Gjest togli Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Næææh, så du har en yndlingsfarge fordi du liker den! ;p Er det ikke det som er normalen da? ;0) Ikke nødvendigvis normalen for jenter som har gutter som bestekompiser 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg er forsåvidt glad i Frost for det var kult at det endelig kom ski i jentefarger, som var litt fine. Ikke bare rødt, hvitt og blått over hele linja. Men reklamene er teite, det er jeg enig i :-) ''Jeg er forsåvidt glad i Frost for det var kult at det endelig kom ski i jentefarger, som var litt fine. Ikke bare rødt, hvitt og blått over hele linja. '' Hvorfor er ikke rødt, hvitt og blått jentefrager, da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Uff Jeg skulle ønske det var mer rom for gutter som liker rosa og jenter som ikke vil være prinsesser. Gutten min elsket rosa, inntil han begynte i barnehagen. Over natten lærte han seg, selv med sitt begrensede språk, at rosa er jente-farge. Nå elsker han visst nok blått... Sånn tilfeldigvis. ...og hadde det enda bare vært rosa som hadde vært "forbeholdt" jentene, så, men jeg har nå hørt at både rødt, gult og lilla også skal være "jentefarger". Det finnes ingen "guttefarger" som det ikke er "lov" for jenter å bruke uten at det kommenteres av jevnaldrede gutter som noe som er teit og rart..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Jeg er forsåvidt glad i Frost for det var kult at det endelig kom ski i jentefarger, som var litt fine. Ikke bare rødt, hvitt og blått over hele linja. Men reklamene er teite, det er jeg enig i :-) Tja, jeg synes røde og hvite og blå ski er helt ok jeg. Bare deilig å slippe de evinnelige rosa med blomster og sommerfugler. -men nå har jeg en unge av hvert kjønn, så det er helt uaktuellt å kjøpe noe som ikke er kjønnsnøytralt av dyrt sportsutstyr. Det er ikke så mye fargene jeg henger med opp i heller, men det at jentene framstilles som passive sarte vesener i reklamene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Tja, jeg synes røde og hvite og blå ski er helt ok jeg. Bare deilig å slippe de evinnelige rosa med blomster og sommerfugler. -men nå har jeg en unge av hvert kjønn, så det er helt uaktuellt å kjøpe noe som ikke er kjønnsnøytralt av dyrt sportsutstyr. Det er ikke så mye fargene jeg henger med opp i heller, men det at jentene framstilles som passive sarte vesener i reklamene. Svigerdatteren min ønsker seg rosa ski og skistøvler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 ''Jeg er forsåvidt glad i Frost for det var kult at det endelig kom ski i jentefarger, som var litt fine. Ikke bare rødt, hvitt og blått over hele linja. '' Hvorfor er ikke rødt, hvitt og blått jentefrager, da? Det er nok sterkt farget av at jeg ikke er glad i hverken rødt, blått eller hvitt ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Det er nok sterkt farget av at jeg ikke er glad i hverken rødt, blått eller hvitt ;-) Ingen nasjonalist, mmed andre ord! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Svigerdatteren min ønsker seg rosa ski og skistøvler. *he he* Husker en dame jeg så i slalåmbakken en gang på 80-tallet, den tiden da hele slalåmdresser var høyeste mote. Hun var kledd fra topp til tå i rosa og litt hvitt - hel dress, pannebånd i beste 80-tallsstil, votter etc. Men jeg husker ikke om skiene også var rosa. Det jeg husker henne best for, er at hun hadde så skinnende nytt og sikkert dyrt utstyr, og så kjørte hun som om hun hadde smurt med lim! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Dette melder du fra om til Forbrukerombudsmannen, og/eller likestillingsombudet. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest macny Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Dette melder du fra om til Forbrukerombudsmannen, og/eller likestillingsombudet. Med vennlig hilsen JC. Kan man ikke bruke offentlige ressurser på en mer fornuftig måte? Liker man ikke reklamen kan man bare ignorere den. Start en FB-gruppe med oppfordring til å boikotte firmaet. Adskillig mer effektivt enn å dra inn det patetiske "likestillingsombudet". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 JC. Kan man ikke bruke offentlige ressurser på en mer fornuftig måte? Liker man ikke reklamen kan man bare ignorere den. Start en FB-gruppe med oppfordring til å boikotte firmaet. Adskillig mer effektivt enn å dra inn det patetiske "likestillingsombudet". Likestilling er meget god bruk av offentlige midler. Gi gjerne firmaet en stor bot, slik at de betaler for det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest macny Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Likestilling er meget god bruk av offentlige midler. Gi gjerne firmaet en stor bot, slik at de betaler for det. ''Likestilling er meget god bruk av offentlige midler.'' "Likestilling" er bortkastede offentlige midler. ''Gi gjerne firmaet en stor bot, slik at de betaler for det.'' Ethvert firma må få lov til å reklamere på den måten de vil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 ''Likestilling er meget god bruk av offentlige midler.'' "Likestilling" er bortkastede offentlige midler. ''Gi gjerne firmaet en stor bot, slik at de betaler for det.'' Ethvert firma må få lov til å reklamere på den måten de vil. Tåpelige kommentarer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest macny Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Tåpelige kommentarer. Det er ditt evindelige PK-gnål som er tåpelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Det er ditt evindelige PK-gnål som er tåpelig. Ikke bruk ord du ikke vet hva betyr. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest macny Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Ikke bruk ord du ikke vet hva betyr. Sier mannen(?) som vil trekke inn likestillingsombudet pga. en tåpelig reklamefilm. Du er direkte latterlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 *he he* Husker en dame jeg så i slalåmbakken en gang på 80-tallet, den tiden da hele slalåmdresser var høyeste mote. Hun var kledd fra topp til tå i rosa og litt hvitt - hel dress, pannebånd i beste 80-tallsstil, votter etc. Men jeg husker ikke om skiene også var rosa. Det jeg husker henne best for, er at hun hadde så skinnende nytt og sikkert dyrt utstyr, og så kjørte hun som om hun hadde smurt med lim! ;-) Det var sikkert en danske, som var på skiferie i Norge, og aldri hadde kjørt ski før. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Ingen nasjonalist, mmed andre ord! ;-) Det er liksom greit som flaggfarger da ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Det var sikkert en danske, som var på skiferie i Norge, og aldri hadde kjørt ski før. :-) Det var faktisk i Sverige... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Det var faktisk i Sverige... :-) Det er mange svenskere, som heller ikke kan gå på ski. Spesielt de fra Sydsverige, vi har venner i Malmø, og der er klimaet omtrent som i Danmark, dvs at det nesten aldri er ordentlig vinter med snø, slik at barna blir vant med å gå på ski. Unntatt i vinter, hvor de har hatt snø i tre måneder, og det er jo helt sensasjonelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.