Anonym 82 Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Joggevognene tror jeg er ganske lange i ryggen. Har i alle fall sett flere som er blitt brukt til store barn, 4-5 år. Hmm, takk for tipset! Har ikke lyst på den utgiften nå, men kan jo alltids titte litt på finn.no da:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Tror ikke det er lenge nok igjen til hun slutter med dagsoving til at jeg ville investert i noe nytt. Antakeligvis blir det enkleste å satse på noe man kan legge beina på (kasse, krakk, bord eller noe annet). Alternativt kan du legge en sponplate nedi vogna under madrassen, som er lang nok, men det blir kanskje en litt mer ustabil løsning tror jeg. Det er jo liksom ingen "madrass" i sportsdelen, tror ikke jeg kan legge noe under der som ikke ville bli meget ubehagelig å ligge på! Dessuten er det en kant nederst på fotbrettet, som vil gjøre at denne plata vil stå oppover. Ser ikke for meg noen god løsning på den måten nei... Men dette med en kasse etc til å hvile beina på, det kan faktisk prøves:-) Kanskje gyldig grunn for å ha beina på bordet?! (Verandabordet) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Mine sov i vogn på den alderen, så vidt jeg husker. Vi hadde en sportstrille og beina hang vel kanskje litt utenfor etterhvert uten at de brydde seg noe særlig om det. Her er det en kant nederst på fotbrettet, som gjør at det ikke er noe ok å ha beina utenfor! Der har vi nå bygd opp litt med et håndkle, også har hun voksiposen oppå der. Derfor går det nå, men ikke når posen må gå (snart). Dessuten er det ikke "litt på utsiden" det er snakk om altså, men ungen renner nesten ut;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Hun er veldig lang for alderen - har alltid blitt ledd litt av på helsestasjonen;-) Så Simovognen har vært for liten siden seinsommeren egentlig... Greia er at fotbrettet som settes opp som støtte under føttene når hun skal ligge, den har en liten kant nederst. Ikke deilig å ligge med leggene over en slik kant... En annen ting er at selene heller ikke passer godt lenger. Skal hun ha dem på seg, blir hun liggende så langt oppe i vogna at hun "skaller". Kan jo alltids bytte til annen type sele som festes i siden på vogna da... Jeg har skikkelig ikke lyst til å bruke mange tusen på ny vogn nå nei, for hun er fra før IKKE glad i å sitte i vogn. En meget aktiv type;-) What to do??! Flere her som har nevnt en kasse etc til å ha beina på. Det har jeg aldri hørt om før, men kan jo kanskje prøves så lenge hun sover her hjemme. Du kan legge en pute på fotbrettet, slik at kanten ikke blir så merkbar. Og så kan du, som sagt bygge opp noe for å forlenge vogna. Skjønner veldig godt at du ikke har lyst til å kjøpe ny vogn nå, de er jo svindyre!!! Men, det virker som om noen kjøper nye vogner til stadighet (kjenner flere). Skjønte aldri vitsen med det, jeg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Du kan legge en pute på fotbrettet, slik at kanten ikke blir så merkbar. Og så kan du, som sagt bygge opp noe for å forlenge vogna. Skjønner veldig godt at du ikke har lyst til å kjøpe ny vogn nå, de er jo svindyre!!! Men, det virker som om noen kjøper nye vogner til stadighet (kjenner flere). Skjønte aldri vitsen med det, jeg... Hadde jeg hatt veldig god råd, hadde jeg hatt stabler av vogner tror jeg, for det er så mye fint! Men det er veldig mye jeg prioriterer før ny vogn nå kjenner jeg ja...! Vi har en stor Simo kombi, som står fast som sovevogn. Også har vi en Quinny Freestyle med tre hjul i bilen, som vi bruker på tur/kjøpesenter etc en gang hvert jubelår. Dette fordi det er ganske mye styr å få en vogn gjennom leiligheten og ned trappa hver gang man skal ut en tur, for så å dra den opp og gjennom leiligheten igjen for at hun skal sove på verandaen. Men flere håper jeg altså ikke at vi skal måtte kjøpe... Skal prøve en liten pute som du sier, og så verandabordet, og se om hun sover godt slik. Ellers blir det altså finn.no! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Hadde jeg hatt veldig god råd, hadde jeg hatt stabler av vogner tror jeg, for det er så mye fint! Men det er veldig mye jeg prioriterer før ny vogn nå kjenner jeg ja...! Vi har en stor Simo kombi, som står fast som sovevogn. Også har vi en Quinny Freestyle med tre hjul i bilen, som vi bruker på tur/kjøpesenter etc en gang hvert jubelår. Dette fordi det er ganske mye styr å få en vogn gjennom leiligheten og ned trappa hver gang man skal ut en tur, for så å dra den opp og gjennom leiligheten igjen for at hun skal sove på verandaen. Men flere håper jeg altså ikke at vi skal måtte kjøpe... Skal prøve en liten pute som du sier, og så verandabordet, og se om hun sover godt slik. Ellers blir det altså finn.no! He, he - ja, det er mye fint der ute på vognmarkedet. Men man kan jo ikke bare kjøpe vogner fordi de er fine? Selv om vi kunne hatt råd til en ny vogn hver måned mens ungene var små, så endte vi opp med 3 vogner til våre 3. Først en Simo kombi da førstemann kom. Så en Simo Tvillingvogn da andremann kom litt fortere enn vi hadde tenkt... Da minstemann kom kjøpte vi faktisk en ny vogn til han da han var rundt 8 mnd. Kjøpte i USA, så den kostet halve prisen av her hjemme (Vi skulle til USA likevel.) Hadde nok ikke kjøpt om vi ikke hadde dratt dit. Vi prioriterer heller andre ting en massevis av nye vogner Fortell hvordan det går med "oppbyggingsprosjektet" da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Ja, har vurdert noe slikt... Men har ikke reiseseng, så jeg vil liksom være sikker på at det skal gjennomføres før jeg gidder å kjøpe en. Veldig usikker på om løsningen er å "bure henne inne" i en reiseseng. Om vi ikke burde få henne til "frivillig" å sove på en madrass etc slik de gjør i barnehagen. Er nemlig overbevist om at det vil bli skrik hvis jeg prøver, og da må jeg være enig med meg selv først, om at det skal gjennomføres! Reisesenger er stort sett noe dritt. Du trenger i alle fall en skikkelig madrass, i de jeg har sett har det bare vært en tyyyynn madrass som var pyton å ligge på. Poden hadde med seg reiseseng i barnehagen husker jeg og da kjøpte vi en skumgummimadrass til den i tillegg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Du kan legge en pute på fotbrettet, slik at kanten ikke blir så merkbar. Og så kan du, som sagt bygge opp noe for å forlenge vogna. Skjønner veldig godt at du ikke har lyst til å kjøpe ny vogn nå, de er jo svindyre!!! Men, det virker som om noen kjøper nye vogner til stadighet (kjenner flere). Skjønte aldri vitsen med det, jeg... Jeg tror OTH-eiere bytter ut vogner mye sjeldnere enn andre, jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Jeg tror OTH-eiere bytter ut vogner mye sjeldnere enn andre, jeg Hihi, enig Blei forresten kvitt Datras OTH på finn her om dagen. 1500 spenn rett i lomma, hadde visst over 60 mail på 2 dager... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Hihi, enig Blei forresten kvitt Datras OTH på finn her om dagen. 1500 spenn rett i lomma, hadde visst over 60 mail på 2 dager... Såpass, ja... Hvor slitt var den? Lillevill sin er brukt i over tre år og ser ut deretter... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Såpass, ja... Hvor slitt var den? Lillevill sin er brukt i over tre år og ser ut deretter... Datra brukte den ikke så lenge som 3 år, vettu. Tror jeg kjøpte den våren 2005, og Englandsturen sommeren 2007 var vel siste gangen jeg hadde den med på ferie, da hadde hun vel egentlig slutta med vogn. Etter det har den stått og støva ned. Kurven under var litt herpa, og hjula tomme for luft, ellers var den i ok stand. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Datra brukte den ikke så lenge som 3 år, vettu. Tror jeg kjøpte den våren 2005, og Englandsturen sommeren 2007 var vel siste gangen jeg hadde den med på ferie, da hadde hun vel egentlig slutta med vogn. Etter det har den stått og støva ned. Kurven under var litt herpa, og hjula tomme for luft, ellers var den i ok stand. Heh, vår har vært med på utallige flyreiser og blitt brukt som sovevogn i barnehagen i ett år.... Vi har reisetrekk, da, men regntrekket er lappet og teipet noen ganger og kun duganes for Grønmo. Jeg synes egentlig den har vært verdt de kronene jeg brukte på den i sin tid 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Heh, vår har vært med på utallige flyreiser og blitt brukt som sovevogn i barnehagen i ett år.... Vi har reisetrekk, da, men regntrekket er lappet og teipet noen ganger og kun duganes for Grønmo. Jeg synes egentlig den har vært verdt de kronene jeg brukte på den i sin tid Det syntes jeg min var også Men jeg var overraska over all responsen jeg fikk, og lurte på om jeg kunne fått ennå mer for den. Regntrekket mitt var forresten veldig lite brukt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Det syntes jeg min var også Men jeg var overraska over all responsen jeg fikk, og lurte på om jeg kunne fått ennå mer for den. Regntrekket mitt var forresten veldig lite brukt. Kanskje jeg får vurdere finn selv.. Inntil videre er den i bruk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Kanskje jeg får vurdere finn selv.. Inntil videre er den i bruk Like greit å bli kvitt den der når den ikke lenger er i bruk. Min stod og tok opp altfor mye plass i en allerede overfylt bod. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Jeg tror OTH-eiere bytter ut vogner mye sjeldnere enn andre, jeg Siste vogna vår var en OTH Og ja, jeg var utrolig, veldig, kjempefornøyd med den 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Reisesenger er stort sett noe dritt. Du trenger i alle fall en skikkelig madrass, i de jeg har sett har det bare vært en tyyyynn madrass som var pyton å ligge på. Poden hadde med seg reiseseng i barnehagen husker jeg og da kjøpte vi en skumgummimadrass til den i tillegg. Vi kjøpte en før hun blei født, og brukte den ikke før på seinhøsten i fjor. På fjelltur. Viste seg selvfølgelig at den var feilkonstruert, og umulig å slå opp! Gruff...! Blei jo masse styr da, for å sikre henne i vanlig seng. I tillegg måtte vi få alle mannfolkene på turen til å gå berserk på den etterpå, for det var like umulig å slå den sammen igjen! Den gikk rett i nærmeste kontainer... Så jeg har ikke veldig lyst på en til;-) Tror jeg skal satse på å bygge opp litt nederst i vogna og legge beina hennes på verandabordet, slik det blir foreslått her:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Siste vogna vår var en OTH Og ja, jeg var utrolig, veldig, kjempefornøyd med den Ja, jeg vet dere kjøpte i USA. Vår er omtrent utslitt - fins ikke bedre! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Det er billige bruktvogner på FINN - du kan jo kjøpe ei gammel ei som hun bruker bare til soving - kan sikkert få ei til 150 kr. Vi holder på å bli kvitt et par vogner som er 9 og 11 år, som er greie å ha som ekstravogn i barnehagen, hos bestemor e.l. Tror vi satte 150 kr pr stk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.