Gå til innhold

DS-spill til jente som fyller 5 år

Gjest Shira :o)

Anbefalte innlegg

Ei jente fyller 5 år, og ønsker seg spill til den råååsa DSen sin. Jeg vil jo gjerne oppfylle ønsket, men jeg er mest kjent med Mariospillene, som både jeg og guttungen liker.

Hun er ikke sånn kjempegira på rørleggeren i rød lue, og er veldig rosa og jentete ;o)

Så, anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Ikke kjøp et spill som heter noe med Draw.... i alle fall.

Jeg hadde jo forespurt meg her før jul om spill til vår jente, og fikk anbefalt SuperMario, Littlest People, og andre ting, men mannen min ble overbevist av en selger om at dette Draw-spillet var så midt i blinken - og det var helt elendig.

Nå fyller hun 6 til onsdag, og hun skal få SuperMario et eller annet - og jeg håper det passer! Hun er imidlertid en smule ferdig med den verste prinsesse og rosa-alderen.

Storesøstera fikk et spill osm heter Horzes, og handler om å stelle og passe hester og føll, og det er kjmepegøy! Jeg ble helt hekta en periode, og hadde det med på jobbtur til Oslo, og satt på toget og spilte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at et Hello Kitty-spill er midt i blinken for en rosa femåring. :)

Ah, det er nok tingen ja! Det burde jeg jo tenkt på, før jeg scorte mange plusspoeng da jeg kjøpte Hello Kitty sparkesykkel i fjor i gave. Og plusspoeng liker vi! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp et spill som heter noe med Draw.... i alle fall.

Jeg hadde jo forespurt meg her før jul om spill til vår jente, og fikk anbefalt SuperMario, Littlest People, og andre ting, men mannen min ble overbevist av en selger om at dette Draw-spillet var så midt i blinken - og det var helt elendig.

Nå fyller hun 6 til onsdag, og hun skal få SuperMario et eller annet - og jeg håper det passer! Hun er imidlertid en smule ferdig med den verste prinsesse og rosa-alderen.

Storesøstera fikk et spill osm heter Horzes, og handler om å stelle og passe hester og føll, og det er kjmepegøy! Jeg ble helt hekta en periode, og hadde det med på jobbtur til Oslo, og satt på toget og spilte :-)

Hester er gode greier, så det kan være noe.

Mariospillene anbefales, jeg anbefalte det helt sikkert til deg tidligere, for de er bra, og fenger flere aldersgrupper. New Super Mario Bros er absolutt og anbefale.

Altså, si til mannen din at det er dolerene han skal høre på, ikke en selger! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

[quote name=Shira :o)' timestamp='1269209454' post='4326634]

Mariospillene anbefales, jeg anbefalte det helt sikkert til deg tidligere, for de er bra, og fenger flere aldersgrupper. New Super Mario Bros er absolutt og anbefale.

Altså, si til mannen din at det er dolerene han skal høre på, ikke en selger! ;o)

Tror det var den "Bros'en" jeg kjøpte i går ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

[quote name=Shira :o)' timestamp='1269209454' post='4326634]

jeg mente Little Pet Shop i stad, ikke Littlest people, det er noe helt annet (figurer for barn i 1-2 års alderen....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariospillene er sikkerstikk!

Princess Peach og Pet Shop-spill vil sikkert også være midt i blinken.

Prinsessa kan nok falle i smak ja. Mariospillene er sikre, så det er mulig jeg kjøper Mario Bros. Vi har det både til DS og Wii, og jeg er like fan som guttungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var den "Bros'en" jeg kjøpte i går ja :-)

Guttungen har tilbrakt mange timer med det spillet. For ikke å snakke om hvor mange timer mora har brukt. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

[quote name=Shira :o)' timestamp='1269210772' post='4326656]

Guttungen har tilbrakt mange timer med det spillet. For ikke å snakke om hvor mange timer mora har brukt. ;o)

Tenker jeg blir hekta jeg og :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess Peach

Prinsesse Peach er kjempebra. Det foregår i Marios verden,er tusen ganger mer å spille enn mange av jentespillene (pet shop, kitty, build-a-bear osv, som er mest dilldall og lite spill), og det åpner for å bli flink i Mario-spill som hun sikkert vil ønske å spille ganske snart (de fleste er over det verste bare-rosa-styret før de begynner på skolen), Brødre og andre venner vil oså synes Peach er gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prinsesse Peach er kjempebra. Det foregår i Marios verden,er tusen ganger mer å spille enn mange av jentespillene (pet shop, kitty, build-a-bear osv, som er mest dilldall og lite spill), og det åpner for å bli flink i Mario-spill som hun sikkert vil ønske å spille ganske snart (de fleste er over det verste bare-rosa-styret før de begynner på skolen), Brødre og andre venner vil oså synes Peach er gøy.

Takk for godt tips :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser nå at det er foreslått før. .. ;-)

En god ting kan jo ikke sies for mye :o)

Kan hende det blir 2 spill på henne, vi har bare to tante og onkelbarn, så vi tar oss den frihet og skjemme dem bort litt ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at ingen har foreslått Josefine spillene. Nå er min ynste 6 år, men hun elsker disse. Veeeeldig pedagogisk da, men pleier å falle i smak. Vi har dem som PC spill også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at ingen har foreslått Josefine spillene. Nå er min ynste 6 år, men hun elsker disse. Veeeeldig pedagogisk da, men pleier å falle i smak. Vi har dem som PC spill også.

Josefinespill husker jeg at lillesøsteren min og jeg spilte mye på PC da hun var mindre. Finnes spillene til DS også altså, det visste jeg ikke. Takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingeling-spillet er kjempefint og med nydelig grafikk. Jeg tipper at 5-åringen ikke kan lese, og forklaringene til spillet må leses (norsk tekst), men etter et par runder med forklaring fra voksne, klarte hvertfall jenta mi å spille på egenhånd uten problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingeling-spillet er kjempefint og med nydelig grafikk. Jeg tipper at 5-åringen ikke kan lese, og forklaringene til spillet må leses (norsk tekst), men etter et par runder med forklaring fra voksne, klarte hvertfall jenta mi å spille på egenhånd uten problem.

Takk for tips. Forklaring fra voksne må nok til ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...