Gjest princemild20 Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Hei alle sammen Jeg skal til sommeren jobbe i Arendal og til høsten ha praksis. Dessverre vet jeg utrolig lite om byen og trenger tips, råd og veiledning vedrørende en del saker: - kan man få studenhybel via SIA selv om man ikke er student høyskolen i Arendal? - hvordan er leieprisene på det private markedet og hvor kan jeg henvende meg hen for å få vite mer om det? - hvordan er bussforbindelsene? Jeg skal praktisere på sørlandet sykehus - er det treningssenter i Arendal? - jeg kjenner ingen i byen, hvordan blir man kjent med folka der? (ja, vet at dette spørsmålet høres litt rar ut...) - er folk sterkt religiøse der? Dette er noen av spørsmålene jeg trenger svar på. Håper at noen fra byen tar seg tid til å besvare disse enkle, men dog viktige spørsmålene for meg På forhånd takk 0 Siter
Gjest Arendalby Skrevet 26. mars 2010 Skrevet 26. mars 2010 Heisann, jeg vet ikke hvordan det er å leie hybel igjennom sia, men det er greit å få tak i hybel/leiligheter. Prisnivået er ikke av de høyeste - kommer helt ann på størrelse og standard. Det er mye til utleie i nærområdet til sykehuset slik at det er mulig å gå. Det er stort sett veldig bra med bussforbindelse - kommer helt ann på hvor du skal, men lokalbussene har bra tilbud, og busser til Oslo og Kr.Sand går det stort sett hele dagen. Nei folk er ikke veldig relgiøse - akkurat stort sett likt som resten av landet hvor det er begge deler. Treningssenter finnes det flere av bl.annet Spenst. Håper dette var til litt hjelp. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.