Gå til innhold

Ketolyse

Gjest skal ned ca 10 kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du må ingenting, men anbefaler deg å lese boka før du begynner. Spør på lavkarbo.no, der er også denne legen innom å svarer ofte.Du kan skrive privat melding også til han. Her på dol vil du få mange synse svar fra folk som egentlig ikke vet hva det er.

Skrevet

Du må ingenting, men anbefaler deg å lese boka før du begynner. Spør på lavkarbo.no, der er også denne legen innom å svarer ofte.Du kan skrive privat melding også til han. Her på dol vil du få mange synse svar fra folk som egentlig ikke vet hva det er.

Problemet er vel nettopp at legen på "lavkarbo.no" selvsagt ikke er nøytral, og selv om han utgir seg for å vite hva han snakker om, så gjør han faktisk ikke det, fordi INGEN kan vite det. Fordi vi har ikke undersøkelsene eller kunnskapen for å vite det.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er ikke riktig. Urbefolkninger over hele verden har spist lignende kosthold i lange tider, ogsaa de siste tusen aarene.

Det nyeste kostholdet er foroevrig vaart kornbaserte kosthold, ogsaa om vi ser paa vaar egen befolkning.

Men nei, vi vet ikke nok om kosthold. Jeg vil ha masse, masse forskning paa dette omraadet i aarene som kommer og jeg haaper boelgen av interesse som er naa holder seg, slik at vi finner ut mye mer :)

Urbefolkningen hadde en forventet levetid på 30 år eller deromkring, og spiste det de måtte spise for å overleve.

Uansett, i titusenvis av år etter det har vi utviklet oss til å spise den maten vi nå gjør. Det betyr selvsagt ikke at noe annet nødvendigvis er farlig, men at man rett og slett ikke vet.

Så ja, flott med forskning, men man bør virkelig ikke anbefale en slik kost FØR forskningen er "ferdig".

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Dette var diskusjonsemnet i tråden. Det er helt unødvendig å bruke tråd etter tråd til å fortelle Sør at han er slik eller sånt. Det er lov å kritisere denne slankemetoden uansett om nicket er Sør eller noe annet.''

Men de to andre paragrafene, da?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men de to andre paragrafene, da?

Med vennlig hilsen

Uinteressante. For det foerste er det publisert masse forskning paa lavkarbo/hoeyfettskosthold. For det andre snakker hun om ketolyse og Fedon i samme aandedrag. Det finnes vel knapt noen som paastaar Fedon er usunt i disse dager, da hans fokus ligger paa flerumettet fett (ikke mettet), masse groennsaker, litt frukt, litt grove kornprodukter, litt grov pasta, boenner, linser osv.

Selv om begge kostholdene kommer innunder lavkarbo, kan man ikke diskutere de to i samme aandedrag.

Atkins er foroevrig ogsaa ofte nevnt av de uten kunnskaper paa omraadet. Atkins har flere faser, den mer ekstreme hoeyfett/lavkarbofasen varer svaert kort tid.

Dermed saa jeg ingen grunn til aa starte en diskusjon med segunda i tillegg til deg.

Jeg er uansett ikke saa interessert i emnet, da folk kan spise seg selv til doede om de oensker det, jeg er ikke en misjonaer. Men jeg er interessert i vitenskap og blir frustrert naar DOL'ere kun er interessert i det VG og Dagbladet foeler for aa skrive om.

Skrevet

Urbefolkningen hadde en forventet levetid på 30 år eller deromkring, og spiste det de måtte spise for å overleve.

Uansett, i titusenvis av år etter det har vi utviklet oss til å spise den maten vi nå gjør. Det betyr selvsagt ikke at noe annet nødvendigvis er farlig, men at man rett og slett ikke vet.

Så ja, flott med forskning, men man bør virkelig ikke anbefale en slik kost FØR forskningen er "ferdig".

Med vennlig hilsen

Det sier seg selv at det neppe var utelukkende paa grunn av kosthold (og da mest sannsynlig paa grunn av manglende ernaering heller enn at de spiste roedt kjoett...). Men det burde jo interessere at de sjelden doede av hjerteinfarkt, siden det er det de fleste frykter med tanke paa mettet fett.

Igjen foeler jeg at du uttaler deg om forskning du ikke har undersoekt overhodet. Hvorfor tror du det finnes saa mye mer informasjon for aa underbygge at broed er sunt?

Jeg er foroevrig ferdig med denne diskusjonen naa. Om du oensker aa undersoeke forskningen som eksisterer paa omraadet og deretter diskutere denne, saa er jeg svaert interessert. Jeg er ikke saa interessert i en diskusjon som i all hovedsak bestaar av: "Det finnes ikke forskning", "Jo, det finnes mye forskning" osv osv.

Jeg har, i motsetning til de fleste som uttaler seg om dette, lest mye. Ogsaa det som taler for at mettet fett og hoeyt kolesterol er farlig. Saa da forventer jeg at de som oensker aa paastaa nettopp det er interessert i motstridende forskningsresultater. Om ikke, saa er det jo kun en krangel, ikke en givende diskusjon :)

Skrevet

Uinteressante. For det foerste er det publisert masse forskning paa lavkarbo/hoeyfettskosthold. For det andre snakker hun om ketolyse og Fedon i samme aandedrag. Det finnes vel knapt noen som paastaar Fedon er usunt i disse dager, da hans fokus ligger paa flerumettet fett (ikke mettet), masse groennsaker, litt frukt, litt grove kornprodukter, litt grov pasta, boenner, linser osv.

Selv om begge kostholdene kommer innunder lavkarbo, kan man ikke diskutere de to i samme aandedrag.

Atkins er foroevrig ogsaa ofte nevnt av de uten kunnskaper paa omraadet. Atkins har flere faser, den mer ekstreme hoeyfett/lavkarbofasen varer svaert kort tid.

Dermed saa jeg ingen grunn til aa starte en diskusjon med segunda i tillegg til deg.

Jeg er uansett ikke saa interessert i emnet, da folk kan spise seg selv til doede om de oensker det, jeg er ikke en misjonaer. Men jeg er interessert i vitenskap og blir frustrert naar DOL'ere kun er interessert i det VG og Dagbladet foeler for aa skrive om.

Men det er ikke noe som viser resultater over tid.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det sier seg selv at det neppe var utelukkende paa grunn av kosthold (og da mest sannsynlig paa grunn av manglende ernaering heller enn at de spiste roedt kjoett...). Men det burde jo interessere at de sjelden doede av hjerteinfarkt, siden det er det de fleste frykter med tanke paa mettet fett.

Igjen foeler jeg at du uttaler deg om forskning du ikke har undersoekt overhodet. Hvorfor tror du det finnes saa mye mer informasjon for aa underbygge at broed er sunt?

Jeg er foroevrig ferdig med denne diskusjonen naa. Om du oensker aa undersoeke forskningen som eksisterer paa omraadet og deretter diskutere denne, saa er jeg svaert interessert. Jeg er ikke saa interessert i en diskusjon som i all hovedsak bestaar av: "Det finnes ikke forskning", "Jo, det finnes mye forskning" osv osv.

Jeg har, i motsetning til de fleste som uttaler seg om dette, lest mye. Ogsaa det som taler for at mettet fett og hoeyt kolesterol er farlig. Saa da forventer jeg at de som oensker aa paastaa nettopp det er interessert i motstridende forskningsresultater. Om ikke, saa er det jo kun en krangel, ikke en givende diskusjon :)

Jeg tror selv de mest fundamentalistiske ikke vil hevde at det er normalt for de som spiser fet kost å dø av hjerteinfarkt før de fyller 30 år.

Ergo var dette altså ikke et problem for urmenneskene vi snakker om, ei heller andre helseproblemer som man får etter 30 år.

*hytter med stokken, og slenger over en kamferdrops*

Med vennlig hilsen

Gjest segunda
Skrevet

Hva i all verden er det du snakker om?

Jeg snakker om min egen erfaring av de kurene som du tydeligvis mener har hold i forsknig, og som jeg mener ikke har det.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg ga deg boktips som inneholder lengere studier og henvisning til studier fra flere titalls aar tilbake. Men om du ikke velger aa lese de fordi de ikke er tilgjengelig paa internett (som jeg vet), saa kan jeg ikke hjelpe deg :)

Beklager.

Kilden din overbeviste ikke meg.

Skrevet

Man kan kjøpe vitaminer og mineraler selv, det samme med stiks :)

Skrevet

Beklager.

Kilden din overbeviste ikke meg.

Kildene, mener du? :)

Saa du har lest boekene naa?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Kildene, mener du? :)

Saa du har lest boekene naa?

Mange historier har en fellesnevner fom gjør at de kan samles i en bok.

Hvorvidt innhold er rett eller ikke, får bokkjøper ta stilling til selv. Eks Bibelen

Jeg mener at forskning som er så lite tilgjengelig at man må _lete_ etter den neppe er verdt å bruke tid på heller.

Jeg savner fremdeles solid og langvarig forskning som sammenligner ulike dietter. Før den foreligger vet hverken du eller jeg eller andre hvilken kost er best for mennesket over tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...