Gå til innhold

Star wars

Gjest maeza

Anbefalte innlegg

Gjest maeza

Sønnen vår, og de andre guttene i klassen (1.klasse) er veldig opptatt av Star Wars the clone wars. Altså tegnefilmversjonen av Star Wars som går søndager på nrk super.

Sønnen i huset vil veldig gjerne se denne serien, og sier at flere i klassen får lov.

Jeg synes det er veldig vanskelig å vurdere om serien er ment for 7-åringer eller ikke. Han er ikke typen som blir påvirket og blir ikke helt vill av å se diverse serier på tv, men allikevel. Guttene leker veldig mye star wars på sfo, og i følge personalet er det ikke utagerende lek, og de har det veldig kjekt uten mange konflikter.

Allikevel har jeg ikke lyst til at han skal se programmer som ikke er passende i forhold til alder og modningsnivå.

Så spørsmålet mitt er: Hvor gamle bør barna være for å se Star Wars the clone wars?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest syvårsgrense

Det er syv års aldersgrense på denne i Norge.

Aldersgrense: 7 år

Egnethet: Barn/ungdom

Begrunnelse: Denne animasjonsfilmen fra Star Wars-universet får 7-årsgrense på grunn av kraftige lyd- og bildeeffekter. Filmen frarådes i tillegg barn under 7 år da den inneholder til dels store mengder voldsomme kampscener.

http://www.filmweb.no/kino/article163767.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahsoka

Skal innrømme at vår 1.-klassing får lov å se den. Det er alltid voksne til stede. Ikke det jeg hadde valgt for ham, men faren synes det er greit (og han er mer inne i Stars Wars-universet enn jeg er).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Guttungen på 6år for ikke lov å se det. Men han har sett det når han er hos venner. Virker som mange barn får lov å se på det...

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. klassingen vår ser på. Han har sett deler av Star Wars-filmene også, jeg må innrømme at jeg har ikke oversikten akkurat der.

Han og kompisene leker veldig mye Star Wars ihvertfall. De snakker stort dett bare "spjong spjong" til hverandre ;-)

Da jeg var på samme alder var det cowboy og indianer som var det store. Jeg kjenner igjen mye av elementene i leken (bortsett fra at disse gutta ikke binder lillesøstra si fast til et tre med hoppetau....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...