Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, samme her. Skivebom. :)

Jeg lurer forresten på om disse ekstreme anti-symbolsk-handling-folka også synes det er fullstendig meningsløst med andre "demonstrasjoner", for det er jo nettopp demonstrasjoner som Earth Hour kan sammenlignes med. Det er ment som en slags protest, et signak, til myndigheter og folk verden over om å ta miljøtrusselen mer på alvor.

Ofte er poltiske markeringer svært viktige, hva enten det gjelder fakkeltog etter at en farget tenåring er drept av nynazister i Oslo, eller det gjelder muslimers protester mot karikaturtegninger. Mna kan være enig eller uenig i det som markeres, men at markeringen ofte har stor innvirkning gjelder uavnhengig av det.

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

10

• Colette

6

• morsan

5

• mariaflyfly

4

Mest aktive i denne tråden

mariaflyfly
Skrevet

Jeg lurer forresten på om disse ekstreme anti-symbolsk-handling-folka også synes det er fullstendig meningsløst med andre "demonstrasjoner", for det er jo nettopp demonstrasjoner som Earth Hour kan sammenlignes med. Det er ment som en slags protest, et signak, til myndigheter og folk verden over om å ta miljøtrusselen mer på alvor.

Ofte er poltiske markeringer svært viktige, hva enten det gjelder fakkeltog etter at en farget tenåring er drept av nynazister i Oslo, eller det gjelder muslimers protester mot karikaturtegninger. Mna kan være enig eller uenig i det som markeres, men at markeringen ofte har stor innvirkning gjelder uavnhengig av det.

Nettopp.

Skrevet

''Dette er helt meningsløst så lenge folk fortsetter å ha 25 grander inne om vinteren''

Jeg har hatt det 18-19 grader inne i vinter når det var på det kaldeste ute. Kunne slått på en ovn til, men med disse strømprisene har jeg ikke gjort det. Til vanlig er det rundt 20-21 grader hjemme hos meg.

''kjøre bil selv om de bare skal 300m til butikken''

Hvis jeg skal handle mye ja, hvis jeg ikke skal ha mer enn jeg får i ryggsekken så går jeg like gjerne.

''dra til syden 4 ganger i året''

Har aldri vært i syden.

''bytte ut sofaen hvert 5 år''

Sofaen min er 12 år og den blir ikke byttet ut før ungene flytter hjemmefra og jeg også flytter, fremdeles antagelig 7-8 år frem i tid.

''totalrehabilitere kjøkkenet like ofte''

Har riktignok skiftet kjøkken, men da ble det byttet en varmtvannstank som var 25 år gammel og høyst moden for utskifting. Røropplegget var ca. 40 år og definitivt modent for utskifting! Kjøkkenskapene likeså. Nytt kjøkken ble kjøpt på Ikea til en rimelig penge.

Så jeg har ingen dårlig samvittighet overhodet over at vi ikke slukket lyset i går kveld. :o)

''Så jeg har ingen dårlig samvittighet overhodet over at vi ikke slukket lyset i går kveld. :o)''

Merkelig holdning til en 1-times kampanje/demonstrasjon som omfatter hele verden.

Gjest wiggum
Skrevet

Jeg er mer opptatt av faktisk å gjøre noe enn å delta på meningsløse demonstrasjoner. Og du behøver ikke å vente på at myndighetene skal få ræva i gir. Det går helt fint å gjøre mye selv med enkle grep.

Gjest wiggum
Skrevet

Det er du som kaller alle fremskritt for "sosialisme".

Norge er et sosialdemokrati.

Nei, det gjør jeg ikke. Lær deg å lese.

Gjest wiggum
Skrevet

Kan la den gå på batteri i en time vet du ;)

Og hvor kommer strømmen på batteriet fra?

Skrevet

Vi hadde tenkt å gjøre det, men glemte det...

Det er ikke for sent og dessuten er det mer praktisk på dagtid ;-)

Skrevet

Og hvor kommer strømmen på batteriet fra?

Det kommer fra strøm, men man kan jo lade den opp FØR Earth hour starter! :-D

Gjest wiggum
Skrevet

Det kommer fra strøm, men man kan jo lade den opp FØR Earth hour starter! :-D

Forbruker du mindre strøm av den grunn?

Skrevet

Nei, men man er med på en symbolsk markering.

Gjest wiggum
Skrevet

Nei, men man er med på en symbolsk markering.

Som er helt meningsløs hvis man ikke gjøre noe i hverdagen for å spare strøm.

Skrevet

Som er helt meningsløs hvis man ikke gjøre noe i hverdagen for å spare strøm.

Selvsagt. Poenget er jo nettopp at det ene skal minne folk på det andre. En visuell "reminder".

Gjest tjing
Skrevet

Vi hadde tenkt å gjøre det, men glemte det...

Slukk det i morgen i stedet davel ;)

Gjest wiggum
Skrevet

Selvsagt. Poenget er jo nettopp at det ene skal minne folk på det andre. En visuell "reminder".

For de fleste er nok dette er morsom liten lek som er glemt dagen etter. Da er det tilbake til 25 innegrader, kjøring 2 minutter til butikken for å kjøpe flaskevann og 4 feriereiser med fly årlig.

Skrevet

Slukk det i morgen i stedet davel ;)

Vi er i grunnen flinke til å slukke lys hver eneste dag vi, da :)

Skrevet

Vi er i grunnen flinke til å slukke lys hver eneste dag vi, da :)

Dere er altså ikke så opplyste! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Dere er altså ikke så opplyste! ;-)

Med vennlig hilsen

LOL, nei, vi lever i mørketiden ;)

Skrevet

Nei, men det er da ikke det som er hele poenget med Earth Hour heller... Jeg bruker ikke strøm i akkurat den timen, dermed er jeg med i et fellesskap :)

Dessuten har jeg en liten leilighet hvor jeg bruker minimalt med strøm både i lys og oppvarming så jeg har ingen dårlig samvittighet ;-) Ikke har jeg bil heller så jeg kan unne meg litt PC-bruk! :-D

Gjest Megler Smekk
Skrevet

''Kommer du til å se ut av vinduet for å sjekke om naboene har lyset på?

– Hvorfor ikke?''

''Er på kontoret, så det har jeg ikke tid til.

– Megler Smekk''

Så du hadde ikke tid til å kikke ut av vinduet, men hadde masse tid til å "dole" (med evt kveldstillegg) ???

Hmmmm...

''Så du hadde ikke tid til å kikke ut av vinduet, men hadde masse tid til å "dole" ''

Det gjelder å prioritere.

''(med evt kveldstillegg)''

Som næringsdrivende er det ikke noe som heter "kveldstillegg".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...