Gå til innhold

Hvem av dere bestemte navnet til knøtten?

Gjest navnestrid

Anbefalte innlegg

Gjest er så fornøyd atte.

Vi ble enige uten større viderverdigheter.

Slikt må man være enig om. Nytter ikke at den en trumer noe gjennom.

mvh

''Nytter ikke at den en trufmer noe gjennom.''

Enig, men lett manipulering synes jeg er tillatt.

Vi ble også "enige" om alle navnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest er så fornøyd atte

Vi ble enige uten større viderverdigheter.

Slikt må man være enig om. Nytter ikke at den en trumer noe gjennom.

mvh

ups... rettelsen gjorde bare feile større. hehe. Sorry ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nytter ikke at den en trufmer noe gjennom.''

Enig, men lett manipulering synes jeg er tillatt.

Vi ble også "enige" om alle navnene.

Manipulering synes jeg fungerer stort sett elendig i de fleste parsammenhenger.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest er så fornøyd atte.

Manipulering synes jeg fungerer stort sett elendig i de fleste parsammenhenger.

mvh

Karakteren av manipuleringen avgjør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karakteren av manipuleringen avgjør ;)

Manipulasjon er manipulasjon. Her i gården avgjøres ting med ærlige disukusjoner.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Og den diskusjonen husker jeg godt, hva dattera skulle hete :o)

Hihihi, det var visst mer enn bare én diskusjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nr. 1: Jeg hadde et jentenavn jeg hadde hatt lyst på i maaaange år - men mannen syns ikke det var særlig fint. Så kom jenta - og da sa han at at det var greit for han at vi tok det navnet jeg ville ha, likevel. Han begrunnet det med at han hadde vært med på å bestemme på sine tre særkulls jenter. Gjett om jeg var fornøyd ;)

Nr. 2: Her hadde vi en lang diskusjon. Til slutt endte vi opp med ei liste på tre navn, som begge kunne tenke seg. Vi rangerte disse navnene hver for oss - og begge hadde samme navn øverst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med eldste diskuterte vi leeeenge. Jeg syns hans forslag var grusomme, og han var ikke spesielt imponert over mine heller. Etter lang tid og en del frustrasjon fant vi likevel to navn begge to likte godt. Da vi hadde hver vår favoritt blant disse to endte vi med å trekke lodd, og landet på det jeg likte best.

Da vi ventet nr to brukte vi også laaaang tid, bare for å komme frem til navnet som tapte loddtrekningen i forrige runde. Selvfølgelig :o)

Vi er veldig godt fornøyde med navnevalgene begge to, og egentlig er det nærmest mirakuløst tatt i betraktning hvor fjernt fra hverandre vi var i utgangspunktet. Så hold ut, dere blir nok enige til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnestrid

Med eldste diskuterte vi leeeenge. Jeg syns hans forslag var grusomme, og han var ikke spesielt imponert over mine heller. Etter lang tid og en del frustrasjon fant vi likevel to navn begge to likte godt. Da vi hadde hver vår favoritt blant disse to endte vi med å trekke lodd, og landet på det jeg likte best.

Da vi ventet nr to brukte vi også laaaang tid, bare for å komme frem til navnet som tapte loddtrekningen i forrige runde. Selvfølgelig :o)

Vi er veldig godt fornøyde med navnevalgene begge to, og egentlig er det nærmest mirakuløst tatt i betraktning hvor fjernt fra hverandre vi var i utgangspunktet. Så hold ut, dere blir nok enige til slutt!

Er det noen av dere som har latt eldre søsken bestemme?

Døtrene til kusina mi fikk lov til å avgjøre om yngstemann skulle hete et bestemt navn eller ikke. Døtrene konkluderte med at det var en ordentlig "Aurora".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest er så fornøyd atte

Manipulasjon er manipulasjon. Her i gården avgjøres ting med ærlige disukusjoner.

mvh

jeje! Jeg gir meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har latt eldre søsken bestemme?

Døtrene til kusina mi fikk lov til å avgjøre om yngstemann skulle hete et bestemt navn eller ikke. Døtrene konkluderte med at det var en ordentlig "Aurora".

Nei, det synes jeg ikke noe saerlig om. Det passer ikke for meg at en 4-aaring skal ta avgjoerelser som faar konsekvenser for livet. Han vil foroevrig ha en lillebror som skal hete Tommy. Det er helt uaktuelt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnestrid

Nei, det synes jeg ikke noe saerlig om. Det passer ikke for meg at en 4-aaring skal ta avgjoerelser som faar konsekvenser for livet. Han vil foroevrig ha en lillebror som skal hete Tommy. Det er helt uaktuelt ;)

Min tante har fortalt meg at når hun var liten så ønsket hun seg veldig en lillesøster. og hun ønsket veldig at hun skulle hete Grete.

Så fikk hun lillebror, og han kunne jo ikke hete Grete. Men tante var steil: han _skal_ hete Grete eller "Gete" som hun sa. Hun var sur i flere uker pga det.

Kanskje løsningen hadde vært at hennes bror hadde to fornavn, hvor initialene ble G.T så han fortsatt kunne hete Gete?

Hvis det står mellom to eller tre navn, og mor eller far ikke er enige, så ser jeg ikke noe galt i at søsknene tar avgjørelsen. Er jo litt kult da, at de var de som bestemte navnet, og ikke mor og far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihihi, det var visst mer enn bare én diskusjon. :)

Og jeg ville at hun skulle hete det det ikke ble ;o) Men hun har et veldig hyggelig navn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til poden var det vel egentlig den ene tanta som kom opp med det endelige navnet. :o) Andre fornavnet kom vi frem til i fellesskap.

Til jentungen var det pappan som hørtre navnet på tv tidlig i svangerskapet og syntes det var så fint. Jeg ville egentlig ha et annet navn, men orket ikke lage noe styr med det og lot ham få viljen sin og har ikke angret på det. Hennes andre fornavn var det vel jeg som kom frem til, men han var enig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Vi hadde to høyaktuelle navn på guttungen, og hadde vel i grunnen hver sin favoritt av de to. Når gutten kom, så mente jeg at det mitt navn passet best, og sambo var enig etter litt tid i tenkeboksen.

Vi brukte en del tid i forkant på å "kaste" navn, siden vi ofte har tilknytning av ymse årsaker til navn.

Vi hadde jentenavn som vi begge likte godt, så det var vi enige fra starten av, men vi har bare guttungen, men "gjemmer" jo navnet, for en vet jo aldri hva som kan skje ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble enige uten krangel og tænders gnidsel! :-) Ingen "måtte gi" seg, men hver av oss hadde forskjellige forsllag langs veien som den andre forkastet. Enigheten "vokste" seg liksom frem over tid, ved at ett av flere alternativer utkrystalliserte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skrev opp en liste på 10-20 navn hver som vi likte. Så byttet vi lister og strøk de vi absolutt ikke kunne tenke oss på den andres liste. Til slutt sto vi igjen med 5 navn som vi satt opp i hver vår prioriterte rekkefølge og valgte det som kom høyest opp på begges liste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er enige om jentenavn, og har noen alternativer til guttenavn vi synes er fine. Vi har lik smak heldigvis, så tviler sterkt på at dette blir et problem :) Jentenavn er allerede bestemt at det blir det hvis vi får jente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...