Gå til innhold

advarsel til alle med barn på habbo

Anbefalte innlegg

Gjest hater habbo
Skrevet

Vil advare alle med barn på habbo.

De har oppdaget 11 sider der folk sier de får habbo-penger i bytte mot habbonavn og passord.

Jeg har sett alle sidene og blir lei meg på alle barnas vegne.

De gir ut passordet i god tro og blir tatt fra alt de har på habbo-kontoen sin.

Jeg kontaktet habbo,men der er det ingen hjelp å få.Helt tragisk :(

Håper dere ikke har denne siden på loggen til deres data :

http://gjestebok.nuffe.net/index.php?id=38279&side=1

Det er 10 sider til og alle går under nuffe-net sine sider.

Gjest misliker ihvertfall
Skrevet

Tragisk at det skal være sånn :((

Gjest Tragikomiker
Skrevet

Tragisk? Merkelig bruk av ordet. Det finnes ting som er virkelig tragiske. Dette du snakker om, hører ikke til gruppen "tragiske hendelser i livet".

Skrevet

Hva med å sperre habbo-sidene, slik at dine barn ikke kan gå inn på den?

Det er ett-to år siden skolen advarte mot habbo, fordi det skapte alvorlige utpressings- og hevnaksjoner i skolegården. Mine barn får IKKE bruke habbo. Det finnes faktisk tusen andre ting å finne på. ;-)

Tragisk er feil ordbruk. Men kanskje både barn og voksne lærer seg litt nettvett etterhvert, om de blir lurt trill rundt noen ganger.

mariaflyfly
Skrevet

Hva med å sperre habbo-sidene, slik at dine barn ikke kan gå inn på den?

Det er ett-to år siden skolen advarte mot habbo, fordi det skapte alvorlige utpressings- og hevnaksjoner i skolegården. Mine barn får IKKE bruke habbo. Det finnes faktisk tusen andre ting å finne på. ;-)

Tragisk er feil ordbruk. Men kanskje både barn og voksne lærer seg litt nettvett etterhvert, om de blir lurt trill rundt noen ganger.

Amen.

Gjest jajajaja......nok om det
Skrevet

Herregud,trenger vel ikke å formulere ordet tragisk ;o)

Da kunne jeg slått opp i ordboka

Jeg la inn en advarsel til andre mødre/fedre om habbo bare

Gjest uvitendejeg
Skrevet

Nå spør jeg sikkert veldig dumt, men hva er habbo?

mariaflyfly
Skrevet

Takk for link. Synes det virker helt forkastelig.

Jepp. I tillegg til meningsløst. ;)

Skrevet

Det er veldig lite med habbo som ikke er tragisk. Nabojenta logget seg på habbo fra min pc i et ubevoktet øyeblikk, det var virkelig flott å se 11-åringen utgi seg for å være 17 og alene hjemme til en mann på 36 via chattefunksjonene i habbo.

Habbo har en nedre aldersgrense på 12 år, spør du meg skulle den vært 16.

Ikke har jeg sansen for Panfu heller, som er mer av samme styret, virkelige penger kan brukes i spillet, det har chattefunksjoner etc. Dette er i tillegg rettet mot enda yngre barn (4 år og oppover).

Her har jeg foreløpig latt min datter som blir 10 i år delta siden mesteparten av hennes klassevenner er der, men må si jeg er svært skeptisk og vurderer å sperre tilgangen.

mariaflyfly
Skrevet

Det er veldig lite med habbo som ikke er tragisk. Nabojenta logget seg på habbo fra min pc i et ubevoktet øyeblikk, det var virkelig flott å se 11-åringen utgi seg for å være 17 og alene hjemme til en mann på 36 via chattefunksjonene i habbo.

Habbo har en nedre aldersgrense på 12 år, spør du meg skulle den vært 16.

Ikke har jeg sansen for Panfu heller, som er mer av samme styret, virkelige penger kan brukes i spillet, det har chattefunksjoner etc. Dette er i tillegg rettet mot enda yngre barn (4 år og oppover).

Her har jeg foreløpig latt min datter som blir 10 i år delta siden mesteparten av hennes klassevenner er der, men må si jeg er svært skeptisk og vurderer å sperre tilgangen.

''Nabojenta logget seg på habbo fra min pc i et ubevoktet øyeblikk, det var virkelig flott å se 11-åringen utgi seg for å være 17 og alene hjemme til en mann på 36 via chattefunksjonene i habbo.

''

!?!?!?

Hva i alle dager den fyren på 36 gjorde der inne, kjenner jeg at jeg helst ikke vil vite...

Skrevet

''Nabojenta logget seg på habbo fra min pc i et ubevoktet øyeblikk, det var virkelig flott å se 11-åringen utgi seg for å være 17 og alene hjemme til en mann på 36 via chattefunksjonene i habbo.

''

!?!?!?

Hva i alle dager den fyren på 36 gjorde der inne, kjenner jeg at jeg helst ikke vil vite...

Det var jeg ikke spesielt interessert i å finne ut av der og da følte jeg, jeg klikket en smule i vinkel, slo av pcen og kastet ut ungene.

Av det jeg ser i veslas flokk av venner og bekjente virker det som foreldrene ikke på noen måte er tilstede i deres digitale hverdag, og det må jeg si at skremmer meg.

Skrevet

''

!?!?!?

Nå kan det jo tenkes at mannen på 36 ikke var mer ekte enn jenta på 17.

Det betyr ikke at man ikke skal være skeptisk eller la være å følge med.

Skrevet

Huff!!!! Er veldig glad for at jentene mine ikke er på habbo.

Gjest nettvett hva er det?
Skrevet

Nå går jeg hardt ut her , men jeg er veldig opptatt av nettvett! Hos foreldre!

Jeg mener at pc til barn bør være forbudt på deres rom, kun brukes i stue eller kjøkken hvor mor eller far kan holde øye med hva som søkes eller spilles på nettet av barna sine.

Vi hadde nettopp temaet oppe på skolen og det var ikke mange foreldre som hverken fulgte med på hva ungene bedrev ,eller visste så mye om de forskjellige nettsted/chattested osv..

Det går ann å lage passord på pc slik at den kun brukes når voksne er hjemme og kan passe på.

Og ja dette gjelder for alle som går både på småskolen og barnehagen,siden også så små unger bruker spill på nettet.

Foreldre bør skjerpe seg og fortelle ungene nettvett!! Og følge med!

Skrevet

Nå går jeg hardt ut her , men jeg er veldig opptatt av nettvett! Hos foreldre!

Jeg mener at pc til barn bør være forbudt på deres rom, kun brukes i stue eller kjøkken hvor mor eller far kan holde øye med hva som søkes eller spilles på nettet av barna sine.

Vi hadde nettopp temaet oppe på skolen og det var ikke mange foreldre som hverken fulgte med på hva ungene bedrev ,eller visste så mye om de forskjellige nettsted/chattested osv..

Det går ann å lage passord på pc slik at den kun brukes når voksne er hjemme og kan passe på.

Og ja dette gjelder for alle som går både på småskolen og barnehagen,siden også så små unger bruker spill på nettet.

Foreldre bør skjerpe seg og fortelle ungene nettvett!! Og følge med!

Jepp. Etter den episoden jeg nevnte lengre ned i tråden som var før vesla ble så gammel at hun begynte å utforske slikt selv ble jeg vel en av de mer strenge nettforeldre man kan finne.

Det er ikke lengre mulig å gå inn på noen sider som ikke er predefinert godkjente, det er kun jeg og pappaen som kan legge til venner på msn etc.

Men etter hva jeg ser og hører fra hennes venner er det null kontroll hjemme hos dem. Skremmende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...