Gjest annlovinda Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Fedonbrødet kan vel bakes selv? Oppskriften finner du nok på nettet. Dessuten kan du bake dette knekkebrødet, massssse fiber:) Og det er utrolig enkelt å lage. Alt som skal i finnes på butikken:) Grove hjemmelagde knekkebrød 3,5 dl grov rug 3,5 dl havregryn 1,5 dl sesamfrø 2 dl solsikkekjerner 1,5 dl linfrø 1 dl kruskakli 1 ts salt 7 dl vann 1 kjøttbuljongterning Varm litt av vannet og bland ut med buljongen. Alt blandes sammen. Smør et tynt lag på to bakeplater med bakepapir. Stekes på 190g varmluft i 10 min. Ta ut og del i ruter. Stek videre i 25-30 min. Kan godt skru ned ovenen litt og la brettene stå inne med døren åpen en stund til hvis de ikke blir sprø. Ja, disse er utrolige gode, også så lettvinte å lage. Fikk de servert hos en venninne forrige måned, har bakt de to ganger etter det. Når vi har de i hus går det mye knekkebrød. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Er kjempegode, og så raske å lage. Alle på jobb sitter å knasprer disse for tiden:) Viktig å drikke rikelig da;) Nå har jeg både bakt og smakt - og mmmmmmm! Måtte bytte ut grov rug med sammalt grov hvete, og bake dem uten sesamfrø, men de ble kjempegode likevel ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.