Lillemus Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Joda, for så vidt enig. Jeg er bare litt mer selektiv i forhold til hva jeg orker å bruke tid på og å irritere meg over. Pick your figths, så har du mer overskudd til å kjempe når det dukker noe som _virkelig_ er noe å blåse seg opp for! ;o) Litegrann på siden, meg jeg har ei venninne som har en tendens til å engasjere seg i (etter min og mange andres mening) litt for mye, det være seg både situasjoner på skolen/barnehagen og i samfunnet generelt. Hun ringer og skriver og maser om den minste ting. Resultatet er litt sånn ulv, ulv. Nå gidder ingen å bry seg med hva hun engasjerer seg i, for ofte har hun blåst seg opp for bagateller, og når det plutselig er en ting som kanskje er litt fornuftig å engasjere seg i, så er det ingen som orker å høre på henne, tenker bare at "uff, nå er hun i gang igjen..." Liten avsporing bare, som jeg kom på i denne sammenhengen. Sier ikke at dette nødvendigvis gjelder deg, altså. ) Neida, jeg henger meg ikke opp i alt mulig, det gidder jeg ikke. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Neida, jeg henger meg ikke opp i alt mulig, det gidder jeg ikke. ) ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sendtmail Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Joda, for så vidt enig. Jeg er bare litt mer selektiv i forhold til hva jeg orker å bruke tid på og å irritere meg over. Pick your figths, så har du mer overskudd til å kjempe når det dukker noe som _virkelig_ er noe å blåse seg opp for! ;o) Litegrann på siden, meg jeg har ei venninne som har en tendens til å engasjere seg i (etter min og mange andres mening) litt for mye, det være seg både situasjoner på skolen/barnehagen og i samfunnet generelt. Hun ringer og skriver og maser om den minste ting. Resultatet er litt sånn ulv, ulv. Nå gidder ingen å bry seg med hva hun engasjerer seg i, for ofte har hun blåst seg opp for bagateller, og når det plutselig er en ting som kanskje er litt fornuftig å engasjere seg i, så er det ingen som orker å høre på henne, tenker bare at "uff, nå er hun i gang igjen..." Liten avsporing bare, som jeg kom på i denne sammenhengen. Sier ikke at dette nødvendigvis gjelder deg, altså. ) Er selvfølgelig enig med deg i at blir det for mye "ulv-ulv" blir man ikke tatt på alvor. Samtidig - hvis man skal vente til ting blir så voldsomt store, så greier man gjerne ikke å ta opp kampen. Synes det er helt på sin plass å ta slike ting, jeg, så får man heller være litt mer selektiv i forhold til små personlige nederlag i form av "feilbehandling" fra omgivelsene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Uff Jeg skulle ønske det var mer rom for gutter som liker rosa og jenter som ikke vil være prinsesser. Gutten min elsket rosa, inntil han begynte i barnehagen. Over natten lærte han seg, selv med sitt begrensede språk, at rosa er jente-farge. Nå elsker han visst nok blått... Sånn tilfeldigvis. Og datra mi på fem som har to gutter som bestekompiser lærte fort at hun ikke måtte like rosa for det var "jentefarge", så hun snudde brått og fikk blå som yndingsfarge.... Dessuten lærte hun at det var mye kulere å være gutt enn jente :-( Barnehagen tok heldigvis tak i det og jobba aktivt med saken i forhold til de guttene som hang seg opp i jente/gutte-skillet, så nå er det mye bedre! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Jeg trodde du kødda da du skrev at du skulle sende en e-post om saken, men jeg ser nå at du mente det. Huttetu, hva folk orker å engasjere seg i. Dette hadde ikke jeg giddet å bruke tid på. Men, men... ) Hæ?! Hvis alle skulle tenkt som deg i slike saker, så hadde vi levd femti år tilbake i tid Vær glad for at noen gidder å engasjere seg i slike ting også (sier ikke at alle bør gjøre det ), så slipper våre døtre å føle at de må leve opp til et kjønnsstereotypisk ideal. Faktisk har slike saker mer innvirkning på samfunnet enn man skulle tro (hvis man tenker litt stort). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Og datra mi på fem som har to gutter som bestekompiser lærte fort at hun ikke måtte like rosa for det var "jentefarge", så hun snudde brått og fikk blå som yndingsfarge.... Dessuten lærte hun at det var mye kulere å være gutt enn jente :-( Barnehagen tok heldigvis tak i det og jobba aktivt med saken i forhold til de guttene som hang seg opp i jente/gutte-skillet, så nå er det mye bedre! Datteren min hadde også blå som yndlingsfarge en stund, men det var selvvalgt. Husker hun mislikte at det ikke fantes blå kule-is... Blåbær og denslags blir jo nokså rødlilla. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Datteren min hadde også blå som yndlingsfarge en stund, men det var selvvalgt. Husker hun mislikte at det ikke fantes blå kule-is... Blåbær og denslags blir jo nokså rødlilla. Hehe, min yndlingsfarge har også alltid vært blå - men det er faktisk fordi jeg liker blått :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 *hehe* Jeg kødda ikke. Hvorfor skal småjentene fremstilles som små dukker som trenger en sikker og trygg sykkel, mens guttene fremstilles som små tøffinger som trenger en sykkel de kan bruke til "rampete sykling" (hva nå det måtte være!)??? U go girl!! *S* - vi trenger noen som engasjerer seg! Helt enig i at vi ikke ønsker at barna våre skal puttes inn i kjønnroller på denne måten! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Irriterer meg over PK`ere Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Ganske enkelt fordi det ER forskjell på kjønnene. Hvorfor har noen så vanskelig med å akseptere det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Uff Jeg skulle ønske det var mer rom for gutter som liker rosa og jenter som ikke vil være prinsesser. Gutten min elsket rosa, inntil han begynte i barnehagen. Over natten lærte han seg, selv med sitt begrensede språk, at rosa er jente-farge. Nå elsker han visst nok blått... Sånn tilfeldigvis. Her i huset har jeg to maskuline gitte som begge liker rosa:o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Her i huset har jeg to maskuline gitte som begge liker rosa:o) Så flott Min er helskjønn i rosa, men nå får jeg aldri se han i det igjen... :/ Husker det startet allerede da han var ett år og hadde en rosa smokk. Du verden hvor mange som kommenterte det og spurte om jeg ikke hadde en annen smokk tilgjengelig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Ganske enkelt fordi det ER forskjell på kjønnene. Hvorfor har noen så vanskelig med å akseptere det? *knegg* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Så flott Min er helskjønn i rosa, men nå får jeg aldri se han i det igjen... :/ Husker det startet allerede da han var ett år og hadde en rosa smokk. Du verden hvor mange som kommenterte det og spurte om jeg ikke hadde en annen smokk tilgjengelig * fnis * Sønnen min hadde også en rosa smokk, fordi det var den som "satt" best da han var helt nyfødt. Han har den bl.a. i munnen på bildene fra dåpen. Fetteren hans arvet en pysj fra datteren min. Han var dagpasient på sykehus en periode, de måtte bl.a. reise inn sent hver kveld for medisinering. Der ble han døpt "gutten i den rosa pysjen". De brukte nemlig den pysjen mye i den perioden, fordi den var så elastisk at det gikk greit å få den over den dingsen han måtte ha i armen for å få inn medisinen. Begge to er veldig maskuline fotballgutter nå :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Ganske enkelt fordi det ER forskjell på kjønnene. Hvorfor har noen så vanskelig med å akseptere det? Selvfølgelig er det forskjell på kjønnene, men man trenger vel ikke å sementere det ved å kategorisere med alt av leker og utstyr? Jenter kan også sykle "rampete" hva nå det er, og det finnes gutter som trenger en "enkel" og lett sykkel. Så lenge produktene er kliss like bortsett fra fargen på bokstavene på sykkelramma synes jeg det er helt sprøtt å fremheve forskjellige egenskaper ut ifra jente eller gutt på 5-8 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Ganske enkelt fordi det ER forskjell på kjønnene. Hvorfor har noen så vanskelig med å akseptere det? http://www.gsport.no/?gclid=CI3Hxfe-zqACFQkrDgodlhpmzw 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest macny Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Ganske enkelt fordi det ER forskjell på kjønnene. Hvorfor har noen så vanskelig med å akseptere det? Du har så rett så rett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest er det.....??? Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Har du virkelig ikke noe annet å bry deg med???? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Ganske enkelt fordi det ER forskjell på kjønnene. Hvorfor har noen så vanskelig med å akseptere det? Det er forskjell, det er jeg helt enig i, men hvofor skal jentesykler markedsføres som "trygge og sikre", mens guttesyklene (som er akkurat likedane med unntak av fasongen på ramma!) markedsføres som "tøffe og egnet til rampete sykling i gata"??!!?! Skal ikke gutta kunne sykle trygt? Eller jentene være rampete? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest macny Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Det er forskjell, det er jeg helt enig i, men hvofor skal jentesykler markedsføres som "trygge og sikre", mens guttesyklene (som er akkurat likedane med unntak av fasongen på ramma!) markedsføres som "tøffe og egnet til rampete sykling i gata"??!!?! Skal ikke gutta kunne sykle trygt? Eller jentene være rampete? ''Skal ikke gutta kunne sykle trygt? Eller jentene være rampete?'' Nei, det skulle tatt seg ut! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Utrolig - i 2010 Skulle tro det var 50- eller 60-tallet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.