Gå til innhold

Kan jeg forvente det?

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Ettersom jeg husker er datteren din litt vanskelig?

Samme med snuppen her. Men han er noe yngre.

Det er ikke alle dager man kan forvente det samme. Noen dager går slike ting uten problemer, andre dager klikker det helt..

Så er det jo bare det å finne ut hvilke dager man kan forvente litt mer...

Det som fungerer her, er at jeg finner frem bukse og genser, han finner bokser, sokker og stilongs. Andre dager kan han finne alt selv. Men da må det alltid være helt orden i klærene. Alt må ligge på sin faste plass. Ellers finner han det ikke. ( litt i tvil om det er det mannlige genet som slår inn her. ;p)

Prøv å ikke rop igjen. Bare overse. Ikke lett... Men om du merker det begynner koke for henne, prøv å roe ned situasjonen. Hjelp henne med å finne frem det hun leter etter. Og mens du hjelper henne, si høyt hvor alt ligger. Klarer hun finne noe selv, så skryt. Fokuser på det positive, og ikke det faktum at du faktisk må hjelpe henne med noe " de aller fleste" unger klarer. Avtal gjerne med henne på forhånd, gjerne dagen før hva hun vil gå med. Dårlig tid = stress = sinte unger = frustrerte foreldre * uutholdelig situasjon....

Ikke lett. Jeg vet.. *klem*

Takk for klemmen!

Ja, jeg vet at det går bedre når alt er forutsigbart for henne også.

Men jeg blir så oppgitt noen ganger, og på lørdag var det ekstra ille.

I dag har vært en god dag - og vi har ikke kranglet etter skoletid. Hun hadde gjort leksene før middag, og før trening, så hun fikk se Farmen :-)

Hadde et lite oppbluss på morgenen, men bare et lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tiliti

6

• frosken

4

• AAA

1

• Axcia

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest mora2

Takk for klemmen!

Ja, jeg vet at det går bedre når alt er forutsigbart for henne også.

Men jeg blir så oppgitt noen ganger, og på lørdag var det ekstra ille.

I dag har vært en god dag - og vi har ikke kranglet etter skoletid. Hun hadde gjort leksene før middag, og før trening, så hun fikk se Farmen :-)

Hadde et lite oppbluss på morgenen, men bare et lite.

Skjønner godt du blir oppgitt. Det er ikke lett når de vender den siden til...

Får håpe det er en stund til neste gang. *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Håper dere får litt ryddigere hjelp nå etter påske:-)

Men jeg tror jeg er tilhenger av mariusgenser og stillongs ved kirkebesøk...*s*

Under over alle under:

I dag da hun skulle kle seg, gikk hun i klesskapet sitt helt av seg selv, og fant frem ei ny dongeribukse hun fikk i høst (har ikke villet bruke den) og en flott genser som hun heller ikke har villet bruke i vinter.

Jenta var storfornøyd og så selv i sepielt at hun så stilig ut :-)

Og alle var blide og glade!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under over alle under:

I dag da hun skulle kle seg, gikk hun i klesskapet sitt helt av seg selv, og fant frem ei ny dongeribukse hun fikk i høst (har ikke villet bruke den) og en flott genser som hun heller ikke har villet bruke i vinter.

Jenta var storfornøyd og så selv i sepielt at hun så stilig ut :-)

Og alle var blide og glade!!!!

Hehe... det var en fin start på en helt alminnelig hverdag:-)

Jeg kjenner en jente som nå er 11 og som har overgått de fleste i forhold til særhet og klær. Det har ikke vært grenser for hvor ubehagelig hun har opplevd klesplagg som de fleste har ment måtte være bekvemme, og i tillegg har hun nektet å være opptatt av at det er et poeng at klær til en viss grad matcher hverandre. Problemet ble gradvis noe mindre, men hang veldig igjen, inntil hun for ca et halvt år siden opplevde økt mestring på flere områder (blant annet ved å få ny lærer) - og nå sjokkerer hun alle ved både å ha blitt fleksibel _og_ være opptatt av at det er hyggelig å pynte seg litt en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...