Annabeth Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Hei Har kjøpt festdrakt med skjorte, brodert vest og nickers til 10-åringen. Kjøpte også bunadssko. De falt ikke helt i smak, kan du si.... Er det ok å bruke andre litt "grove" pensko i svart til? vs en som ligner på fasongen til bunadsskoen, men UTEN spennen? Usikker på om det vil se merkelig ut, eller om det vil bli ok 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 1 17.mai-sammenheng når man skal gå langt, kan det aller meste godtas. I bryllup og andre familiedrama, med strenge grandtante Agathe og / eller representanter for bunadspolitiet til stede, kan det være lurt å bruke noe mer korrekt. Så får man heller sparke av skoene så snart det lar seg gjøre. Hvis du spør meg om hva _jeg_ mener: Til en festdrakt som det ikke er knyttet bestemte regler til, hadde jeg valgt noe som var behagelig å gå med, men ikke så helt feil ut. Men jeg er fra en by og en familie uten stolte bunadstradisjoner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Jeg har aldri brukt bunadsko (men bunad)... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Det er vel ingen regler til en festdrakt som til en bunad? Selv har jeg bunad men har aldri brukt bunadsko, for det klarer jeg ikke gå i. Tror jeg hadde gått for en enkel sko som passer til festdrakten, uten å være for spesielle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Så lenge det er en fest-drakt så hadde jeg "godtatt" andre svarte pensko. Til bunad bør bunadsko brukes. (Kanskje med unntak av i 17-mai toget dersom skoene ikke er gode å gå i.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Mener det skulle gå greit, for til festdrakt er det da ikke så strenge regler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Hei! Mine unger har hatt bunader siden de var ca 2 år, både guttene og jenta. Nå er jeg heldig, da, for guttene mine elsker både bunaden og -skoene, og jeg har kjøpt skoene på Sparkjøp.no. Billige og helt ok. Men nå i år kommer jeg til å kjøpe litt grove, svarte sko til eldstemann på 11. Føttene hans er nå så store, at jeg har funnet ut at å kjøpe dyre sko til bunaden er bare dumt. Han får ikke brukt dem mer enn et par ganger dette året, og neste år er de alt for små. Derfor kjøper jeg svarte pensko til ham, (han har Gudbrandsdalsbunad), og både mor og sønn synes det er greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 ''Er det ok å bruke andre litt "grove" pensko i svart til?'' Ja! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 1 17.mai-sammenheng når man skal gå langt, kan det aller meste godtas. I bryllup og andre familiedrama, med strenge grandtante Agathe og / eller representanter for bunadspolitiet til stede, kan det være lurt å bruke noe mer korrekt. Så får man heller sparke av skoene så snart det lar seg gjøre. Hvis du spør meg om hva _jeg_ mener: Til en festdrakt som det ikke er knyttet bestemte regler til, hadde jeg valgt noe som var behagelig å gå med, men ikke så helt feil ut. Men jeg er fra en by og en familie uten stolte bunadstradisjoner. ''Hvis du spør meg om hva _jeg_ mener: Til en festdrakt som det ikke er knyttet bestemte regler til, hadde jeg valgt noe som var behagelig å gå med, men ikke så helt feil ut. Men jeg er fra en by og en familie uten stolte bunadstradisjoner.'' Og jeg er gift inn i en familie med sterke og stolte bunadtradisjoner, og er likevel helt enig med deg! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.