Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på skitur i dag, årets første. Ikke av så mye lyst, men av plikt. Føler jeg "må" gå på ski sammen med barna siden det er påske og snøen fortsatt ligger.

Mitt problem er at jeg er livredd nedoverbakker, og sliter meg ut nærmest ved å bremse når vi skal nedover, selv slake bakker. Får vondt i anklene.

Ville mye heller gått en tur på bena, men som sagt---

hidi, the scorpion
Skrevet

He, he det kunne vært meg;) Er også livredd i nedoverbakker...fysj;(

Men ungene dine var vel fornøyde, tenker jeg;))

Skrevet

Det er så lenge siden jeg har gått på ski at man da trodde at Jorden var flat, og det derfor var tryggere (så lenge man holdt seg unna kanten).

Nei, jeg eier ikke ski, engang. Ca 50% av Norges befolkning går visstnok ikke på ski.

Med vennlig hilsen

Gjest segunda
Skrevet

Jeg gikk sist på ski i 1998. Jeg er ikke født med ski på bena, men jeg lærte meg å stå på ski da jeg flyttet til Norge og dro på skiturer med familien da barna var små. Nå gidder jeg ikke lenger. Jeg er et urbant menneske og drar heller på storbyferie enn til det norske fjell.

Skrevet

Jeg går på ski og er glad i bakker, både oppover og nedover. Det var heltmodig av deg å gå på ski for barnas skyld:-)

Skrevet

Hvis du hadde hatt lyst til å gå mer på ski, så kunne du skaffet deg skiutstyr som ville gjort det lettere for deg å fikse nedoverbakker etc. Løsningen kan ligge i å ha kombistøvler (de går opp over ankelen og gir god støtte når du ploger) og evt. langrennsski med stålkanter (Fischer selger slike). Men hvis du ikke liker å gå på ski i hele tatt, så får du vel bare håpe at snøen smelter fort:-)

Jeg går mye på ski.

Skrevet

Hvis du hadde hatt lyst til å gå mer på ski, så kunne du skaffet deg skiutstyr som ville gjort det lettere for deg å fikse nedoverbakker etc. Løsningen kan ligge i å ha kombistøvler (de går opp over ankelen og gir god støtte når du ploger) og evt. langrennsski med stålkanter (Fischer selger slike). Men hvis du ikke liker å gå på ski i hele tatt, så får du vel bare håpe at snøen smelter fort:-)

Jeg går mye på ski.

Det er mye enklere ikke å gå på ski! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er mye enklere ikke å gå på ski! ;-)

Med vennlig hilsen

Du vet ikke alt du går glipp av.

Skrevet

Du vet ikke alt du går glipp av.

Benbrudd, forstuede ankler, gå seg vill, fryse halvt i hjel, ble jaget av elg, glatte ski, osv. osv.? Det er det du tenker på, ikke sant? ;-)

Jeg skal tenke på deg neste gang jeg sitter og drikker latte og ser utover byen! :glis:

Med vennlig hilsen, og god påske til deg

mariaflyfly
Skrevet

Med unntak av ca 30 meters tur med Datra på ski i fjor, har jeg ikke hatt ski på beina siden 1989.

Jeg ser ingen som helst grunn til å vase rundt med to pinner på beina.

Skrevet

Jeg er glad i å gå på ski og går ganske mye på ski, i hvertfall et par ganger i uken når det er skiføre. Men i dag har vi vært i svømmehallen.

Hvorfor er du så redd i nedoverbakkene?

Gjest ikke savner jeg det heller
Skrevet

''Går du på ski?''

Nope. Never.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg er oppvokst med ski paa bena og gaar mye paa ski.

Skrevet

jeg gikk en liten tur i år, helt greit, men kan bli kjedelig i lengden...

Skrevet

Jeg har skiutstyr som blir oppfattet som en provokasjon de sjeldne gangene det er i bruk.

Det er ok å gå på ski korte turer, men å dra til fjells for å gå på ski etter å ha hatt skiføre siden desember her hjemme er totalt uaktuelt.

Skrevet

Jeg er glad i å gå på ski og går ganske mye på ski, i hvertfall et par ganger i uken når det er skiføre. Men i dag har vi vært i svømmehallen.

Hvorfor er du så redd i nedoverbakkene?

''Hvorfor er du så redd i nedoverbakkene?''

Det blir så høy fart og da blir jeg helt stiv og tryner. Sist jeg gikk på ski - før turen i dag - slo jeg meg skikkelig.

Egentlig liker jeg godt å gå bortover, med flott vær og god gli, men det blir så slitsomt med alle bakkene.

Skrevet

''Hvorfor er du så redd i nedoverbakkene?''

Det blir så høy fart og da blir jeg helt stiv og tryner. Sist jeg gikk på ski - før turen i dag - slo jeg meg skikkelig.

Egentlig liker jeg godt å gå bortover, med flott vær og god gli, men det blir så slitsomt med alle bakkene.

Øvelse gjør mester, vet du. Hvis du går mer på ski, får du bedre balanse og det blir mer gøy og mindre skummelt med nedoverbakker.

Gjest togli
Skrevet

Jeg er glad i gå på ski, men går dessverre ikke så mye på bortoverski nå for tiden...

Idag var hele familien i alpinbakken i seks timer (hele åpningstiden) og vi storkoste oss :) En viktig milepæl idag..Femåringen har blitt såpass flink at hun får ta heisen til topps alene (vi følger rett bak) og renne uten hjelp. Gjett om hun var stolt!! Utrolig deilig for oss voksne å føle oss friere til å renne nå som ungene fikser den biten selv :)

Imorgen blir det langrenn på fjellet. Veldig koselig det også :)

Skrevet

Jeg går på ski - i påska... Har aldri vært noe spesielt glad i å gå på ski, kanskje fordi det var MYE skigåing på barneskolen, og jeg ikke likte det da heller...

Jeg synes nå det er helt ok å gå på ski, så lenge jeg kan bestemme farten selv. Det er ikke morsomt å halse etter turbo-folk, men jeg synes heller ikke det er morsomt å gå sammen med småbarna som faller hele tiden og må hjelpes opp. Da blir det jo ikke noe skigåing i det hele tatt.

Men, jeg synes det er kjempemorsomt å se hvor flinke ungene er til å gå på ski. Vi var på skitur i forgårs, og jentene på 9 og 10 spurtet i vei. De var fryktløse i nedoverbakker og fiskebenet seg flott oppover.

4-åringen utviste god balanse, og fantes heller ikke redd i nedoverbakkene (tusen takk barnehagen!)

I dag skal vi også på påsketur, men i fjæra, og det passer meg utmerket :) All kosen med påsketur, men uten skiene ;)

Skrevet

Øvelse gjør mester, vet du. Hvis du går mer på ski, får du bedre balanse og det blir mer gøy og mindre skummelt med nedoverbakker.

Du har helt rett. Jeg får vel ta et valg, enten legge bort skiene eller bruke de mer sånn at jeg mestrer hele løypa. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...