Gå til innhold

Dette finner vi oss i? Dustereklame.

Gjest GA

Anbefalte innlegg

Gjest verinoca

Kjøper ikke Frost nettopp pga denne ekstreme skillingen de driver med. Får se hvordan det går når ungene er litt eldre og skal velge utstyr selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

7

• morsan

6

• Luska

5

• Sør

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest verinoca

Ganske enkelt fordi det ER forskjell på kjønnene.

Hvorfor har noen så vanskelig med å akseptere det?

Det er større forskjeller på individene enn på kjønnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Åh, herre min!! Nå kjenner jeg at jeg ikke vet helt om jeg skal gråte eller le ;-))))

Jeg tror søren meg jeg hadde klaga til Forbrukerrådet?

"Jeg tror søren meg jeg hadde klaga til Forbrukerrådet?"

Burde faktisk det. Eller likestillingsdep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Jeg trodde du kødda da du skrev at du skulle sende en e-post om saken, men jeg ser nå at du mente det.

Huttetu, hva folk orker å engasjere seg i. Dette hadde ikke jeg giddet å bruke tid på. Men, men...

:o)

Nei, ikke alt interesserer alle. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Joda, for så vidt enig. Jeg er bare litt mer selektiv i forhold til hva jeg orker å bruke tid på og å irritere meg over.

Pick your figths, så har du mer overskudd til å kjempe når det dukker noe som _virkelig_ er noe å blåse seg opp for! ;o)

Litegrann på siden, meg jeg har ei venninne som har en tendens til å engasjere seg i (etter min og mange andres mening) litt for mye, det være seg både situasjoner på skolen/barnehagen og i samfunnet generelt. Hun ringer og skriver og maser om den minste ting.

Resultatet er litt sånn ulv, ulv. Nå gidder ingen å bry seg med hva hun engasjerer seg i, for ofte har hun blåst seg opp for bagateller, og når det plutselig er en ting som kanskje er litt fornuftig å engasjere seg i, så er det ingen som orker å høre på henne, tenker bare at "uff, nå er hun i gang igjen..."

Liten avsporing bare, som jeg kom på i denne sammenhengen. Sier ikke at dette nødvendigvis gjelder deg, altså. :o)

..men er det ikke samtidig slik at denne venninna er grei å ty til dersom dere andre har saker dere engasjerer dere i?

Hvorfor latterliggjøre andre bare fordi de har andre prioriteringer enn deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Helt greit at de kjører rosa og blått, men de burde hatt noe i reklamen som sa at en kunne velge det de likte best uten å blande inn kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest annlovinda

Så flott :) Min er helskjønn i rosa, men nå får jeg aldri se han i det igjen... :/

Husker det startet allerede da han var ett år og hadde en rosa smokk. Du verden hvor mange som kommenterte det og spurte om jeg ikke hadde en annen smokk tilgjengelig :(

Sønnen min på 8 1/2 elsker sine rosa t-skjorter. :)

Han elsker å gå med hettejakker, for da kan han ha sine rosa t-skjorter under, første han gjør når han kommer på skolen er å kaste hettejakka og gå i kortermet. Da gjerne rosa t-skjorter. Så de vaskes ofte, han har 4 stk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..men er det ikke samtidig slik at denne venninna er grei å ty til dersom dere andre har saker dere engasjerer dere i?

Hvorfor latterliggjøre andre bare fordi de har andre prioriteringer enn deg selv?

Nja - hittil har hun ikke engasjert seg i noe som jeg har klart å engasjere meg i, hvertfall. Mest bagateller og tulleting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min på 8 1/2 elsker sine rosa t-skjorter. :)

Han elsker å gå med hettejakker, for da kan han ha sine rosa t-skjorter under, første han gjør når han kommer på skolen er å kaste hettejakka og gå i kortermet. Da gjerne rosa t-skjorter. Så de vaskes ofte, han har 4 stk. :)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff :(

Jeg skulle ønske det var mer rom for gutter som liker rosa og jenter som ikke vil være prinsesser.

Gutten min elsket rosa, inntil han begynte i barnehagen. Over natten lærte han seg, selv med sitt begrensede språk, at rosa er jente-farge. Nå elsker han visst nok blått... Sånn tilfeldigvis.

Guttene mine er i småskolen, og bruker rosa t-shirts og piquetskjorter. Stilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Ganske enkelt fordi det ER forskjell på kjønnene.

Hvorfor har noen så vanskelig med å akseptere det?

Og la oss for all del sikre at det fortsetter sånn:

Ja til sementering av de tradisjonelle manns- og kvinnerollene!

Nei til personlig valg og større spillerom for begge kjønn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der har jeg irritert meg over lenge også. Vi eier ikke et eneste Frost-produkt, og kommer ikke til å kjøpe slike sykler.

Dessverre er det alt for få som tenker slik. Tror jeg må sende en e-post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, kjempedustete!! Vi har hatt Frost skipakke til gutten vår, men når han nå har vokst ut av denne kommer vi helt klart til å gå for noe annet. Ikke fordi produktene ikke har vært bra, for det har de, men vi har en lillesøster som skal arve og det er faktisk en viktig faktor framover å finne noe som ikke er så _krampaktig_ guttete (eller jentete for den del). Snakk om stereotyping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Det er hvertfall et populært merke. Så noe "riktig" må de ha gjort.

Guttungens yndlingsfage er lilla, og Snuppas er grønn. ;p

Gutten her hadde nok ikke valgt rosa produkter, men jenta kunne godt funnet på å velge blå.

:0)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Hehe, min yndlingsfarge har også alltid vært blå - men det er faktisk fordi jeg liker blått :-)

Næææh, så du har en yndlingsfarge fordi du liker den! ;p

Er det ikke det som er normalen da? ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamma til begge kjønn...

Veldig enig med deg!!! Styrer bevisst unna sånne produkter, både av prinsipp og fordi de er lite egnet til arving hvis man ikke bare har unger av samme kjønn...

Syns dette kjønnsskillet er irriterende også når det gjelder skolesekker - guttesekker er blå eller svart med fotball, bil, dinosaur.... jentesekker er rosa og lilla med prinsessestæsj og hjerter og sommerfugler. Greit nok at gutter er gutter og jenter er jenter, men kan ikke noen være så snill å lage noe litt mer nøytralt??? Har ingen hørt om rød, grønn eller gul??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forsåvidt glad i Frost for det var kult at det endelig kom ski i jentefarger, som var litt fine. Ikke bare rødt, hvitt og blått over hele linja.

Men reklamene er teite, det er jeg enig i :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...