Gå til innhold

Til Sør


Gjest solfryd

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner faktisk ikke hva du mener med at jeg antar ting om deg. jeg ber deg lese tråden (igjen) når du ber meg drite i å skrive det jeg gjør. Jeg illustrerer poengene mine, og det har ingenting med deg å gjøre.

Man kan fint illustrere poengene (og meningene sine) uten å kalle med- og motdebbattanter for ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    30

  • tusseline

    7

  • Angustia

    6

  • musikeren

    4

Gjest elefantia

Man kan fint illustrere poengene (og meningene sine) uten å kalle med- og motdebbattanter for ting.

For å illustrere et POENG. Om du fremdeles ikke forstår så er det helt greit, det har fremdeles ingen verdens ting med _deg_ å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å illustrere et POENG. Om du fremdeles ikke forstår så er det helt greit, det har fremdeles ingen verdens ting med _deg_ å gjøre.

Neida, men jeg synes det er greit å si fra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

De argumentene der lekker vann. Beklager!

Flere andre har prøvd å fortelle deg? "Eh, hallo?" Hva med alt de andre har fortalt _deg_?

Å nei, det passer jo ikke deg å spille etter egne regler. Hva er du? Psykopat?

Fyren er rett og slett bare ualminnelig tjukk i huet. Mot dumhet kjemper selv guder forgjeves, sies det. Det er et godt ordtak. Gode argumenter biter ikke på idioter, fordi de ikke er istand til å forstå. Eller ikke vil forstå. Det siste er muligens det verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyren er rett og slett bare ualminnelig tjukk i huet. Mot dumhet kjemper selv guder forgjeves, sies det. Det er et godt ordtak. Gode argumenter biter ikke på idioter, fordi de ikke er istand til å forstå. Eller ikke vil forstå. Det siste er muligens det verste.

''Fyren er rett og slett bare ualminnelig tjukk i huet. Mot dumhet kjemper selv guder forgjeves, sies det. Det er et godt ordtak. Gode argumenter biter ikke på idioter, fordi de ikke er istand til å forstå. Eller ikke vil forstå. Det siste er muligens det verste.''

Ja, dette var da et usedvanlig godt eksempel på et innlegg som er tufta på underbygd argumentasjon og ikke minst blotta for personangrep - imponert :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kuling fra nord

''Fyren er rett og slett bare ualminnelig tjukk i huet. Mot dumhet kjemper selv guder forgjeves, sies det. Det er et godt ordtak. Gode argumenter biter ikke på idioter, fordi de ikke er istand til å forstå. Eller ikke vil forstå. Det siste er muligens det verste.''

Ja, dette var da et usedvanlig godt eksempel på et innlegg som er tufta på underbygd argumentasjon og ikke minst blotta for personangrep - imponert :-(

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Fyren er rett og slett bare ualminnelig tjukk i huet. Mot dumhet kjemper selv guder forgjeves, sies det. Det er et godt ordtak. Gode argumenter biter ikke på idioter, fordi de ikke er istand til å forstå. Eller ikke vil forstå. Det siste er muligens det verste.''

Ja, dette var da et usedvanlig godt eksempel på et innlegg som er tufta på underbygd argumentasjon og ikke minst blotta for personangrep - imponert :-(

Selvfølgelig er det et personangrep.

Noen ganger er ikke argumentasjon nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

''Fyren er rett og slett bare ualminnelig tjukk i huet. Mot dumhet kjemper selv guder forgjeves, sies det. Det er et godt ordtak. Gode argumenter biter ikke på idioter, fordi de ikke er istand til å forstå. Eller ikke vil forstå. Det siste er muligens det verste.''

Ja, dette var da et usedvanlig godt eksempel på et innlegg som er tufta på underbygd argumentasjon og ikke minst blotta for personangrep - imponert :-(

Noen spesiell grunn til at jeg burde underbygge argumentasjonen min, og unngå personangrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Jeg synes Sør får unødvendig mye pes her inne. Synes han- i motsetning til mange andre- er drivende dyktig på å diskutere og argumentere. Der andre gir opp å blir trassig og inntar offerrollen- fortsetter sør å forklare sin sak! Er ikke alltid like enig med han, men respekterer hans måte å diskutere på.

Jeg synes sør er forferdelig å diskutere med, fordi han hele tiden gjentar og gjentar. og godtar nesten aldri de svarene han får, pga de er ikke så godt formulert som han vil ha dem. han har flere ganger "hovert" med å skrive at han har helt rett, og andre har feil, og sånn er det med den saken. Og hvis noen klarer å spør noen spørsmål som kunne vært vanskelig for ham å svare på; så vrir han bare på spørsmålene, slik at han klarer å svare på dem. Andre spørsmål svarer han ikke på engang, og regner med at han da er blitt målbundet..men det innrømmer han aldri.

Så jeg er enig med deg, solfryd. han minner meg om en person jeg kjenner som er tvangsinnlagt på psyk. men det går nok over streken å skrive det her, så skjønner også reaksjonene. det er ikke pent å finne diagnoser på personer som ikke har bedt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

I Haiti-tråden?

I så fall var vel det omtrent det snilleste som ble skrevet til henne, med tanke på hva hun skrev.

Med vennlig hilsen

ok, så det er greit for deg å sette diagnoser på andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nysgjerrigberta

ok, så det er greit for deg å sette diagnoser på andre?

Hvorfor blåse liv i en så gammel og ferdigdebatert tråd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest harikkenickfortiden

Hvor har jeg innrømmet det?

"I Haiti-tråden?

I så fall var vel det omtrent det snilleste som ble skrevet til henne, med tanke på hva hun skrev"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Poenget her har ingenting med tråden eller sammenhengen i den å gjøre.

Saken er at i _alle år_ på DOL har sør vært ekstremt allergisk mot personangrep, og han roper opp om dette så snart han føler seg truffet, Når selveste sør nå faktisk selv kommer med personangrep, er det all grunn til å påpeke det.

Han står for en selvforherligelse og fullstendig nedlatende allvitenhet som svært mange reagerer på, og jeg er drit lei etter disse årene.

Nei, jeg trenger ikke lese innleggene hans og har så å si sluttet med det også, men når sør selv kommer med personangrep kan det ikke oversees. Det undergraver alle prinsippene han selv har hevdet.

Han er en person en bør være meget skeptisk til.

enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Ja, når personer skriver at de ikke bryr seg om andre mennesker lever eller dør, så er det OK å spørre dem om de er sosiopater.

Når andre lager tråder om enkeltsaker som de bryr seg om, så har du en tendens til å si at folk må se ting i perspektiv. tenke på de som har det verre osv. Så jeg synes ikke du er den rette til å klage på om folk ikke bryr seg om det du i øyeblikket synes er fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Det er et personangrep fra deg.

Det jeg skrev var det ikke, av åpenbare årsaker, som flere her i tråden har fosøkt å forklare deg, men som du nekter å ta til deg.

sør, er du psykopat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Nei, du har ikke gitt et slikt eksempel.

Du har påstått du har kommet med et slik eksempel. Det er noe annet. "Eksempelet" ditt var altså ikke et personangrep like vel, som du ser.

åh, sør. Ser du ikke selv hva du skriver? eller tenker du aldri over hva du skriver? kan du aldri innrømme feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sør er forferdelig å diskutere med, fordi han hele tiden gjentar og gjentar. og godtar nesten aldri de svarene han får, pga de er ikke så godt formulert som han vil ha dem. han har flere ganger "hovert" med å skrive at han har helt rett, og andre har feil, og sånn er det med den saken. Og hvis noen klarer å spør noen spørsmål som kunne vært vanskelig for ham å svare på; så vrir han bare på spørsmålene, slik at han klarer å svare på dem. Andre spørsmål svarer han ikke på engang, og regner med at han da er blitt målbundet..men det innrømmer han aldri.

Så jeg er enig med deg, solfryd. han minner meg om en person jeg kjenner som er tvangsinnlagt på psyk. men det går nok over streken å skrive det her, så skjønner også reaksjonene. det er ikke pent å finne diagnoser på personer som ikke har bedt om det.

''Så jeg er enig med deg, solfryd. han minner meg om en person jeg kjenner som er tvangsinnlagt på psyk. men det går nok over streken å skrive det her, så skjønner også reaksjonene.''

Innlegget ditt sier mye mer om "harikkenickfortiden" enn om "Sør".

Takk for at så effektivt fjerner all tvil om ditt sanne jeg, slik at alle på DOL kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Så jeg er enig med deg, solfryd. han minner meg om en person jeg kjenner som er tvangsinnlagt på psyk. men det går nok over streken å skrive det her, så skjønner også reaksjonene.''

Innlegget ditt sier mye mer om "harikkenickfortiden" enn om "Sør".

Takk for at så effektivt fjerner all tvil om ditt sanne jeg, slik at alle på DOL kan se.

''Takk for at så effektivt fjerner all tvil om ditt sanne jeg, slik at alle på DOL kan se.''

Og _du_ tror at vi ikke ser det samme om deg?

Kjære tid.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...