mariaflyfly Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Er det ok at studenter som har vært i praksis i en klasse legger til elever på Facebook når de sender forespørsel? Hva med å danne egen gruppe for klassen/klassetrinnet og studentene? Nysgjerrig på å høre hva foreldre tenker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Jeg ville ikke gjort det om jeg var i ditt sted, men en slik gruppe du snakker om kunne kanskje vaert ok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 Jeg ville ikke gjort det om jeg var i ditt sted, men en slik gruppe du snakker om kunne kanskje vaert ok. ''men en slik gruppe du snakker om kunne kanskje vaert ok. '' Hvorfor er det ok? Hva er forskjellen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Jeg er ikke saa inne i facebook at jeg vet hva disse gruppene handler om, men jeg tenker at ungdommene da ikke har innsyn i noe annet enn det som foregaar i gruppa. Jeg ville ihverfall ikke lagt de til som venn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 ''men en slik gruppe du snakker om kunne kanskje vaert ok. '' Hvorfor er det ok? Hva er forskjellen? Svaret ligger lenger opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 Jeg er ikke saa inne i facebook at jeg vet hva disse gruppene handler om, men jeg tenker at ungdommene da ikke har innsyn i noe annet enn det som foregaar i gruppa. Jeg ville ihverfall ikke lagt de til som venn. ''jeg tenker at ungdommene da ikke har innsyn i noe annet enn det som foregaar i gruppa. '' Godt poeng. Men forplikter det ikke litt for de voksne å holde øye med hva som foregår i den gruppa? ''Jeg ville ihverfall ikke lagt de til som venn. '' Ikke jeg heller, bare så det er sagt. Vi hadde en diskusjon i klassen om dette rett før påske, og jeg var mildt sagt overraska over alle de som mente det var greit nok. Og så lurte jeg på om det var jeg som forelder som var prippen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Vår kommune har gått ut og sagt at vi ikke får være venner med våre elever. Syns det er helt ok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 Vår kommune har gått ut og sagt at vi ikke får være venner med våre elever. Syns det er helt ok. Høres greit ut med klare overordnede regler for alle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Jeg ville ikke gjort det. Jeg legger kun til de som jeg "vil ha noe med å gjøre" - og som tåler glosene jeg kan finne på å legge i statuslinja. Nesten så jeg gruer litt til ungene og deres venner stiller på FB ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Jeg ville ikke gjort det. Jeg legger kun til de som jeg "vil ha noe med å gjøre" - og som tåler glosene jeg kan finne på å legge i statuslinja. Nesten så jeg gruer litt til ungene og deres venner stiller på FB ;-) Du kan kontrollere hvem som får tilgang til å se statuslinja di. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 En egen gruppe for klassen/trinnet er vel ok? Da ser de jo kun medlemmene i gruppen og aktivitetene/diskusjonene som foregår i gruppen. Å legge de til som venner synes jeg blir noe annet. Da er det i så fall viktig å sette begrensninger i forhold til hva de skal få tilgang til. Festbilder og annet bør være forbeholdt "ordentlige" venner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Du kan kontrollere hvem som får tilgang til å se statuslinja di. Jeg gidder ikke å sortere vennene på facebook. Sikkert litt sløvt av meg. Litt på siden; Uansett, så skjønner jeg ikke hvorfor en praksis-student skal legge til elevene i en klasse. En student har intet ansvar for å følge ei gruppe videre. Det er vel ikke vanlig at en lærer oppretter gruppe for sin klasse, heller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Jeg gidder ikke å sortere vennene på facebook. Sikkert litt sløvt av meg. Litt på siden; Uansett, så skjønner jeg ikke hvorfor en praksis-student skal legge til elevene i en klasse. En student har intet ansvar for å følge ei gruppe videre. Det er vel ikke vanlig at en lærer oppretter gruppe for sin klasse, heller? Aner ikke. Jeg synes også det er sært. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest irritert i påska Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Vår kommune har gått ut og sagt at vi ikke får være venner med våre elever. Syns det er helt ok. Enig i "vedtaket"!!! Har selv en kollega som legger til alle som spør som venner, deriblant elever som laaaangt i fra er gamle nok til å være på FB.. Vi andre som også er på FB har snakket med kollegaen vår om det, men han bare gliser og sier at det er det ingen som har noe med.. Irriterende med slike ignorante grevlingskaller!!! Når du er lærer på barneskolen, bør du ha omgang nok i hodet til å ikke legge til elever som venner... De fleste fyller 13 i løpet av 7.klasse, men her er det snakk om elever ned i 4.klasse, som i tillegg må lyve om alderen for å opprette profil, altså! Jeg har fjernet denne kollegaen fra min venneliste, for at ikke elevene han har som venner skal kunne se noen ting på min vegg. Teit!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Jeg gidder ikke å sortere vennene på facebook. Sikkert litt sløvt av meg. Litt på siden; Uansett, så skjønner jeg ikke hvorfor en praksis-student skal legge til elevene i en klasse. En student har intet ansvar for å følge ei gruppe videre. Det er vel ikke vanlig at en lærer oppretter gruppe for sin klasse, heller? Enig med deg. Men av to "onder", for å si det slik; ville jeg ha foretrukket en lukket gruppe for klassen, fremfor at barnet mitt var "venn" med en lærerstudent/lærer. Jeg har laget en gruppe og de som er i denne gruppen har begrenset tilgang på en del ting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 En egen gruppe for klassen/trinnet er vel ok? Da ser de jo kun medlemmene i gruppen og aktivitetene/diskusjonene som foregår i gruppen. Å legge de til som venner synes jeg blir noe annet. Da er det i så fall viktig å sette begrensninger i forhold til hva de skal få tilgang til. Festbilder og annet bør være forbeholdt "ordentlige" venner. En egen gruppe er kanskje ok, men jeg tenker at det forplikter en del til de som danner den, og at de har ansvaret for å følge med å hva som skjer der inne. Gruppa er for øvrig åpen for alle, ikke lukket... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Enig med deg. Men av to "onder", for å si det slik; ville jeg ha foretrukket en lukket gruppe for klassen, fremfor at barnet mitt var "venn" med en lærerstudent/lærer. Jeg har laget en gruppe og de som er i denne gruppen har begrenset tilgang på en del ting. Enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mor til et barn på videregående Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Enig med deg. Men av to "onder", for å si det slik; ville jeg ha foretrukket en lukket gruppe for klassen, fremfor at barnet mitt var "venn" med en lærerstudent/lærer. Jeg har laget en gruppe og de som er i denne gruppen har begrenset tilgang på en del ting. Når min gikk ut av ungdomsskolen var lærer og elever venner på FB. Det positive er jo at de holder kontakten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Når min gikk ut av ungdomsskolen var lærer og elever venner på FB. Det positive er jo at de holder kontakten. Ja, mulig det er annerledes når barna blir så store. Men, om jeg hadde vært den voksne, ville jeg uansett gitt de begrenset tilgang. Men man kan jo uansett fortsette å ha kontakt via en felles gruppe, dersom en slik var blitt opprettet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.