Gå til innhold

Alternativ behandling i Bergen for sengevæting

Gjest 11 år

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har et godt forslag: skaff ordentlig forsvarlig hjelp til barnet, og ikke prøv ting som man vet ikke virker (hadde det virket, ville det vært skolemedisin).

Barnet fortjener ordentlig behandling.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min var sengevæter, og jeg prøvde ALT. Absolutt alt. Ingenting hjalp, ikke Minirin en gang. Ikke de tunge tablettkurene oppfulgt med ultralyd av blære for å sjekke resturin heller. Det var helt fortvilt, og hun lot ikke til å bry seg om det selv en gang.

Hun fikk bleier på blå resept, heldigvis, samt kladder etter hvert. Da hun var 12,5 år, var jeg rimelig stresset i forhold til dette. Var livredd for lukt, hvordan det skulle bli dersom hun fikk seg kjæreste etter hvert osv. Pratet mye med henne om dette, med legen, overleger, homeopater og andre kvakksalvere. Vi prøvde kiropraktor og manuell terapeut, drakk lite etter klokka sju på kvelden, vekket henne på natta så hun fikk gå på do... i det hele tatt. Ingenting hjalp.

Plutselig, i jula da hun var 12,5, hadde jeg glemt å sende med en bleie da hun skulle overnatta hos besteforeldrene sine. Og hun holdt seg tørr! Siden da har hun vært helt tørr.

Det var visst akkurat som med faren hennes, han var også sengevæter fram til han var 12 år.

Jeg tror ikke jeg hadde brukt så mye krefter på å dra til andre kanter av landet for utredning og behandling for sengevæting, for veldig sannsynlig vokser barnet ditt det av seg også.

Be om å få resept på engangskladder (sengebeskyttere) av legen, og gjør noen forsøk på å sove uten noe ekstra på seg? Da er det ikke så farlig om det blir vått i senga, for kladdene tar unna for dette, og beskytter madrassen. Kanskje det er såpass ubehagelig å kjenne at en tisser på seg, at det motiverer til å stå opp og gå på do?

Håper det går over snart hos dere også. Tro meg, jeg vet utmerket godt hvor enormt frustrerende det kan være når det ikke ser ut til å bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 11 år

Det gjorde at jeg nå vil tenke meg om noen ganger til på hva vi skal gjøre. Takk for at dere tok dere tid til å svare. Setter veldig pris på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...