Gå til innhold

Får raskt sår stump

Rith

Anbefalte innlegg

Ikke bruk såpe eller våtservietter, og bytt bleien med en gang hun har bæsjet. Ellers vet jeg ikke helt hva som kan gjøres..

Bruker bare lano, men går over til babyolje nå. Husker jeg brukte det på såre stumper på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen mente at hun "bare var slik" og at det ikke skyldes noen spesiell grunn. Og hun hadde rett i at hun kom til å vokse det av seg.

Ikke alle barn er like. Om hun hadde det hele tiden er jeg litt usikker på, men jeg husker utallige bleieskift og sår gråt pga vond stump. Og at vi alltid måtte skifte bæsjbleier, enten vi var på butikken eller på besøk.

Min første var også sånn at hun bæsjet ofte i overgangen til fast føde, og introdusering av forskjellige typer mat. Men hun var ikke så sår. Hadde fortsatt tuben med zinksalve etter hun var liten som jeg kastet nå når minsta kom. ;) Og det er 6 år mellom dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Mine hadde også blemmer og åpne sår.

Ikke bruk våtservietter, og ikke bruk noen form for såpe.

Jeg brukte dopapir da jeg skiftet på mine, fuktet med vann og litt Eucerin dusjolje. Tørk godt ved å trykke bleiepapir (sånn papir som ikke loer) forsiktig mot huden, eller bruk en føner på lav varme :-)

Smør med sinksalve ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

5-6 ganger om dagen høres da voldsomt ut! Er det noe hun ikke tåler? Smører du henne godt etter hvert pleieskift? Tror du skal passe på litt, hva hun spiser...det er ikke normalt å bæsje så mye.

Joda, det er ikke unormalt å bæsje så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar, det skal jeg prøve.

Potetmel er veldig effektivet. Når mine var veldig sår tørket jeg potetmelet i stekovnen for å få enda bedre effekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Min eldste ble også fort sår, og måtte også skiftes på øyeblikkelig. Ho ble også rød i huden av urinen. Avføringen var løs og litt syrlig, og det viste seg etterhvert å skydes at ho reagerte på noen matvarer.

Vi fant ut avdet til slutt, men det var vanskelig

Jeg hadde god erfaring med vitapansalve(den gule tuben med fet salve)

Jeg likte ikke bruke type sinksalver med div navn siden det var så vrient å få vekk salva igjen. På sår hud var det nok heller ikke godt når man måtte gnikke og gnu, så jeg holdt meg unna salver som minnet om sinksalve(Har i ettertid hørt at disse er lett å fjerne med feks soyaolje... )

Men jeg foretrakk altså vitapansalve. Smurte på godt medsalve etter vask slik at det ble et beskyttende lag på huden( og som dermed beskyttet huden mot avføringen neste gang ho hadde avføring. Jeg var raus med salva fordi bleien stjal noe av det jeg smurte på...

Selv etter ho sluttet med bleie 2,5år gammel måtte vi fortsette å smøre tynt lag vitapan på kveldene fordi ho var sår i rumpen.Hadde altså tander hud i lang tid. Og rødhet og sårhet i rumpen ble ikke vi fri før vi gikk helt og holdent over til lambi toalettpapir. Prøvde vi andre typer ble ho sår på nytt. Nå er ho skolejente, og nå tåler ho litt mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bare lano, men går over til babyolje nå. Husker jeg brukte det på såre stumper på jobben.

Oi, Lano er faktisk ganske sterke saker. Du skal se hun blir bedre av at du kutter det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fattigmor

Nei syns også det er mye, og har pga det og den såre stumpen lurt på om det kan være noe hun ikke tåler.

Ja smører godt når det vises tegn til at hun blir sår.

Barnebarnet mitt bæsjet seg skikkelig ut noen ganger, men vi fant fort ut..at det var forskjellige frukt og matvarer han ikke tålte/ eller var for sterkt for han. Selv om flere her sier:at det er helt normalt..så ville jeg spurt på helsestasjon ...sånn at du blir beroligt. :0))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...