Gjest Bekymretforhenne Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Æsj. Neste gang kan vi få en ideell verden Lykke til!! Det er noe herk med barn som ikke er i form... Hva er forresten symptomene hennes, er de veldig leukemi-aktige? Jeg stemmer for det ideelle! :-) Symptomene er både diffuse og klare på en gang: Ilinger i beina (særlig lårene) og i armene (fra albue til skuldre), mye vondt i hodet, plutselige frostrier som ikke gir feber, bare skjelvinger, klam og "læraktig" grå hud når dette pågår, og generelt veldig "sliten". Hviler i senga når hun har vondt, men er helt normal "mellom slagene". I dag ville hun så veldig gjerne på skolen igjen, var bra på morgenen, men etter en drøy time ble jeg oppringt av læreren. Da var hun kvalm, hadde vondt i hodet, og når hun kom hjem var hun blek, varm i panna og nesten litt sånn pløsete i ansiktet. Og hodepine. Hvilte fram til for en halvtime siden, sto opp og spiste - og vips, nå er hun helt frisk igjen. I tillegg har hun forresten mye vondt i magen, vi skal inn på sykehus for en undersøkelse av spiserøret, venter på time der. Jeg kan ikke veldig mye om leukemi, men jeg er veldig redd for at det er noe alvorlig. Det hadde bare vært så godt å slippe denne engstelsen. Jeg har allerede et barn for lite, og selv om jeg hele tiden kjemper kampen mot å bli hysterisk på ungenes vegne, så kjenner jeg at det er litt vanskelig akkurat nå... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Jeg stemmer for det ideelle! :-) Symptomene er både diffuse og klare på en gang: Ilinger i beina (særlig lårene) og i armene (fra albue til skuldre), mye vondt i hodet, plutselige frostrier som ikke gir feber, bare skjelvinger, klam og "læraktig" grå hud når dette pågår, og generelt veldig "sliten". Hviler i senga når hun har vondt, men er helt normal "mellom slagene". I dag ville hun så veldig gjerne på skolen igjen, var bra på morgenen, men etter en drøy time ble jeg oppringt av læreren. Da var hun kvalm, hadde vondt i hodet, og når hun kom hjem var hun blek, varm i panna og nesten litt sånn pløsete i ansiktet. Og hodepine. Hvilte fram til for en halvtime siden, sto opp og spiste - og vips, nå er hun helt frisk igjen. I tillegg har hun forresten mye vondt i magen, vi skal inn på sykehus for en undersøkelse av spiserøret, venter på time der. Jeg kan ikke veldig mye om leukemi, men jeg er veldig redd for at det er noe alvorlig. Det hadde bare vært så godt å slippe denne engstelsen. Jeg har allerede et barn for lite, og selv om jeg hele tiden kjemper kampen mot å bli hysterisk på ungenes vegne, så kjenner jeg at det er litt vanskelig akkurat nå... Hmm, ja det var jo litt rare symptomer,- men en ting som er bra med at de såpass klare (hun er ikke bare litt sliten, men har skikkelige symptomer) er jo at dere sannsynligvis vil bli trodd og at det vil settes igang undersøkelser. Hvis ikke: stå på, søk på nettet, mas hull i hodet på lege, hvis ikke fastlege vil henvise videre (og ikke har noen behandling klar selv) - skift fastlege, skaff time på Volvat eller lignende. En ting jeg har lært, er at siden den ideelle verden ikke finnes, er det foreldrenes ansvar til syvende og sist å sørge for at de rette instanser kommer på banen... Lykke til,- håper det er noe dere får hjelp til, og at det ikke er noe alvorlig. Av og til kan jo småting (vitamin/mineralmangler) gi store konsekvenser i symptomer for eksempel... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bekymretforhenne Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Hmm, ja det var jo litt rare symptomer,- men en ting som er bra med at de såpass klare (hun er ikke bare litt sliten, men har skikkelige symptomer) er jo at dere sannsynligvis vil bli trodd og at det vil settes igang undersøkelser. Hvis ikke: stå på, søk på nettet, mas hull i hodet på lege, hvis ikke fastlege vil henvise videre (og ikke har noen behandling klar selv) - skift fastlege, skaff time på Volvat eller lignende. En ting jeg har lært, er at siden den ideelle verden ikke finnes, er det foreldrenes ansvar til syvende og sist å sørge for at de rette instanser kommer på banen... Lykke til,- håper det er noe dere får hjelp til, og at det ikke er noe alvorlig. Av og til kan jo småting (vitamin/mineralmangler) gi store konsekvenser i symptomer for eksempel... Jeg håpa egentlig at det "bare" var jernmangel eller noe sånt, for det hadde jo vært relativt enkelt å gjøre noe med. Men alle prøvene i forhold til de vanligste viktaminene var helt fine (og siden hun er glad i mat og spiser av alle typer grønnsaker og fisk, var jeg vel ikke så overrasket heller). Vi skal definitivt stå på, for det kan jo ikke være innenfor normalen å ha det slik. Har ny legetime over helga, som jeg maste meg til siden prøvene ikke gav noe svar. Kjenner ikke fastlegen så godt, men jeg håper virkelig ikke han er en slik som skal kurere alt selv, og ikke sender videre... Takk for svar og oppmuntrende ord! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Egne, spesielle blodprøver for akkurat dette, altså. OK, takk for svar. Uten at jeg vet helt sikkert, så er det nok ett sett standardprøver som blir tatt, men de er satt sammen slik at man kan få et bilde av hvordan det står til med de forskjellige delene av blodet hennes Så at du har vært hos legen en gang allerede. Kan du ikke ringe og høre hva det ble testet for da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Jeg håpa egentlig at det "bare" var jernmangel eller noe sånt, for det hadde jo vært relativt enkelt å gjøre noe med. Men alle prøvene i forhold til de vanligste viktaminene var helt fine (og siden hun er glad i mat og spiser av alle typer grønnsaker og fisk, var jeg vel ikke så overrasket heller). Vi skal definitivt stå på, for det kan jo ikke være innenfor normalen å ha det slik. Har ny legetime over helga, som jeg maste meg til siden prøvene ikke gav noe svar. Kjenner ikke fastlegen så godt, men jeg håper virkelig ikke han er en slik som skal kurere alt selv, og ikke sender videre... Takk for svar og oppmuntrende ord! :-) Du må bare KREVE at dette undersøkes nøye. Forklar at du er bekymra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
corazon Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Leukemi viser seg ved at det er for mange hvite blodlegemer i blodet, som fortrenger røde blodlegemer og blodplater slik at man bl.a. får lav blodprosent og blør lett. Men det er jo mange andre symptomer. Man ser på en vanlige standard blodprøver at det er noe galt, men det tas mer prøver for å stille en sikker diagnose. Lykke til! Det er fælt når man blir redd for barna sine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.