Gå til innhold

Til Sør


Gjest solfryd

Anbefalte innlegg

"Eh... hallo.. " slikt skriver en 14-åring.

Du trekker inn mord. Det har ingenting med saken å gjøre. Den store personfokus-allergikeren sør er faktisk ikke noe bedre selv.

" :humre: " !

At du ikke forstår det, betyr ikke at det ikke har relevans. Det betyr bare at du ikke forstår det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    30

  • tusseline

    7

  • Angustia

    6

  • musikeren

    4

Gjest elefantia

Det er et personangrep fra deg.

Det jeg skrev var det ikke, av åpenbare årsaker, som flere her i tråden har fosøkt å forklare deg, men som du nekter å ta til deg.

De argumentene der lekker vann. Beklager!

Flere andre har prøvd å fortelle deg? "Eh, hallo?" Hva med alt de andre har fortalt _deg_?

Å nei, det passer jo ikke deg å spille etter egne regler. Hva er du? Psykopat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

De argumentene der lekker vann. Beklager!

Flere andre har prøvd å fortelle deg? "Eh, hallo?" Hva med alt de andre har fortalt _deg_?

Å nei, det passer jo ikke deg å spille etter egne regler. Hva er du? Psykopat?

Jeg trodde jeg så at du sa at "Eh, hallo" var uttrykk for fjortiser, og jeg ser godt. Mener du at du er fjorten år selv siden du bruker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De argumentene der lekker vann. Beklager!

Flere andre har prøvd å fortelle deg? "Eh, hallo?" Hva med alt de andre har fortalt _deg_?

Å nei, det passer jo ikke deg å spille etter egne regler. Hva er du? Psykopat?

Nå slenges det ut det ene ordet etter det andre her.. .psykopat er vel en smuuule drøyt og upassende? Det blir for useriøst i en slik debatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De argumentene der lekker vann. Beklager!

Flere andre har prøvd å fortelle deg? "Eh, hallo?" Hva med alt de andre har fortalt _deg_?

Å nei, det passer jo ikke deg å spille etter egne regler. Hva er du? Psykopat?

Kan du ikke bare drite i å kalle folk for ting, og holde deg til sak?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De argumentene der lekker vann. Beklager!

Flere andre har prøvd å fortelle deg? "Eh, hallo?" Hva med alt de andre har fortalt _deg_?

Å nei, det passer jo ikke deg å spille etter egne regler. Hva er du? Psykopat?

Poenget er at det ikke er personangrep å spørre noen som sier de har drept et menneske om de er morder.

Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest du gjør noe med meg

Poenget er at det ikke er personangrep å spørre noen som sier de har drept et menneske om de er morder.

Enkelt og greit.

Å ikke bry seg så veldig om hva som har skjedd på Haiti er noe helt annet enn å være en morder. Man trenger overhodet ikke være sosiopat selv om man av forskjellige årsaker ikke er så opptatt av Haiti. det kan være mange ulike grunner til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Istapp

Trodde ikke det var lov å diskutere enkeltpersoner her inne,men det er jo det som pågår nå...

Det beste er å ta folk for den de er,eller holde seg unna! Å forandre folk går iallefall ikke ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elefantia

Kan du ikke bare drite i å kalle folk for ting, og holde deg til sak?!

kanskje du ser sammenhengen om du leser hele tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elefantia

Poenget er at det ikke er personangrep å spørre noen som sier de har drept et menneske om de er morder.

Enkelt og greit.

Bare at det er ikke poenget her, bare din digresjon/avledning fra egne feiltrinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke bry seg så veldig om hva som har skjedd på Haiti er noe helt annet enn å være en morder. Man trenger overhodet ikke være sosiopat selv om man av forskjellige årsaker ikke er så opptatt av Haiti. det kan være mange ulike grunner til det.

"Morder" var en sammenligning.

Her var det snakk om å ikke bry seg om andre mennesker lever eller dør. Da er det helt på sin plass å spørre om vedkommende er sosiopat.

Eller annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare at det er ikke poenget her, bare din digresjon/avledning fra egne feiltrinn.

Som du fremdeles ikke har funnet noen av.

Et spørsmål til en person, som sier at vedkommende ikke bryr seg om andre mennesker lever eller dør, om vedkommende er sosiopat, er et helt betimelig spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Å ikke bry seg så veldig om hva som har skjedd på Haiti er noe helt annet enn å være en morder. Man trenger overhodet ikke være sosiopat selv om man av forskjellige årsaker ikke er så opptatt av Haiti. det kan være mange ulike grunner til det.

Det er ikke alle som til enhver tid er opptatt av Haiti, men hvis jeg begynner å fortelle om mine bekymringer for de grusomhetene der og vedkommende sier at det ikke er noe å bry seg om så er det kaldt og kynisk. Det har noe med sammenhengen å gjøre. Å kommentere i en tråd som handler om slikt at dette berører ikke fordi dette handler ikke om "oss" men "dem" høres vanvittig ut.

Det er gjerne slike personer som klager over hvor lite de får av sosiale tjenester i Norge og legger skylden på alle andre. Istedenfor å se hvor mye de egentlig for og at det er bra at vi kan hjelpe andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest elefantia

Som du fremdeles ikke har funnet noen av.

Et spørsmål til en person, som sier at vedkommende ikke bryr seg om andre mennesker lever eller dør, om vedkommende er sosiopat, er et helt betimelig spørsmål.

Du fortsetter med din "talk-to-the-hand-retorikk".

Jeg har gitt et eksempel der du, Sør, kommer med personangrep. Enkelt og greit.

Det er spesielt fordi DU er den som i 10 år har hylt høyest om personangrep i tide og utide, og hvor lavmål dette er. Men nå forsøker du plutselig å bagatellisere og rettferdiggjøre det - og hvorfor det? Jo, fordi du ikke kan debattere etter egne regler, men endrer dem ettersom det passer deg!

Ja, for i dette tilfellet var det visstnok greit å angripe person, av en rekke årsaker du plutselig hoster opp.

Practice what you preach, sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fortsetter med din "talk-to-the-hand-retorikk".

Jeg har gitt et eksempel der du, Sør, kommer med personangrep. Enkelt og greit.

Det er spesielt fordi DU er den som i 10 år har hylt høyest om personangrep i tide og utide, og hvor lavmål dette er. Men nå forsøker du plutselig å bagatellisere og rettferdiggjøre det - og hvorfor det? Jo, fordi du ikke kan debattere etter egne regler, men endrer dem ettersom det passer deg!

Ja, for i dette tilfellet var det visstnok greit å angripe person, av en rekke årsaker du plutselig hoster opp.

Practice what you preach, sør.

Nei, du har ikke gitt et slikt eksempel.

Du har påstått du har kommet med et slik eksempel. Det er noe annet. "Eksempelet" ditt var altså ikke et personangrep like vel, som du ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elefantia

Nei, du har ikke gitt et slikt eksempel.

Du har påstått du har kommet med et slik eksempel. Det er noe annet. "Eksempelet" ditt var altså ikke et personangrep like vel, som du ser.

Selvsagt var det det.

Det bare passer ikke deg å se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du ser sammenhengen om du leser hele tråden.

Vær snill å ikke begynn å anta ting om meg (også) - og begrens deg til å forholde deg til det jeg faktisk skriver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elefantia

Vær snill å ikke begynn å anta ting om meg (også) - og begrens deg til å forholde deg til det jeg faktisk skriver!

Jeg skjønner faktisk ikke hva du mener med at jeg antar ting om deg. jeg ber deg lese tråden (igjen) når du ber meg drite i å skrive det jeg gjør. Jeg illustrerer poengene mine, og det har ingenting med deg å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elefantia

Nå slenges det ut det ene ordet etter det andre her.. .psykopat er vel en smuuule drøyt og upassende? Det blir for useriøst i en slik debatt..

Hei, det er altså for å illustrere HELE mitt poeng. Ang personfokusering og insinueringer om psykisk lidelse hos andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elefantia

Jeg trodde jeg så at du sa at "Eh, hallo" var uttrykk for fjortiser, og jeg ser godt. Mener du at du er fjorten år selv siden du bruker det?

Jeg quoter Sør, skjønner du. For å illusterere et poeng. See?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...