Gjest barnepiken Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 jeg passet en fireåring som var virkelig dypt sjokkert over at jeg ikke visste hvem Snusmumrikken i mumitrollene var. Etter først å ha måpt noen sekunder så kom det " vet du ikke hvem Snusmumrikken er du ! Så straks etter fant hun ut at hun måtte drive med intensiv læring av figurene i mumiverdenen. Jeg fikk litt av den samme følelsen hvis en annen nordmann på min alder hadde sagt at hun ikke visste hvem Jens Stoltenberg var. Da måtte det jo virkelig vært noe gærent! har dere noen morsomme historier? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Jeg er nesten like sjokkert som fireåringen ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 På videregående er det et tema i norskfaget som heter Eventyr. Her har jeg pleid å sende Karius og Baktus på dvd. Det er morsomt å høre 17 årige gutter sitte å synge med, mens de med ikke-norsk etnisk bakgrunn aldri har hørt om dem før. Og mange av dem er vokst opp i Norge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Spør 4-åringen om h*n har hørt om Pernille og Mr. Nelson. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Jeg skjønner heller ikke at det er mulig å ikke vite hvem Snusmumrikken er. I hvilket land er du vokst opp? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Jeg skjønner heller ikke at det er mulig å ikke vite hvem Snusmumrikken er. I hvilket land er du vokst opp? ''Jeg skjønner heller ikke at det er mulig å ikke vite hvem Snusmumrikken er. I hvilket land er du vokst opp?'' Enig ;-) Snusmumrikken burde være kjent for de aller fleste.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barnepiken Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Jeg skjønner heller ikke at det er mulig å ikke vite hvem Snusmumrikken er. I hvilket land er du vokst opp? jeg er oppvokst i Norge, men mumitrollene har aldri vært en del av min oppvekst. Vokste opp med Anne Cath Vestli, Astrid Lindgren osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 jeg er oppvokst i Norge, men mumitrollene har aldri vært en del av min oppvekst. Vokste opp med Anne Cath Vestli, Astrid Lindgren osv. Samme her Ungene mine har aldri vært opptatt av bøkene om Mummitrollet selv om vi også har slike her hjemme. Jeg har hørt om de ulike figurene i bøkene, men greier ikke helt å skille de fra hverandre tror jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Jeg skjønner heller ikke at det er mulig å ikke vite hvem Snusmumrikken er. I hvilket land er du vokst opp? Snusmumrikken ble ikke jeg kjent med før venners barn . og senere mine - oppdaget ham. Han har overhodet ikke inngått i barnelærdommen og kulturen min. Heldigvis, i grunnen. Jeg er ikke overbegeistret for mummi-verdenen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.