Gå til innhold

Hva er den beste kaka du får?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ostekaka mi er veldig god. Blir ofte forespurt om å lage den til selskap.

Oreokake er superdigg.

Sjokoladekake er en klassiker (men du verden så mange sjokoladekaker som er en smaksmessig skuffelse)

Eplekake m/is - nydelig.

Jeg skal lære meg å lage Pavlova (tror den heter det). Det er så mange som sier det er godt, så jeg har blitt nysgjerrig.

Pavlova er kjempeenkelt å lage. Marengsbunn med krem/vaniljekrem og frukt/ bær på. Tar litt tid å steke bunnen, men enkel og grei kake. Smaker kjempegodt!

Er enig i det med sjokoladekaken, noen er himmelske andre er slett ikke gode. :-)

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Linnea78

13

• Axcia

7

• morsan

4

• cathlin

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1269081585' post='4325799]

Oreokake.

Og ostekaken som Gemini i sin tid la ut her på Dol, den er veldig god, og faktisk vil omgangskretsen min alltid at jeg lager den, for den er så god.

Og denne da, Kveldens dronning:

http://www.aperitif.no/index.db2?id=112635

Nå ble det tre kaker, ja ja :o)

Spørs om jeg skal prøve oreokake. Kveldens dronning har jeg bakt mange ganger, utrolig god, og lett og lykkes med. Mild i smaken slik at barna også liker den. :-)

Skrevet

Jeg liker bare marsipankake og det blir jo uaktuelt hvis du ikke skal bruke nøtter...

Kakekjip du da? :-)

Skrevet

''Hva er den beste kaka du får?

.... Det skal ikke være med nøtter eller mandler.''

Du spør om en umulighet!! :-)

For kransekake er den desidert beste kaka.

Men gulrotkake er også knall og verdens beste er god.

Skrevet

Ostekaka mi er veldig god. Blir ofte forespurt om å lage den til selskap.

Oreokake er superdigg.

Sjokoladekake er en klassiker (men du verden så mange sjokoladekaker som er en smaksmessig skuffelse)

Eplekake m/is - nydelig.

Jeg skal lære meg å lage Pavlova (tror den heter det). Det er så mange som sier det er godt, så jeg har blitt nysgjerrig.

''(men du verden så mange sjokoladekaker som er en smaksmessig skuffelse)''

Ja, her er det bare mors sjokoladekake som duger!!

Skrevet

''Hva er den beste kaka du får?

.... Det skal ikke være med nøtter eller mandler.''

Du spør om en umulighet!! :-)

For kransekake er den desidert beste kaka.

Men gulrotkake er også knall og verdens beste er god.

Beklager det da, men det noen i selskapet som ikke tåler hverken nøtter eller mandler. :-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Spørs om jeg skal prøve oreokake. Kveldens dronning har jeg bakt mange ganger, utrolig god, og lett og lykkes med. Mild i smaken slik at barna også liker den. :-)

Kveldens dronning er en slik allround-kake, som de fleste synes er god. :o)

Oreokake er godt, bare husk og ha god nok tid mellom hvert av lagene, slik at de stivner skikkelig.

Skrevet

Pavlova er kjempeenkelt å lage. Marengsbunn med krem/vaniljekrem og frukt/ bær på. Tar litt tid å steke bunnen, men enkel og grei kake. Smaker kjempegodt!

Er enig i det med sjokoladekaken, noen er himmelske andre er slett ikke gode. :-)

Har du en god oppskrift å dele, Linnea78?

Skrevet

''(men du verden så mange sjokoladekaker som er en smaksmessig skuffelse)''

Ja, her er det bare mors sjokoladekake som duger!!

Toro sin langpanne duger også - riktignok med 1-2 ss bakekakao oppi. Og den MÅ lages med Melange. Olje smaker ikke godt i kaker.

Ellers så er birdies kake søkke god :-)

Skrevet

Tusen takk! Denne skal jeg jaggu lage til konfirmasjonen... med bilder og det hele, det må jo bare bli suksess! :-)

Det beste av alt, er at den godt kan fryses. Lag den i en springform, sett kaka (fortsatt i forma) i fryser'n. Den bruker lang tid på å tine, så ta den opp kvelden før (sett den i kjøleskapet), eller tidlig samme morgen som selskapet skal være (noen timer på benken, men det er ekkelt om været er varmt = kremen kan bli sur).

Jeg bruker Philadelphiaost. Den Toro-moussen finner jeg bare på Bunnpris. Obs etc har bare Freias mousse m/Dajmbiter - går du for denne moussen, kreves det to pakker mousse (og du får litt til over pga av mengden).

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er en hund etter sjokoladekake, og det er den desidert beste kaken, men som flere sier må den være god! Tørr sjokoladekake uten ordentlig sjokoladesmak er ikke noe særlig.

Kransekake er også godt. Ellers finnes masse ulike kaker jeg ikke er så begeistret for og som jeg like godt står over.

Skrevet

Eplekake. Smakte en helt nydelig en, en gang.

Skrevet

Beklager det da, men det noen i selskapet som ikke tåler hverken nøtter eller mandler. :-)

ja, jeg skjønte det :-) Snilt av deg å ta hensyn til det.

Skrevet

Toro sin langpanne duger også - riktignok med 1-2 ss bakekakao oppi. Og den MÅ lages med Melange. Olje smaker ikke godt i kaker.

ja Toros langpanne er overraskende god!

Skrevet

Kakekjip du da? :-)

Jeg lager aldri kaker, gidder ikke å spise opp en hel kake alene, det hadde jo vært trist hvis det skulle bli en vane. Da kjøper jeg heller en croissant på butikken, det er fetende nok ;o)

Skrevet

Har du en god oppskrift å dele, Linnea78?

4 eggehviter

250gr.sukker

1 ss maisenamel

1 ts sitronsaft (evt.eddik, men jeg har funnet ut at sitronsaft passer best til min smak)

1 ts vaniljesukker

Eggehvitene vispes stive. Ha i litt og litt sukker om gangen. Ha i resten. Visp til seig masse. Legg bakepapir på plata og ha oppå massa i en rund ring, eller bruk den formen som passer til fatet du har tenkt å bruke.

Stekes ved 140-150'C i 1 1/2 time.

Ha på krem/vaniljekrem e.l. Bruk jordbær/bringebær, fruktcoctail eller annen bær/frukt. Dersom du velger fersk bær/frukt kan du få ei sesongsmakende kake.

Skrevet

Eplekake. Smakte en helt nydelig en, en gang.

Du spurte ikke om oppskrft da? :-) Er enig i at eplekake er veldig godt altså, men for meg er det typisk høstkake, med masse epler fra hagen.

Skrevet

Olje er _ikke_ godt i kaker. Og smør er _mye_ bedre en margarin. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...