Gå til innhold

Hva synes din fireåring er allmenkunnskap?

Gjest barnepiken

Anbefalte innlegg

Gjest barnepiken

jeg passet en fireåring som var virkelig dypt sjokkert over at jeg ikke visste hvem Snusmumrikken i mumitrollene var. Etter først å ha måpt noen sekunder så kom det " vet du ikke hvem Snusmumrikken er du ! Så straks etter fant hun ut at hun måtte drive med intensiv læring av figurene i mumiverdenen.

Jeg fikk litt av den samme følelsen hvis en annen nordmann på min alder hadde sagt at hun ikke visste hvem Jens Stoltenberg var. Da måtte det jo virkelig vært noe gærent!

har dere noen morsomme historier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest majas mamma

På videregående er det et tema i norskfaget som heter Eventyr. Her har jeg pleid å sende Karius og Baktus på dvd. Det er morsomt å høre 17 årige gutter sitte å synge med, mens de med ikke-norsk etnisk bakgrunn aldri har hørt om dem før. Og mange av dem er vokst opp i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg skjønner heller ikke at det er mulig å ikke vite hvem Snusmumrikken er. I hvilket land er du vokst opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke at det er mulig å ikke vite hvem Snusmumrikken er. I hvilket land er du vokst opp?

''Jeg skjønner heller ikke at det er mulig å ikke vite hvem Snusmumrikken er. I hvilket land er du vokst opp?''

Enig ;-)

Snusmumrikken burde være kjent for de aller fleste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest barnepiken

jeg er oppvokst i Norge, men mumitrollene har aldri vært en del av min oppvekst. Vokste opp med Anne Cath Vestli, Astrid Lindgren osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

jeg er oppvokst i Norge, men mumitrollene har aldri vært en del av min oppvekst. Vokste opp med Anne Cath Vestli, Astrid Lindgren osv.

Samme her :)

Ungene mine har aldri vært opptatt av bøkene om Mummitrollet selv om vi også har slike her hjemme. Jeg har hørt om de ulike figurene i bøkene, men greier ikke helt å skille de fra hverandre tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Snusmumrikken ble ikke jeg kjent med før venners barn . og senere mine - oppdaget ham. Han har overhodet ikke inngått i barnelærdommen og kulturen min.

Heldigvis, i grunnen. Jeg er ikke overbegeistret for mummi-verdenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...