Gjest kaliumsorbat Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Hvis man vil gi barnet et navn som er kjønnsnøytralt, må barnet da også ha et annet fornavn som forteller kjønnet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Jeg vet ikke om dette er forandret, det er gjort diverse endringer i navneloven i nyere tid, du kan jo sjekke selv. Men tidligere var det slik du beskriver, vel å merke dersom man brukte et navn som vanligvis brukes på motsatt kjønn. Jeg husker det var en her på DOL som kalte datteren sin for Robin, da måtte hun ha et "feminint" fornavn i tillegg. Det hadde de nok ikke trengt hvis Robin hadde vært en gutt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaliumsorbat Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Jeg vet ikke om dette er forandret, det er gjort diverse endringer i navneloven i nyere tid, du kan jo sjekke selv. Men tidligere var det slik du beskriver, vel å merke dersom man brukte et navn som vanligvis brukes på motsatt kjønn. Jeg husker det var en her på DOL som kalte datteren sin for Robin, da måtte hun ha et "feminint" fornavn i tillegg. Det hadde de nok ikke trengt hvis Robin hadde vært en gutt. Det må by på mange pussige situasjoner å ha et navn som er kjønnsnøytralt. Når jeg først hører navnet Inge eller Robin så går jeg automatisk ut fra at det er en mann. Og man risikerer å bli registrert som feil kjønn i mange sammehenger. Ikke så morsomt å havne på samme rom med en ukjent person med motsatt kjønn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Jeg vet ikke om dette er forandret, det er gjort diverse endringer i navneloven i nyere tid, du kan jo sjekke selv. Men tidligere var det slik du beskriver, vel å merke dersom man brukte et navn som vanligvis brukes på motsatt kjønn. Jeg husker det var en her på DOL som kalte datteren sin for Robin, da måtte hun ha et "feminint" fornavn i tillegg. Det hadde de nok ikke trengt hvis Robin hadde vært en gutt. Jeg trodde Robin var guttenavnet og Robyn jentenavnet, men det er godt mulig jeg tar feil. Rene brukes vel også av begge kjønn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Jeg trodde Robin var guttenavnet og Robyn jentenavnet, men det er godt mulig jeg tar feil. Rene brukes vel også av begge kjønn. Ifølge SSB leder Robin over Robyn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest både og Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Jeg kjenner en mann som fikk navnet Kim, og fordi dette var et kjønnsnøytralt navn, fikk han mellomnavnet Inge. He he. Begge deler kan jo brukes av begge kjønn. Jeg kjenner både kvinner og menn med hvert av disse navnene.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaliumsorbat Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Jeg kjenner en mann som fikk navnet Kim, og fordi dette var et kjønnsnøytralt navn, fikk han mellomnavnet Inge. He he. Begge deler kan jo brukes av begge kjønn. Jeg kjenner både kvinner og menn med hvert av disse navnene.. Hvis jeg hører navnet Kim så går jeg først ut i fra at det er en gutt/mann. Har ikke vært borti jenter som heter det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Hvis jeg hører navnet Kim så går jeg først ut i fra at det er en gutt/mann. Har ikke vært borti jenter som heter det. Kim Småge er et psevdonym for en kvinnelig krimforfatter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest både og Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Hvis jeg hører navnet Kim så går jeg først ut i fra at det er en gutt/mann. Har ikke vært borti jenter som heter det. Jeg vet om en prest som heter det. En gang hadde hun blitt invitert til å holde gudstjeneste i en menighet et annet sted i landet. Da hun kom fram, ble de forskrekket fordi de trodde hun skulle være en mann, og de var i mot kvinnelige prester. Hun fikk da ikke lov å holde gudstjenesten, men fikk bare lov å holde prekenen. Dette er en del år siden nå da. He he. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest både og Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Kim Småge er et psevdonym for en kvinnelig krimforfatter. Oj, jeg visste ikke at det var et pseudonym, trodde det var det forfatteren het. Er det kjent hva hun heter i virkeligheten? Eller er det en forlagshemmelighet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Oj, jeg visste ikke at det var et pseudonym, trodde det var det forfatteren het. Er det kjent hva hun heter i virkeligheten? Eller er det en forlagshemmelighet? Anne Karin Thorshus. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Oj, jeg visste ikke at det var et pseudonym, trodde det var det forfatteren het. Er det kjent hva hun heter i virkeligheten? Eller er det en forlagshemmelighet? Neida, det er ikke hemmelig. Du kan lese om henne på wikipedia: http://no.wikipedia.org/wiki/Kim_Sm%C3%A5ge Hun heter Anne Karin Thorshus. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke signatur i dag Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Hvis jeg hører navnet Kim så går jeg først ut i fra at det er en gutt/mann. Har ikke vært borti jenter som heter det. ''Du søkte på kvinnenavnet: Kim Det er 539 kvinner som har Kim som første fornavn. Det er 54 kvinner som har Kim som eneste fornavn.'' ''Du søkte på mannsnavnet: Kim Det er 7929 menn som har Kim som første fornavn. Det er 2187 menn som har Kim som eneste fornavn.'' 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke signatur i dag Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Oj, jeg visste ikke at det var et pseudonym, trodde det var det forfatteren het. Er det kjent hva hun heter i virkeligheten? Eller er det en forlagshemmelighet? ''Kim Småge (født 23. juni 1945 i Trondheim), egentlig navn Anne Karin Thorshus, er en norsk forfatter'' http://no.wikipedia.org/wiki/Kim_Sm%C3%A5ge 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Hvis jeg hører navnet Kim så går jeg først ut i fra at det er en gutt/mann. Har ikke vært borti jenter som heter det. ''Hvis jeg hører navnet Kim så går jeg først ut i fra at det er en gutt/mann. Har ikke vært borti jenter som heter det.'' Ikke hørt om Kim Carnes og Kim Wilde heller? ;o) http://www.djerb.net/images/kim-carnes.jpg http://www.frequenciamaxima.com/wp-content/uploads/2009/03/kim-wilde.jpg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Oj, jeg visste ikke at det var et pseudonym, trodde det var det forfatteren het. Er det kjent hva hun heter i virkeligheten? Eller er det en forlagshemmelighet? http://www.snl.no/.nbl_biografi/Kim_Sm%C3%A5ge/utdypning Anne Karin Thorhus, ikke så veldig hemmelig i og med at det står i Store Norske Leksikon. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 ''Hvis jeg hører navnet Kim så går jeg først ut i fra at det er en gutt/mann. Har ikke vært borti jenter som heter det.'' Ikke hørt om Kim Carnes og Kim Wilde heller? ;o) http://www.djerb.net/images/kim-carnes.jpg http://www.frequenciamaxima.com/wp-content/uploads/2009/03/kim-wilde.jpg Jeg vet ikke hva som er tilfellet for akkkurat de to Kim'ene der, men det er jo ganske vanlig at engelske damenavn som Kimberly og Samantha forkortes til kim og Sam. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.