Gå til innhold

Katt

Gjest Sååå glade for råd

Anbefalte innlegg

Gjest Sååå glade for råd
Skrevet

Vi må flytte til en liten byleilighet om ikke altfor lenge. Desverre har vi ingen mulighet til eller lov til å ha katt der.Vi har en 14 år gammel katt som vi ønsker å omplassere.Noen nettadresser eller telefonnummer som er nyttige?

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

28

• morsan

12

• trollemor;o)

5

• Holmes

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Blir ikke lett å omplassere en så gammel katt dessverre.

Gjest Har akkurat gitt bort en voksen katt selv
Skrevet

Sett henne inn på finn.no og dyrenett.no, evnt. også zett.no

Legg in godt med bilder og skriv langt og artig, rørende og forklarende om katten.

Er du riktig heldig så er det noen som faller pladask for akkurat den katten.

Skrevet

Mange muligheter, finn.no eller lignende - men jeg vil nok tro at det blir temmelig vanskelig å få omplassert en 14 år gammel katt, dessverre...

Gjest Sååå glad for råd
Skrevet

Sett henne inn på finn.no og dyrenett.no, evnt. også zett.no

Legg in godt med bilder og skriv langt og artig, rørende og forklarende om katten.

Er du riktig heldig så er det noen som faller pladask for akkurat den katten.

Jeg vet desverre det...... Men vil i hvertfall prøve det beste. Fryktelig vanskelig å tenke avliving:(

Gjest majas mamma
Skrevet

Jeg vet desverre det...... Men vil i hvertfall prøve det beste. Fryktelig vanskelig å tenke avliving:(

På en så gammel katt er det kanskje det beste, tross alt. En så gammel katt vil nok ha problemer med å omstille seg. Har katt selv så jeg vet utrolig godt hvor vanskelig det er å tenke seg en løsning. Men det er tross alt kattens beste du må tenke på her.

Gjest Har akkurat gitt bort en voksen katt selv
Skrevet

Gjør som jeg skrev som et siste forsøk.

Gav selv bort en streiferkatt, en som kom til oss for et par år siden. Visste ikke alderen hennes eller noe om henne men hun var garantert en godt voksen katt, og hun var en liten engel.

Skrev et langt og flott innlegg om henne (skrevet av henne liksom) og satte inn godt med bilder på finn.no og dyrenett.no

Så kom ei flott dame med tre større katteglade barn og hentet henne. Hun falt pladask for både det som var skrevet og for katten selv.

Så det ER håp, jeg hadde forsøkt.

Gjest Sååå glad for råd
Skrevet

Gjør som jeg skrev som et siste forsøk.

Gav selv bort en streiferkatt, en som kom til oss for et par år siden. Visste ikke alderen hennes eller noe om henne men hun var garantert en godt voksen katt, og hun var en liten engel.

Skrev et langt og flott innlegg om henne (skrevet av henne liksom) og satte inn godt med bilder på finn.no og dyrenett.no

Så kom ei flott dame med tre større katteglade barn og hentet henne. Hun falt pladask for både det som var skrevet og for katten selv.

Så det ER håp, jeg hadde forsøkt.

Har friuke neste uke og skel begynne å ta telefoner. Takk for godr råd. Og så fint at det ordnet seg for streifkatten:)

Gjest Sååå glad for råd
Skrevet

På en så gammel katt er det kanskje det beste, tross alt. En så gammel katt vil nok ha problemer med å omstille seg. Har katt selv så jeg vet utrolig godt hvor vanskelig det er å tenke seg en løsning. Men det er tross alt kattens beste du må tenke på her.

Du har nok desverre sikker rett. Men akk så vanskelig:(

Skrevet

Hvordan er det mulig å klare å omplassere en katt man har hatt i 14 år? Jeg fatter det ikke....:-(

Skrevet

Hvordan er det mulig å klare å omplassere en katt man har hatt i 14 år? Jeg fatter det ikke....:-(

Du vet jo ikke noe om grunnene til at de må flytte til dennee leiligheten. Det behøver ikke å være 100% selvvalgt.

Skrevet

Du vet jo ikke noe om grunnene til at de må flytte til dennee leiligheten. Det behøver ikke å være 100% selvvalgt.

La oss si at denne katten muligens har 1 år igjen å leve. Mange katter blir syke og dør rundt 15-års alder.

Skrevet

La oss si at denne katten muligens har 1 år igjen å leve. Mange katter blir syke og dør rundt 15-års alder.

Ja, men det høres jo ut som trådstarter er fortvilet over at de ikke kan beholdet katten. Det jeg menber er at vi ikke vet noe om hvorfor de må flytte. Kanskje er det dødsfall, sykdom eller konkurs som gjør at de ikke har noe valg.

Skrevet

Ja, men det høres jo ut som trådstarter er fortvilet over at de ikke kan beholdet katten. Det jeg menber er at vi ikke vet noe om hvorfor de må flytte. Kanskje er det dødsfall, sykdom eller konkurs som gjør at de ikke har noe valg.

Jeg hadde ganske enkelt latt være å flytte. Hensynet til et gammelt dyr ville ha vært viktigere enn noe annet i min verden.

Skrevet

Jeg hadde ganske enkelt latt være å flytte. Hensynet til et gammelt dyr ville ha vært viktigere enn noe annet i min verden.

_Alt_? Viktigere enn barna dine?

Skrevet

_Alt_? Viktigere enn barna dine?

Nei, selvfølgelig ikke. Men nå har jeg ikke vurdert å gi bort barna mine i noen sammenhenger da:-) Og nesten like lite selvfølgelig skulle det være å kunne gi bort en gammel katt. Hjertet mitt gråter i slike sammenhenger...

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. Men nå har jeg ikke vurdert å gi bort barna mine i noen sammenhenger da:-) Og nesten like lite selvfølgelig skulle det være å kunne gi bort en gammel katt. Hjertet mitt gråter i slike sammenhenger...

jeg har katt selv, riktignok ikke gammel, men jeg merker hvor utrolig glad man blir i det skjønne dyret.

Men det jeg mener å si er at vi ikke vet hvilke valgmuligheter trådstarter har i denne saken - kanskje det kun står mellom avliving eller omplassering - det er ikke sikkert det finnes en mulighet å fortsette der de bor nå for derved å beholde katten.

Da vi hentet vår omplasseringskatt var det en gamel katt der også, ca 13-14 år. I det tilfellet hadde eieren dødd. Denne katten ble adoptert av noen bare få dager etter at vi hentet katt, så det går av og til an å omplassere gamle katter også :-)

Skrevet

jeg har katt selv, riktignok ikke gammel, men jeg merker hvor utrolig glad man blir i det skjønne dyret.

Men det jeg mener å si er at vi ikke vet hvilke valgmuligheter trådstarter har i denne saken - kanskje det kun står mellom avliving eller omplassering - det er ikke sikkert det finnes en mulighet å fortsette der de bor nå for derved å beholde katten.

Da vi hentet vår omplasseringskatt var det en gamel katt der også, ca 13-14 år. I det tilfellet hadde eieren dødd. Denne katten ble adoptert av noen bare få dager etter at vi hentet katt, så det går av og til an å omplassere gamle katter også :-)

Det går selvfølgelig an. Men hvem ønsker å knytte seg til et gammelt dyr, som man kanskje mister ganske raskt? Det er jo selvfølgelig temmelig vondt:-(

Skrevet

Det går selvfølgelig an. Men hvem ønsker å knytte seg til et gammelt dyr, som man kanskje mister ganske raskt? Det er jo selvfølgelig temmelig vondt:-(

Kanskje noen som ønsker seg en katt, men som ikke ønsker å påta seg et ansvar for en katt i 15-20 år fremover? Det kan være at de har mest lyst på en katt som er litt mer "lat" og stille, istedenfor en mer spretten/vill katt. Eller kanskje de rett og slett er idealister som velger den gamle katten nettopp fordi den er såpass lite "attraktiv" som omplasseringskatt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...