Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Følte du deg lur nå?

Påpeker kun hykleriet deres.

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

10

• Colette

6

• morsan

5

• mariaflyfly

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest verinoca
Skrevet

Men hva i all verden gjør du på nett nå? Har du ikke slått av all strøm?

Man har vel gjerne en viss batterikapasitet på en PC? Eller? ;o)

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Man har vel gjerne en viss batterikapasitet på en PC? Eller? ;o)

Trådløst nettverk og internett-oppkobling går også på batteri formoder jeg?

Gjest verinoca
Skrevet

Trådløst nettverk og internett-oppkobling går også på batteri formoder jeg?

Kanskje han har sykkel med dynamoaggregat? ;o)

Gjest Hvorfor ikke?
Skrevet

Påpeker kun hykleriet deres.

Jeg ikke noen tilhenger av fakkeltog og lignende "se så mye vi bryr oss akkurat i dag"-aksjoner. Likevel synes jeg at akkurat Earth Hour er en fin måte å si "Hei, det nytter! Jeg er villig til å gjøre mitt for å spare miljøet." Du med andre benytter anledningen til å si nøyaktig det motsatte. Det skremmer meg.

Gjest masse stearinlys nå
Skrevet

Var liiiiiit forsinket med å slå av... men skal ta igjen det tapte så det ivhertfall blir én time :)

Liker det symbolske med handlingen :)

Skrevet

Glemte du å slå av PCen?

Kan la den gå på batteri i en time vet du ;)

Skrevet

''Det koster tross alt veldig lite å trykke på lysbryteren.''

Og hva er poenget? Skru ned innetemperaturen, fast, til 18 grader hvis du virkelig mener dette.

''Hadde du ikke blitt bittelitt rørt om man faktisk hadde fått til å mørklegge hele verden den ene timen? ''

Nei, meningsløse symbolhandlinger har jeg lite sans for.

''Kommer du til å se ut av vinduet for å sjekke om naboene har lyset på?''

Er på kontoret, så det har jeg ikke tid til.

''Kommer du til å se ut av vinduet for å sjekke om naboene har lyset på?

– Hvorfor ikke?''

''Er på kontoret, så det har jeg ikke tid til.

– Megler Smekk''

Så du hadde ikke tid til å kikke ut av vinduet, men hadde masse tid til å "dole" (med evt kveldstillegg) ???

Hmmmm...

Gjest kinelle
Skrevet

Kan la den gå på batteri i en time vet du ;)

det var vel lyset og ikke strømmen vi skulle skru av fra 20.30 til 21.30, så det kolliderer verken med databruk eller tv-seeing? Jeg lampene slukket, men strømmen på:)

Skrevet

Vi slukket lyset, ja. Stearinlys og brettspill i en time var veldig hyggelig :-)

Gjest wiggum
Skrevet

Earth hour. Her sitter tusenvis av sosialistiske kvinner i stummende mørke en time i året for å spare miljøet, mens de febrilsk planlegger vårens sydentur. Ja for skikkelige ferier i fjerne strøk må man jo unne seg for å få seg en pause fra deprimerende tanker om at alle klimautslippene snart har ført til at verden er i ferd med å gå under.

Dumskapen lenge leve!

Gjest tror vi er så flinke
Skrevet

Earth hour. Her sitter tusenvis av sosialistiske kvinner i stummende mørke en time i året for å spare miljøet, mens de febrilsk planlegger vårens sydentur. Ja for skikkelige ferier i fjerne strøk må man jo unne seg for å få seg en pause fra deprimerende tanker om at alle klimautslippene snart har ført til at verden er i ferd med å gå under.

Dumskapen lenge leve!

Hehe! Bra tatt på kornet! :)

Og jeg sorterer søppel i vilden sky. Og for noen uker siden så sa de på radioen at dette var det svært lite miljøgevinst i. :/

Skrevet

Skal slå av etterpå, når jeg legger meg :-)

Nei, helt ærlig talt, så visste jeg ikke om dette en gang jeg før jeg leste om det her.......

Skrevet

Skal slå av etterpå, når jeg legger meg :-)

Nei, helt ærlig talt, så visste jeg ikke om dette en gang jeg før jeg leste om det her.......

LOL:-) Jeg slår også av lyset når jeg legger meg:-) Orker ikke dette politiske kommersielle tullet:-( Det er uansett ikke vi privatforbrukere som er syndebukkene i hensynet til miljøet. Jeg kan skru av lyset en time tidligere i morgen kveld, uten å føle meg som en helt av den grunn :-)

Gjest wiggum
Skrevet

LOL:-) Jeg slår også av lyset når jeg legger meg:-) Orker ikke dette politiske kommersielle tullet:-( Det er uansett ikke vi privatforbrukere som er syndebukkene i hensynet til miljøet. Jeg kan skru av lyset en time tidligere i morgen kveld, uten å føle meg som en helt av den grunn :-)

Strømforbruket til lys er forsvinnende lite. Det er oppvarming, varmtvann, vaskemaskin osv som teller. Men det har vist folket her inne "glemt". Lurer på om det hadde vært like populært om man ble oppfordret til å la vaskemaskinen stå en uke?

Skrevet

Strømforbruket til lys er forsvinnende lite. Det er oppvarming, varmtvann, vaskemaskin osv som teller. Men det har vist folket her inne "glemt". Lurer på om det hadde vært like populært om man ble oppfordret til å la vaskemaskinen stå en uke?

''Lurer på om det hadde vært like populært om man ble oppfordret til å la vaskemaskinen stå en uke''

Helt sikkert ikke :-) Det begrenser seg nok til det som kan romantiseres med stearinlys:-)

Skrevet

Poenget er minst like mye symbolverdien i å fokusere på strømforbruk.

Skrevet

Mye mulig :-) Men jeg liker ikke slike "arrangementer":-) Jeg liker å tenke selv.

Gjest wiggum
Skrevet

Dette er helt meningsløst så lenge folk fortsetter å ha 25 grander inne om vinteren, kjøre bil selv om de bare skal 300m til butikken, dra til syden 4 ganger i året, bytte ut sofaen hvert 5 år, totalrehabilitere kjøkkenet like ofte, osv osv

Skrevet

Dette er helt meningsløst så lenge folk fortsetter å ha 25 grander inne om vinteren, kjøre bil selv om de bare skal 300m til butikken, dra til syden 4 ganger i året, bytte ut sofaen hvert 5 år, totalrehabilitere kjøkkenet like ofte, osv osv

''Dette er helt meningsløst så lenge folk fortsetter å ha 25 grander inne om vinteren, kjøre bil selv om de bare skal 300m til butikken, dra til syden 4 ganger i året, bytte ut sofaen hvert 5 år, totalrehabilitere kjøkkenet like ofte, osv osv''

Kunne ikke vært mer enig med deg:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...