Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Viggo?

Gjest CableDrop

Anbefalte innlegg

Gjest CableDrop

Ville dere kalt deres nyfødte det?

Ja jeg er litt fordomsfull. Jeg tenker veldig på Viggo venneløs når jeg hører det navnet. En eller annen sær, merkelig person. Men kanskje folk synes det er flott? Håper jeg ikke tråkker noen foreldre på tærne her som har kalt sin håpefulle dette. Kan dere i såfall overbevise meg om at det er et fint navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest givog

Annonse

Jeg liker det ikke spesiellt godt, og ville ikke gitt mine barn det navnet.

Ikke fordi jeg forbinder noe negativt med det, men rett og slett fordi det ikke "klinger godt" i mine ører, - i likhet med mange andre navn jeg heller ikke ville ha valgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en flott og nær kollega som heter Viggo - og jeg har bare positive erfaringer med navnet.

Når det er sagt, så kunne jeg nok ikke tenkt meg å gi dette navnet til min sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forbinder Viggo med tegneseriefiguren Ulvinnen linker til, og dessuten en tulling jeg gikk i klasse med en kort stund.

Mine barn har etternavn absolutt ikke går sammen med Viggo, så det navnet har aldri vært vurdert. Jeg synes ikke navnet klinger dårlig i seg selv - tror det er ganske vanlig i Danmark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Jeg forbinder Viggo med tegneseriefiguren Ulvinnen linker til, og dessuten en tulling jeg gikk i klasse med en kort stund.

Mine barn har etternavn absolutt ikke går sammen med Viggo, så det navnet har aldri vært vurdert. Jeg synes ikke navnet klinger dårlig i seg selv - tror det er ganske vanlig i Danmark?

Jeg kjenner bare en som heter Viggo i Danmark, det var faren til en lekekamerat.

I Danmark er det

''3238 Mænd med fornavnet 'Viggo'''

I Norge er det:

''Det er 1481 menn som har Viggo som første fornavn.

Det er 1089 menn som har Viggo som eneste fornavn''

Da det er flere innbyggere i Danmark enn i Norge, så må navnet Viggo være like utbredet i Danmark som i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest piamia

Jeg kjenner bare en som heter Viggo i Danmark, det var faren til en lekekamerat.

I Danmark er det

''3238 Mænd med fornavnet 'Viggo'''

I Norge er det:

''Det er 1481 menn som har Viggo som første fornavn.

Det er 1089 menn som har Viggo som eneste fornavn''

Da det er flere innbyggere i Danmark enn i Norge, så må navnet Viggo være like utbredet i Danmark som i Norge.

3238 / 1481 = 2,19

Dvs. det er 2,19 ganger flere personer i Danmark som heter Viggo.

Hvis det er 2,19 ganger flere personer i Danmark enn i Norge så har du rett, men det er det jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''og dessuten en tulling jeg gikk i klasse med en kort stund.''

Uvant til PK-laban-innlegg å være ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...