Gå til innhold

Valg av kattunge

Anbefalte innlegg

Gjest bare lurer her jeg.
Skrevet

Jeg er på jakt etter den "perfekte" kattungen. Sitter og søker på finn og ser mange kattunger som blir avertert , men som både er født ute og bor ute i en låve e.l. til de som eier dem.

Jeg hadde aldri valgt noen av dem. Vil ha en kattunge som har blitt tatt godt vare på inne hos mennesker og blitt kosete og menneskevante.

Hva var dine kriterier for å velge den kattungen som du fikk hjem?

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

At den er stueren. At den ikke klatrer opp på bordene. at den reagerer hvis eierne sier NEI til noe. at den maler!. at den har vært litt ute. at den kan gå på do både i kasse og ute.

Gjest Istapp
Skrevet

Vår var stueren og vant til barn,det var veldig greit :-)

Gjest thara
Skrevet

Den må være vant til folk. Stueren er et must. Skal forresten hente hjem en nydelig kattunge om 14 dager. Gleder meg:)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Vi så hvem som var søtest....av de 6 ungene som villkatta fødte inne hos oss.

Skrevet

Den første fikk jeg av eksen etter begravelsen til venninna mi og da var det han som hadde valgt den ut. Men den var vant til å være inne og var kosete.

Den andre fant jeg på omplasseringssiden til dyrenett.no. Den var ca 3 mnd og var aldeles nydelig. Noen hadde sluppet ut et kull på fire og de ble funnet på omtrent samme plassen.

Begge to er langhåret og veldig kosete og er akkurat slik jeg liker bortsett fra at den ene mister utrolig mye hår.

Skrevet

Mitt kriterer her ville vært å gitt en kattunge som har mangle på kos, et godt og kjærlig hjem!!!!!

Gjest togli
Skrevet

Mitt kriterer her ville vært å gitt en kattunge som har mangle på kos, et godt og kjærlig hjem!!!!!

Det er jeg forsåvidt enig i, men man bør samtidig se etter en katt som vil trives sammen med eierne sine.

En jeg kjenner har en katt som aldri vil kose og aldri kan stole på noen. Hun har virkelig prøvd alt, men ingenting fungerer... En katt bør passe så godt inn i familien (spesielt der det er barn med i bildet også) at den kan få være der hele livet :)

Skrevet

Veldig enig med deg der!

Skrevet

Da vi valgte katter, var kriteriet at de var født innendørs og heller aldri hadde vært ute. Vi ønsket overhodet ingen "låvepus" eller utepus av noe slag, fordi vi selv ønsket innekatter, og jeg synes ikke man kan stenge allerede utekatter inne. Gjerne bør det også ha vært barn i huset (da vi har barn selv), men da vi fant våre katter, hadde ikke eierne barn - men vi valgte dem likevel... Eller - kattene valgte vel egentlig oss:-)

Skrevet

''Hva var dine kriterier for å velge den kattungen som du fikk hjem?''

Vi valgte helt bevisst IKKE å få kattunge, men en voksen katt, og er bare superfornøyd med det! :-)

Skrevet

At den er stueren. At den ikke klatrer opp på bordene. at den reagerer hvis eierne sier NEI til noe. at den maler!. at den har vært litt ute. at den kan gå på do både i kasse og ute.

Akkurat det at en katt ikke skal gå på bordet, må nå læres. Den har ingen instinkter som sier den at det å gå på bord o.l. er forbudt...

Jeg adopterte en låvepus, og det var ikke noe problem. Problemet med katter som blir født og vokser opp ute er at de blir veldig sky... men det var unger på gården som hadde styrt m,ye med pusen, så det gikk bra.

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Akkurat det at en katt ikke skal gå på bordet, må nå læres. Den har ingen instinkter som sier den at det å gå på bord o.l. er forbudt...

Jeg adopterte en låvepus, og det var ikke noe problem. Problemet med katter som blir født og vokser opp ute er at de blir veldig sky... men det var unger på gården som hadde styrt m,ye med pusen, så det gikk bra.

Vi hadde en gang en katt som hoppet opp på alt av bord. vi kjeftet, skrek nei, og alt som kan tenkes. den hoppet opp igjen med en gang. ingenting nyttet. Vi måtte rydde av kjøkkenbenker og bord for alt spiselig, ellers var den på plass.Fant ut etterpå at katten hadde vært vant med å få gå på bordene, og der den ville. Den katten vi har nå, hopper aldri opp på bordene, og gjør den noe ulovlig, så roper vi nei, og den stopper momentant. er nok litt med hvor klok katten er.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi hadde en gang en katt som hoppet opp på alt av bord. vi kjeftet, skrek nei, og alt som kan tenkes. den hoppet opp igjen med en gang. ingenting nyttet. Vi måtte rydde av kjøkkenbenker og bord for alt spiselig, ellers var den på plass.Fant ut etterpå at katten hadde vært vant med å få gå på bordene, og der den ville. Den katten vi har nå, hopper aldri opp på bordene, og gjør den noe ulovlig, så roper vi nei, og den stopper momentant. er nok litt med hvor klok katten er.

Jeg lærte at en skulle frese høyt som en katt. Det forsto min nåværende katt ganske fort. Men jeg kan heller aldri ha mat på kjøkkenbenken for da spretter den opp når jeg er ute av kjøkkenet. Men det blir en vane ... å sette inn igjen maten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...