Gå til innhold

Katt

Gjest Sååå glade for råd

Anbefalte innlegg

Gjest Dilemma eller ei?
Skrevet

"Følt på seg", "løyet på seg"

Er ikke dette fordommer? Og hvis ikke dette er fordommer, hva vil du da kalle det?

Jeg kaller det realitet. Hvis du er så naiv at du ikke tror at noen har løyet på seg sykdommer, så har du et problem.

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

28

• morsan

12

• trollemor;o)

5

• Holmes

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Dilemma eller ei?
Skrevet

Jeg har tenkt meg nøye om jeg. Det er derimot DU som ikke virker helt gjennomtenkt her. Kanskje litt selvinnsikt hadde vært tingen?

Selvinnsikt? Vet du egentlig hva ordet betyr?

Det handlet om svar til noen, kjære deg.

Gjest wiggeno
Skrevet

"Følt på seg", "løyet på seg"

Er ikke dette fordommer? Og hvis ikke dette er fordommer, hva vil du da kalle det?

Fakta er et godt ord.

Skrevet

Jeg kaller det realitet. Hvis du er så naiv at du ikke tror at noen har løyet på seg sykdommer, så har du et problem.

Ja, men så ikke sidestill det med psykiske lidelser og føleri da!

Gjest Dilemma eller ei?
Skrevet

Ja, men så ikke sidestill det med psykiske lidelser og føleri da!

Følelser tilhører psykiatrien. Man _føler_ ikke på seg beinbrudd, liksom.

Setter du følelser i samme kategori som somatiske lidelser?

Gjest Sååå glad for råd
Skrevet

Det er fint at du prøver å omplassere katten. Kanskje er det noen du kjenner som kunne tenke seg å overta den?

For noen år siden skulle noen bekjente flytte til utlandet for 2-3 år, og da fikk vi høre at de hadde avlivet sin gamle katt. Hadde jeg visst om "katteproblemet" på forhånd, kunne jeg ha tilbudt meg å overta/passe katten :-)

Vi hadde vært litt i "tenkeboksen" om vi skulle ha katt i 2-3 år, før vi omsider fikk oss katt for noen måneder siden. Tanken på å skulle overta en godt voksen katt hadde ikke vært avskrekkende for meg - da kan man jo finne ut om dette med katt er noe for en selv uten å binde seg opp til dyrehold i kanskje 15 år eller mer framover.

Takk for klokt og nyttig svar:)

Skrevet

Hørt på maken. Give us a fucking brake Colette.

Du "orker ikke forolde deg til slike ekstreme situasjoner for det er du ikke vant med" så du kaster dritt rundt deg i bøttevis forde noen må flytte og kanskje pga sine barn.

Du virker som en bortskjemt, prinsesse-på-erta, meget naiv og for ikke å snakke om iq-fraværende drittunge.

Kanskje du kunne tie stille da vet du og noen ganger la de som er vant til å leve i hardt vær få ordne ting på sin måte uten dine babyskrik

Tusen takk for en flott tilbakemelding:-) Og ikke minst var den saklig:-)

Mitt hovedbudskap er kun at jeg synes at mange mennesker tar for lett på det å kvitte seg med dyr de har påtatt seg ansvaret for. Det var ikke noe mer enn det som var poenget med mine innlegg i denne tråden. For det er vel bare rett og rimelig at noen tar de aller svakeste i forsvar også, synes jeg:-)

candyqueen_83
Skrevet

Du tuller??? Vet du hvor mye et barn lider når astmaen slår ut i full blomst? Det får ikke puste, det må gis masse medisiner som slår ut på hyperaktivitet i en kropp som er så sliten at den nesten ikke orker, barnet orker ikke spise og drikke, man må sørge for pipetteforsyning av drikke døgnet rundt osv. Og det mener du man skal utsette barnet for pga en katt????

Har man et barn med såpass kraftig astma har man vel i utgangspunktet ikke katt heller da men..

Skrevet

Har man et barn med såpass kraftig astma har man vel i utgangspunktet ikke katt heller da men..

Nei, ikke sant? Det er noe som ikke henger på greip i slike utsagn. Og det verste er at jeg kjenner mennesker som har hatt hund, som deretter kvitter seg med hunden pga av allergi blant barna. Greit nok. Men etter et par år har de hund igjen! Det gjør at jeg miste respekten, for å være ærlig.

candyqueen_83
Skrevet

Nei, ikke sant? Det er noe som ikke henger på greip i slike utsagn. Og det verste er at jeg kjenner mennesker som har hatt hund, som deretter kvitter seg med hunden pga av allergi blant barna. Greit nok. Men etter et par år har de hund igjen! Det gjør at jeg miste respekten, for å være ærlig.

Det er nok ganske mange som bruker allergi som omplasseringsgrunn ja. Det er så utrolig trist at så mange kvitter seg med dyrene sine så lett :(

Skrevet

Det er nok ganske mange som bruker allergi som omplasseringsgrunn ja. Det er så utrolig trist at så mange kvitter seg med dyrene sine så lett :(

Det er jo akkurat det jeg snakker om i slike tråder. Ikke de som virkelig har en grunn, og hvor grunnen kommer uventet på dem. Men der hvor allergi/astma blir brukt som en grunn til å kvitte seg med et husdyr, uten at det har rot i virkeligheten. Alle vet jo at det skjer både titt og ofte.

Jeg synes det er helt forferdelig

at et dyrs liv skal være avhengig av menneskers nykker og luner.

Gjest Dilemma eller ei?
Skrevet

Barnet hadde infeksjonsutløst astma, ikke allergiutløst astma. Hun var altså ikke allergisk mot katt.

Gjest Dilemma eller ei?
Skrevet

Barnet hadde infeksjonsutløst astma, ikke allergiutløst astma. Hun var ikke allergisk mot katt.

black wealch
Skrevet

Mitt hovedbudskap er kun at jeg synes at mange mennesker tar for lett på det å kvitte seg med dyr de har påtatt seg ansvaret for. Det var ikke noe mer enn det som var poenget med mine innlegg i denne tråden. For det er vel bare rett og rimelig at noen tar de aller svakeste i forsvar også, synes jeg:-)

''Mitt hovedbudskap er kun at jeg synes at mange mennesker tar for lett på det å kvitte seg med dyr de har påtatt seg ansvaret for. ''

Og jeg synes at du tar for lett på problemer med alvolig syke barn..

Et dyr er toss alt bare et dyr... og kommer (heldigvis) for de alle fleste etter barnas behov.

Skrevet

Men Colette, det du skriver henger jo ikke på greip.

For det første er det neppe verre for en katt å bli avlivet enn for en gris å bli avlivet før slakting

For det andre er allergiske barn en særdeles tungtveiende årsak. Å sette en katts påståtte ve og vel foran ungenes, er omsorgssvikt.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...