Gå til innhold

Arendal

Anbefalte innlegg

Gjest princemild20
Skrevet

Hei alle sammen :)

Jeg skal til sommeren jobbe i Arendal og til høsten ha praksis. Dessverre vet jeg utrolig lite om byen og trenger tips, råd og veiledning vedrørende en del saker:

- kan man få studenhybel via SIA selv om man ikke er student høyskolen i Arendal?

- hvordan er leieprisene på det private markedet og hvor kan jeg henvende meg hen for å få vite mer om det?

- hvordan er bussforbindelsene? Jeg skal praktisere på sørlandet sykehus

- er det treningssenter i Arendal?

- jeg kjenner ingen i byen, hvordan blir man kjent med folka der? (ja, vet at dette spørsmålet høres litt rar ut...)

- er folk sterkt religiøse der?

Dette er noen av spørsmålene jeg trenger svar på. Håper at noen fra byen tar seg tid til å besvare disse enkle, men dog viktige spørsmålene for meg :)

På forhånd takk :)

Gjest Arendalby
Skrevet

Heisann,

jeg vet ikke hvordan det er å leie hybel igjennom sia, men det er greit å få tak i hybel/leiligheter. Prisnivået er ikke av de høyeste - kommer helt ann på størrelse og standard. Det er mye til utleie i nærområdet til sykehuset slik at det er mulig å gå. Det er stort sett veldig bra med bussforbindelse - kommer helt ann på hvor du skal, men lokalbussene har bra tilbud, og busser til Oslo og Kr.Sand går det stort sett hele dagen.

Nei folk er ikke veldig relgiøse - akkurat stort sett likt som resten av landet hvor det er begge deler.

Treningssenter finnes det flere av bl.annet Spenst.

Håper dette var til litt hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...