Gjest Bekymretforhenne Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Hvilke blodprøver må til for å se om en person har leukemi? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 ''Diagnosen stilles ved hjelp av blodprøver og som regel også en prøve fra beinmargen. Den som får diagnosen leukemi, blir lagt inn på sykehus.'' http://www.lommelegen.no/321302/leukemi Google litt mer selv på ordet leukemi, og du vil finne mange flere opplysninger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bekymretforhenne Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 ''Diagnosen stilles ved hjelp av blodprøver og som regel også en prøve fra beinmargen. Den som får diagnosen leukemi, blir lagt inn på sykehus.'' http://www.lommelegen.no/321302/leukemi Google litt mer selv på ordet leukemi, og du vil finne mange flere opplysninger. Jeg har googlet, men jeg finner ikke ut om det er på enkle blodprøver hos fastlegen man finner ut noe, eller om det må til spesielle blodprøver. F.eks. dette med hvite blodlegmer. Jeg var ute etter å finne ut hvilke blodprøver man må ta hos fastlegen for å få komme videre i systemet, om man må be om noe spesielt eller om det automatisk vil komme fram av andre blodprøver. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Jeg har googlet, men jeg finner ikke ut om det er på enkle blodprøver hos fastlegen man finner ut noe, eller om det må til spesielle blodprøver. F.eks. dette med hvite blodlegmer. Jeg var ute etter å finne ut hvilke blodprøver man må ta hos fastlegen for å få komme videre i systemet, om man må be om noe spesielt eller om det automatisk vil komme fram av andre blodprøver. Ta deg en tur til fastlegen din og fortell om dine bekymringer og om symptomene hos jenta, så blir de riktige blodprøvene sikkert tatt og analysert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke til Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Jeg tror de må sjekke spesielt etter leukemi. Vi gjorde det for sønnen vår for noen år siden. Så gå til fastlegen og del din bekymring. I vårt tilfelle hadde vi aldri tenkt tanken, men pga symptomer tok legen initiativ. Heldigvis var det noe helt annet. Fikk kjapt svar fra legen som ringte oss hjem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bekymretforhenne Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Ta deg en tur til fastlegen din og fortell om dine bekymringer og om symptomene hos jenta, så blir de riktige blodprøvene sikkert tatt og analysert. Vi har vært hos fastlegen èn gang, det ble tatt mange blodprøver, men alle er fine. Jeg vet ikke nøyaktig hvilke som ble tatt, derfor lurer bare på om det vil komme fram på "nær sagt hvilke som helst" om noe er galt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bekymretforhenne Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Jeg tror de må sjekke spesielt etter leukemi. Vi gjorde det for sønnen vår for noen år siden. Så gå til fastlegen og del din bekymring. I vårt tilfelle hadde vi aldri tenkt tanken, men pga symptomer tok legen initiativ. Heldigvis var det noe helt annet. Fikk kjapt svar fra legen som ringte oss hjem. OK, tusen takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Jeg har googlet, men jeg finner ikke ut om det er på enkle blodprøver hos fastlegen man finner ut noe, eller om det må til spesielle blodprøver. F.eks. dette med hvite blodlegmer. Jeg var ute etter å finne ut hvilke blodprøver man må ta hos fastlegen for å få komme videre i systemet, om man må be om noe spesielt eller om det automatisk vil komme fram av andre blodprøver. Ved mistanke om leukemi tar fastlegen et sett blodprøver som vil styrke eller svekke mistanken. Ved styrket mistanke vil pasienten bli sendt videre til sykehuset så snart prøvesvarene foreligger for videre utredning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Vi har vært hos fastlegen èn gang, det ble tatt mange blodprøver, men alle er fine. Jeg vet ikke nøyaktig hvilke som ble tatt, derfor lurer bare på om det vil komme fram på "nær sagt hvilke som helst" om noe er galt. Hvis datteren din fremdeles er syk, så må du til fastlegen igjen og fortelle om dine bekymringer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bekymretforhenne Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Hvis datteren din fremdeles er syk, så må du til fastlegen igjen og fortelle om dine bekymringer. Det er jeg klar over, men jeg har ikke veldig lyst til å nevne min bekymring så lenge hun er der. Hun vet nemlig svært godt hva leukemi er, så hvis det kunne utelukkes via de prøvene vi allerede har tatt hadde det vært veldig bra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bekymretforhenne Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Ved mistanke om leukemi tar fastlegen et sett blodprøver som vil styrke eller svekke mistanken. Ved styrket mistanke vil pasienten bli sendt videre til sykehuset så snart prøvesvarene foreligger for videre utredning. Egne, spesielle blodprøver for akkurat dette, altså. OK, takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Det er jeg klar over, men jeg har ikke veldig lyst til å nevne min bekymring så lenge hun er der. Hun vet nemlig svært godt hva leukemi er, så hvis det kunne utelukkes via de prøvene vi allerede har tatt hadde det vært veldig bra. Du kan ringe til fastlegen og spørre om det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bekymretforhenne Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Du kan ringe til fastlegen og spørre om det. Kommer ikke inn til fastlegen på telefon, og damene på sentralbordet vil ikke svare. Har prøvd det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Kommer ikke inn til fastlegen på telefon, og damene på sentralbordet vil ikke svare. Har prøvd det. OK. Fastlegen min har fast telefontid tre kvarter hver dag, hun er på jobb, så jeg er vant med å kunne ha telefonkonsultasjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bekymretforhenne Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 OK. Fastlegen min har fast telefontid tre kvarter hver dag, hun er på jobb, så jeg er vant med å kunne ha telefonkonsultasjon. He-he, det skjer ikke her, gitt. Min forrige fastlege hadde 30 min telefontid pr dag, men det var klin hakke umulig å komme gjennom. Og da ble sentralborddamene forbanna hvis du måtte ringe tilbake etter kontortiden og tilstå at du ikke hadde greid å få snakket med legen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Det er jeg klar over, men jeg har ikke veldig lyst til å nevne min bekymring så lenge hun er der. Hun vet nemlig svært godt hva leukemi er, så hvis det kunne utelukkes via de prøvene vi allerede har tatt hadde det vært veldig bra. Kan du ikke bestille en time til deg selv, i tillegg til en til henne (og ta den første timen selv)? Ellers har jeg inntrykk fra min fastlege (bare inntrykk, altså - VET ikke) at man kanskje kan utelukke leukemi ved de vanlige prøvene, mens hvis et eller annet er uvanlig med prøvene, så må det tas flere prøver for å sjekke om det er leukemi eller noe annet... Mener å huske at jeg var bekymret for det samme en gang med et av mine barn, og legen spurte om jeg var redd for kreft/leukemi (siden jeg var så standhaftig på å prøve å finne ut hva som var galt) - og da sa han at det kunne det ikke være... Men, det kan godt hende han skrønte litt, skal ikke helt utelukke det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zellica Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Vi har vært hos fastlegen èn gang, det ble tatt mange blodprøver, men alle er fine. Jeg vet ikke nøyaktig hvilke som ble tatt, derfor lurer bare på om det vil komme fram på "nær sagt hvilke som helst" om noe er galt. Du har krav på å få kopi av prøvesvarene. Da kan du se om det er tatt prøve av hvite blodlegemer og blodprosenten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bekymretforhenne Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Du har krav på å få kopi av prøvesvarene. Da kan du se om det er tatt prøve av hvite blodlegemer og blodprosenten. Det ba jeg spesielt om, så det er tatt. Ifølge damen som tok telefonen er de fine. Er det hvite blodlegmer som er indikasjonen på leukemi? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bekymretforhenne Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Kan du ikke bestille en time til deg selv, i tillegg til en til henne (og ta den første timen selv)? Ellers har jeg inntrykk fra min fastlege (bare inntrykk, altså - VET ikke) at man kanskje kan utelukke leukemi ved de vanlige prøvene, mens hvis et eller annet er uvanlig med prøvene, så må det tas flere prøver for å sjekke om det er leukemi eller noe annet... Mener å huske at jeg var bekymret for det samme en gang med et av mine barn, og legen spurte om jeg var redd for kreft/leukemi (siden jeg var så standhaftig på å prøve å finne ut hva som var galt) - og da sa han at det kunne det ikke være... Men, det kan godt hende han skrønte litt, skal ikke helt utelukke det. ''Kan du ikke bestille en time til deg selv, i tillegg til en til henne (og ta den første timen selv)?'' I en ideell verden, ja, men da må vi vente leeeenge. Det er bare "hastetime" for hun som er syk, ikke for mora som er bekymret... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 ''Kan du ikke bestille en time til deg selv, i tillegg til en til henne (og ta den første timen selv)?'' I en ideell verden, ja, men da må vi vente leeeenge. Det er bare "hastetime" for hun som er syk, ikke for mora som er bekymret... Æsj. Neste gang kan vi få en ideell verden Lykke til!! Det er noe herk med barn som ikke er i form... Hva er forresten symptomene hennes, er de veldig leukemi-aktige? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.