen, det er mindre overbevist om. Det gjelder jo også å komme se videre i livet. Det er ikke eksen jeg bør ta hensyn til , men barna. Og barna er førsteprioriert i livet mitt, uten tvil. Barna, jobben og så kjæresten ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gi dem tid Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Her fikk jeg mange tilbakemeldinger, gitt :-) Det er fint. Jeg ser at de fleste her synes jeg ikke burde gjøre det. Jeg tror nok vi tar en tur uansett, men jeg tar med meg alle rådene jeg har fått her, og er blitt mer betenkt. tror jeg skal ta en prat til med barna, og med den nye kjæresten min, om det hele, og satse på å gi dem tid med meg alene mens vi er der. Grunnen til at jeg spurte her er jo fordi jeg er usikker på om jeg gjør det rette, og jeg vil jo ikke overkjøre dem og overse deres følelser. Jeg forstår godt at det er kan være vel mye nytt å forholde seg til. Jeg skrev at vi har vært kjærester i 4 mnd, men vi har kjent hverandre lenger enn det. Noen her skriver at jeg ikke bør gjøre det av hensyn til eksen, det er mindre overbevist om. Det gjelder jo også å komme se videre i livet. Det er ikke eksen jeg bør ta hensyn til , men barna. Og barna er førsteprioriert i livet mitt, uten tvil. Barna, jobben og så kjæresten ;-) Jeg vet ikke om noen mener det er eksen du primært skal ta hensyn til, men om eksen din har det vondt, er sannsynligheten større for at barna er i lojalitetskonflikt. Og da går det ut over barna. Disse tingene er knyttet sammen. Det er da vel ganske logisk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 ''Den voksnes rett til å bestemme handler jo ikke om at voksnes behov skal gå foran barns ønsker og behov.'' Det er jeg enig i, men generelt er det vel slik at voksne er flinkere til å se hele situasjonen enn barn som ofte bare ser sine egne behov. Det kan være at hvis mor har prioritert barna først i alle henseender en lang stund, så kan det være det beste for familien totalt at mor prioriteres først ved en anledning. Nå er jeg nok enig i at 4 måneder er kort tid og at man bør ta hensyn til barnas ønsker i denne situasjonen. De har jo vært på vinterferie hele gjengen også, det er faktisk ikke så lenge siden og det var vel neppe barnas ønske å få besøk av den andre familien da heller. '' men generelt er det vel slik at voksne er flinkere til å se hele situasjonen enn barn som ofte bare ser sine egne behov. '' Det er jeg helt enig i at forhåpentligvis gjelder i de flese tilfeller. Unntak finnes dessverre også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Hvor lenge er det siden du flyttet fra barnas pappa? Du bør vel ikke dra noen ny mann inn i bildet før et år etter synes jeg. Da får du heller treffe han uten barna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.