Gå til innhold

ville du hatt en hytte på fjellet, eller en hytt

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

Jeg ville hatt et hus ved havet hvor bølgene av saltvann slikker vinduene. Hvor jeg kan sitte på godværsdager og se utpå havet og drømme om en prins som kommer seilende inn med hvite seil (mye mer romantisk enn en prins på en hvit hest;-)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg ville ikke hatt hytte! *grøsser*

Hvis jeg skulle ha et hjem nr 2., skulle det vært en leilighet midt i Paris, eller lignende - høyt over bakken, og med en fantastisk utsikt.

Med vennlig hilsen.

Gjest segunda
Skrevet
  Sør skrev (På 31.3.2010 den 20.12):

Jeg ville ikke hatt hytte! *grøsser*

Hvis jeg skulle ha et hjem nr 2., skulle det vært en leilighet midt i Paris, eller lignende - høyt over bakken, og med en fantastisk utsikt.

Med vennlig hilsen.

Joda praktisk sett ville det vært mye bedre. Jeg ville nok ikke brukt penger på hytte heller, men å kunne se utover havet i månelys frister likevel mye mer enn en hytte på fjellet hvor snøen dynger ned, alle skal gå på ski og kveldene lukter av våte klær....grøsser.....

Skrevet

Ved sjøen! Uten tvil. Jeg hater å gå på ski.

:o)

Gjest helst sol og varme
Skrevet

Kunne vel tenkt meg en leilighet ved Middelhavet, heller.

Heller ved vann enn ved fjell. Vi er ikke tur-mennesker.

Vi sier at vi er på hytta når vi er hjemme for vi bor i høyden med fantastisk utsikt. Bor utenfor sentrum også, og ønsker vi å gå tur i skauen eller å spenne på oss ski så kan vi bare gå rett ut i hagen og ut i skauen.

Annonse

Gjest majas mamma
Skrevet
  filiokus81 skrev (På 31.3.2010 den 20.15):

Ved sjøen! Uten tvil. Jeg hater å gå på ski.

:o)

Familien har en hytte på fjellet. Vi er heller ingen skigåere, og er kun på en bitteliten skitur en gang i året, når vi er på hytta. Men allikevel er det deilig å være der oppe, stille og rolig, sitte og høre på radioen, løse familiekryssord i lyset fra parafinlampa og høre knitringa fra vedovnen, og nippe til et glass rødvin. Det er utrolig deilig. Og selv om jeg elsker sjøen og sjøliv tror jeg ikke at jeg vil finne samme roen ved sjøen.

Skrevet

Jeg ville hatt en toetasjes hytte ved havet. Der jeg sov i en hems oppunder skråtaket. Så skal det være store vinduer ut mot havet og stranden slik at man ikke trenger mye kunstig lys. Åpne løsninger og gode rom. Bokhyller med mange bøker. Saueskinn på gulvet slik at man kan ligge å lese. Og alltid fred og ro. Lys blå sofa. Tregulv. Kakkelovn.

Skrevet
  cathlin skrev (På 31.3.2010 den 20.52):

Jeg ville hatt en toetasjes hytte ved havet. Der jeg sov i en hems oppunder skråtaket. Så skal det være store vinduer ut mot havet og stranden slik at man ikke trenger mye kunstig lys. Åpne løsninger og gode rom. Bokhyller med mange bøker. Saueskinn på gulvet slik at man kan ligge å lese. Og alltid fred og ro. Lys blå sofa. Tregulv. Kakkelovn.

Det var et nydelig bilde.

Skrevet

''Jeg ville hatt et hus ved havet hvor bølgene av saltvann slikker vinduene. Hvor jeg kan sitte på godværsdager og se utpå havet og drømme om en prins som kommer seilende inn med hvite seil (mye mer romantisk enn en prins på en hvit hest;-)''

Hmm, drømme, drømme :-)

Om jeg skulle vært så heldig å kjøpe / disponere hytte, ville det helt klart blitt ved sjøen. Fjell og sjø har flotte muligheter uansett årstid, men lengter alltid til sjøen. Dessuten er jeg innflytter til innlandet og har kort tilgang til fjellet.

Hadde nok ikke prioritert å kjøpe hytte om jeg hadde hatt råd; liker friheten til å reise til nye steder / opplevelser osv. Men skjønner jo at det er noe spesielt med tradisjoner, samt hytte- / campingvognfelleskap som mange setter stor pris på.

Herlig med ferie uansett preferanser :-)

Gjest mora2
Skrevet

Min drøm har alltid vært en liten hytte i skogen, ved et vann.

:0)

Gjest hyttedrøm?
Skrevet

Har hatt hytte nær sjøen i mange år, med 4 mål gressplen og masse vedlikehold. Det var bare /så/ deilig å selge den! Vi jobbet alltid, hjemme på vårt gamle opppussingsobjekt vi bor i, og i alle helger og ferier med vedlikehold på hytta og gressklipping. Kunne ikke dra noe annet sted med god samvittighet, alltid var det et tak å fikse eller noe elektrisk eller et tre å felle og hugge opp, for ikke å snakke om alt vi burde gjøre på hytta (og huset) men ikke hadde råd til eller tid til. Aldri mer!

Hvis jeg skulle hatt meg en hytte nå og jeg kunne velge fritt skulle det ha vært en /liten/ hytte, med naturtomt, og fryktelig lite vedlikehold nær sjøen, for havet ligger mitt hjerte nærmere enn fjellet ;-) Men man kan virkelig leie hytte mye i løpet av et år for det det koster å ha selv.....

Skrevet

I valget mellom de to, ville jeg valgt hytte ved sjøen. Nå er jeg heldig og har tilgang til to hytter, en ved sjøen og en på fjellet. Er mest glad i sjøen, men slapper nok best av på fjellet.

Annonse

Gjest Nickløsheletia
Skrevet
  AV skrev (På 31.3.2010 den 22.21):

I valget mellom de to, ville jeg valgt hytte ved sjøen. Nå er jeg heldig og har tilgang til to hytter, en ved sjøen og en på fjellet. Er mest glad i sjøen, men slapper nok best av på fjellet.

Samme her. Jeg velger fjellhytta.

Gjest og det er helt greit
Skrevet

Kan ikke tenke meg hytte noen plass, men hvis jeg MÅTTE valgt hadde det blitt sjøen gitt.

Mangler det norske hytte"genet" tror jeg :)

Gjest liker ikke snø så godt
Skrevet

Jeg bor på sørlandet med tærne i tanga hver dag. Selvsagt ville jeg hatt hytte i strandkanten. Blir aldri lei havet.

Skrevet

Ja takk, begge deler. Hvis jeg MÅ velge blir det vel sjøen, like ved vannkanten, der det slett ikke er lov å bygge, og jeg vil ikke ha noen "hyttenaboer" i nærheten. Den ideelle hytte skal for meg ligge - litt - isolert.

Gjest MayLynn
Skrevet

På fjellet, men helst en leilighet.

Liker å gå på ski men orker ikke å vedlikeholde en hytte.

Gjest MayLynn
Skrevet
  MayLynn skrev (På 1.4.2010 den 9.25):

På fjellet, men helst en leilighet.

Liker å gå på ski men orker ikke å vedlikeholde en hytte.

Ville ikke hatt ved sjøen, vil ha valget mellom å reise til flere steder om sommeren. DET er ikke så farlig om vinteren bare man får gått/stått på ski.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...