Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

''Men 50 er ingen alder ''

Nei, ikke for en bestemor! :)

Men jeg er jo småbarnsmor!? *hm*

Men du er jo ikke snart 50? :)

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• Katt-ja

5

• Mary Poppins

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Men du er jo ikke snart 50? :)

Nei, det har du jo rett i, det er leeeeeenge til!

Skrevet

''Men 50 er ingen alder ''

Nei, ikke for en bestemor! :)

Men jeg er jo småbarnsmor!? *hm*

Håper det er noen år til jeg blir bestemor, altså :)

Gjest reddi
Skrevet

Jeg garger ikke håret fordi jeg er redd fargen skal være kreftfremkallende.

Gjest litt, men ikke mye
Skrevet

''Jeg farger håret jevnlig, og det er fordi jeg begynner å få HVITE hår. Grøss og gru.''

Jeg gidder ikke farge håret og har fått en del englehår etterhvert. Er slett ikke grå ennå, men litt sølvdryss har det blitt. :o)

Ettervekst er stygt og jeg tror ikke det er noe særlig for hodebunnen å drive med disse sterke kjemikaliene stadig vekk. Og min kjære ser ikke forskjell uansett. *hehe*

Det er derfor det finnes minicolor eller hva det heter.

1 = glansvask

2 = minicolor, varer opptil 8 uker

3 = permanent farge, som gir tydelig ettervekst

Gjest Elextra
Skrevet

Det er derfor det finnes minicolor eller hva det heter.

1 = glansvask

2 = minicolor, varer opptil 8 uker

3 = permanent farge, som gir tydelig ettervekst

"Problemet" er at minicolor ikke dekker grå hår ordentlig, i hvertfall forsvinner fargen fra de grå langt tidligere enn fra øvrige hår. Og dermed fremtrer de små grå enda tydeligere enn i ufarget hår *erfaren*

Gjest litt, men ikke mye
Skrevet

"Problemet" er at minicolor ikke dekker grå hår ordentlig, i hvertfall forsvinner fargen fra de grå langt tidligere enn fra øvrige hår. Og dermed fremtrer de små grå enda tydeligere enn i ufarget hår *erfaren*

Hvordan farger vi best grått hår (brunt opprinnelig) da? Hva med en minicolor, så blende inn highlights/striper?

Gjest Elextra
Skrevet

Hvordan farger vi best grått hår (brunt opprinnelig) da? Hva med en minicolor, så blende inn highlights/striper?

Jeg er ikke frisør, men tror det må permanent farge til.

Og fargen bør ikke være altfor mørk, da synes etterveksten fort. Svake striper er fint (litt avhengig av opprinnelig farge), de kan gjøre at det tar mer tid før etterveksten synes.

Skrevet

Jeg er ikke frisør, men tror det må permanent farge til.

Og fargen bør ikke være altfor mørk, da synes etterveksten fort. Svake striper er fint (litt avhengig av opprinnelig farge), de kan gjøre at det tar mer tid før etterveksten synes.

Er det ikke pussig det der med at kunstige striper er fint, men når fargevariasjonen skyldes blanding med naturlig grå hår, så er det kjedelig? ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Er det ikke pussig det der med at kunstige striper er fint, men når fargevariasjonen skyldes blanding med naturlig grå hår, så er det kjedelig? ;-)

''Er det ikke pussig det der med at kunstige striper er fint, men når fargevariasjonen skyldes blanding med naturlig grå hår, så er det kjedelig? ;-)

''

Jo! ;)

Grå hår er matte og døde og gir ikke livlige og fine striper, i hvertfall ikke for unge folk. På eldre folk kan striper av grått være pent :-).

Skrevet

''Er det ikke pussig det der med at kunstige striper er fint, men når fargevariasjonen skyldes blanding med naturlig grå hår, så er det kjedelig? ;-)

''

Jo! ;)

Grå hår er matte og døde og gir ikke livlige og fine striper, i hvertfall ikke for unge folk. På eldre folk kan striper av grått være pent :-).

Du skal ikke se bort fra at det er kosmetikkindustriens massive reklamestunts som har fått oss til å mene en hel del om slikt :-)

(Ikke at jeg liksom går rundt og synes at håret mitt er så fantastisk, altså...)

Gjest Elextra
Skrevet

Du skal ikke se bort fra at det er kosmetikkindustriens massive reklamestunts som har fått oss til å mene en hel del om slikt :-)

(Ikke at jeg liksom går rundt og synes at håret mitt er så fantastisk, altså...)

''Du skal ikke se bort fra at det er kosmetikkindustriens massive reklamestunts som har fått oss til å mene en hel del om slikt :-)

''

Ja, klart vi blir påvirket! Vi vil jo helst se ut som vi er 20 år hele gjengen. Ikke mye snakk om å eldes med verdighet her! ;)

Gjest majas mamma
Skrevet

Håper det er noen år til jeg blir bestemor, altså :)

Ha, ha. Det sa jeg også. Og nå, nesten 50, er jeg det og det er bare helt topp. Og ja, jeg føler meg like stolt som om jeg skulle laget han selv!! Farget hår til tross. Hvorpå pappan til gullet mobbet litt og sa at nå hadde jeg lov til å slippe fri de grå....

Skrevet

Jeg farger håret fordi jeg fra naturens side er utstyrt med verdens kjedeligste mllom-/mørkeblonde hårfarge.

Skrevet

''Jeg er mange som farger håret sitt og de fleste synest jeg ser helt grusomme ut på håret.

''

Antakelig er det langt fler enn de du ser som har farget håret. Noen farger håret i farger de slett ikke kler, og det er ikke pent, nei.

Jeg farger også håret. Hovedsakelig for å dekke de små grå (sic), men liker også å live opp den litt matte brune fargen jeg har fra naturen.

''Antakelig er det langt fler enn de du ser som har farget håret. Noen farger håret i farger de slett ikke kler, og det er ikke pent, nei.''

Støttes.

Skrevet

De man veldig tydelig ser at er farget er sjeldent særlig fint, det er jeg enig i, men det er nok _mange_ som har så naturlig farget hår at man ikke ser det.

Det jeg synes er virkelig skrekkelig er de som bleker hele håret nesten hvit-blondt totalt uten andre nyanser - det ser så jævlig falskt og billig ut... Men de synes sikkert de er fine.

''Det jeg synes er virkelig skrekkelig er de som bleker hele håret nesten hvit-blondt totalt uten andre nyanser - det ser så jævlig falskt og billig ut... Men de synes sikkert de er fine.''

En venninne av meg er så ultrablond at hun nesten er hvithåret. Hun har flere ganger fått kommentarer om at hun ikke burde bleke håret så mye...

Jeg synes det er rart at folk ikke skjønner at hun er så lys fra naturens side - både brynene og vippene avslører det, og også hudfargen hennes.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

''Det jeg synes er virkelig skrekkelig er de som bleker hele håret nesten hvit-blondt totalt uten andre nyanser - det ser så jævlig falskt og billig ut... Men de synes sikkert de er fine.''

En venninne av meg er så ultrablond at hun nesten er hvithåret. Hun har flere ganger fått kommentarer om at hun ikke burde bleke håret så mye...

Jeg synes det er rart at folk ikke skjønner at hun er så lys fra naturens side - både brynene og vippene avslører det, og også hudfargen hennes.

''Hun har flere ganger fått kommentarer om at hun ikke burde bleke håret så mye...''

Så utrolig klønete folk kan være.

Skrevet

''Hun har flere ganger fått kommentarer om at hun ikke burde bleke håret så mye...''

Så utrolig klønete folk kan være.

Ja, men disse "trollene" sprekker jo når sola skinner på dem, m.a.o. når de sier tingene rett ut og kan bli korrigert - én gang for alle (forhåpentligvis!).

Verre med de trollene som bare "tenker sitt" om hennes "utagerende hårbleking"...;-/

Skrevet

Men om man er naturlig blond så har man som regel litt sjatteringer i håret, det har ikke de jeg tenker på - hele håret er klin likt på farge, gjerne med noen mm mørk ettervekst...

Skrevet

Men om man er naturlig blond så har man som regel litt sjatteringer i håret, det har ikke de jeg tenker på - hele håret er klin likt på farge, gjerne med noen mm mørk ettervekst...

Min venninne er helt jevn i hårfargen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...