Orio Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Så du synest jeg hekter meg opp i småtterier?? Jeg synest dette er interessant å diskutere men om du mener at det virkelig er så enkelt at det er likhtestegn mellom aktive barn og en sylslank kropp, så finnes det virkelig ikke grunlag for å diskutere dette på et seriøst nivå med deg. Du er vel da bare rett og slett av typen som synest det er deilig å kunne lene seg tilbake og si "se mine slanke barn, er ikke _jeg_ flink"? Jeg setter det på spissen her men tror du godt skjønner hva jeg mener. Jeg har en sylslank gutt, typisk A-gutt. Han er ikke godt trenet men er slik pga gener. Han er ikke spesielt glad for være så tynn heller, for gutter er det stas å være litt bredere/muskuløs skal vite;-) Vi fokuserer selvsagt på at han er flott som han er. Vår andre gutt er mye bredere enn broren, typen som trolig blir 1,90 som voksen og ingen pingle. Han er vel en C-D på dette skjemaet. Med sin benbygning ville ikke han vært i live som en A eller B-gutt på dette skjemaet. Begge gutta spiser sunn kost med lite søtsaker og er middels aktive (men trener ikke spesielt, er 5 og 8 år). Å vise til egne barn blir likevel et spinkelt diskusjonsgrunnlag synes jeg. Men som gymlærer i skolen kan man uttale seg på et bredere grunnlag. Og jeg lover deg, det er ikke slik at slanke barn er det samme som barn god form. Jeg har utrolig mange slanke slappfisker, for å si det sånn. På samme måte som jeg har mange spreke og sterke , men kraftige barn. Snakker selvsagt ikke om sterkt overvektige her, det blir noe helt annet. Så du tar fatisk helt feil her. Å hevde at slanke barn er det samme som spreke barn er ingen sannhet. Og det er ikke å henge seg opp i bagateller når man påpeker det heller:-) *applaus* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 og vil også legge til, at vi har opplevd venner av oss som klarer å slutte å røyke. men så ser de at de legger på seg etter kort tid. da setter de igang med røyking igjen, fordi det er så USUNT å være fete! ha ha. Bra prioritering, du. Heller lungekreft og kols enn noen kilo for mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Det her er det verste jeg har lest på år og dag. hvorfor er det viktig for barn å vite om de har stor rumpe eller mage? og hvis de har stor rumpe eller mage, hva da? Det er ikke rart at barn får spiseforstyrrelser, når foreldre t.o.m. syns at dette er et nyttig samtaleevne. Det skulle vært helt forbudt å vise så små barn slike plansjer. Jeg ville ikke ha vist dem for mine tenåringer engang! Det er jo "godt" at de lager nye grunner til å mobbe andre....Blir helt satt ut av dette.... Det er jo ikke akkurat en ny grunn til å mobbe andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Du viser et syn på kropp som etter mitt syn ikke er forenelig med respekt for andre. Enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 ''Jeg synes det er helt greit av barn er bevisste på hvor de er på skalaen.'' Selv synes jeg det er helt greit at barna IKKE er bevisste på hvor de er på skalane i en alder av 4 år. Enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 ''Alle barna her var enige om at A, B og C var finest.'' Jeg tenker sånn at A og B må bety "for tynn", mens F og G betyr "for tykk". Da står C, D og E igjen som "normalen". Siden barna dine syntes det var finest å se ut som blant annet A og B, tror jeg du bør ta en prat med dem. Enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.