Gå til innhold

Angrer på kjøp på Netthandelen

Anbefalte innlegg

Gjest Netthandleren
Skrevet

Jeg ble litt for ivrig på Netthandlen og bød litt for mye på en del ting jeg ikke har bruk for. (Noen som kjenner seg igjen....??)

Jeg har fått fakturaen men har ikke betalt den og varene blir ikke sendt før jeg betaler. Jeg lurer på om noen vet om det er noen mulighet til å slippe unna med et gebyr el hvis jeg ikke betaler regningen?

Gjest verinoca
Skrevet

Står sikkert noe om vilkår for kjøp på sidene deres. Tipper du må betale..

Gjest mallet
Skrevet

Du har 14 dagers angrerett på postordrekjøp (inkludert netthandel). Ta kontakt med dem, så ordner det seg. Det er jo enklere for dem også om de slipper å sende varene, motta dem i retur for så å betale deg tilbake prisen. Du skal ikke betale noe gebyr for dette, men om du mottar varene må du selv bekoste returporto.

Skrevet

'' (Noen som kjenner seg igjen....??)''

Nei! Hvem handler der!?!

Skrevet

''Angrerettloven gir deg som forbruker mulighet til å komme ut av et kjøp uten at du behøver å begrunne overfor selgeren hvorfor du vil gå fra kjøpsavtalen.

Mange butikker opererer med åpent kjøp og deponering, men det er butikkene selv som bestemmer hvor lenge og ved hvilke varer. Angrerettloven gjelder ikke når du handler i butikk.

Slik «angrer» du i praksis

Selv om du har angrerett på en vare betyr det ikke at nettbutikken dekker fraktkostnadene for retur. I de aller fleste tilfeller må du betale denne kostnaden selv.

Du benytter deg av retten til å angre på et kjøp ved sende varen i retur innen angrefristens utløp.

NB! Husk å ta vare på kvittering for returen, slik at du kan vise til en konkret dato for når du sendte varen tilbake.

Sammen med varene er det lurt å legge ved en kopi av betalt faktura eller ordrenummer slik at forretningen enkelt kan finne ut av hvem og hva det gjelder.

Så snart selgeren har mottatt varen i retur, skal pengene tilbakeføres på din konto.

Ikke glem fristen!

Forbruker Europa har laget en liste over de ulike landenes angrefrist. Perioden du har til å angre på er minst syv dager, avhengig av hvilket land du har handlet i.

Det er vanlig er at angrefristen løper fra den dagen du har mottatt varene du har betalt for.

Dersom du ikke finner noe som helst informasjon om angrerett på nettbutikkens side, bør du revurdere om du skal gjennomføre kjøpet.

''

''Dette kan du ikke angre på:

- Varer eller tjenester som du kjøper på auksjon

- Finansielle tjenester som bank og forsikring

- Kjøp fra automat (av typen «vending machine»)

- Fast eiendom

- Levering av mat og drikke

- Avtale om transport, opphold, catering eller fritidstjenester som f.eks fly-, tog-, eller konsertbilletter, hotellovernatting etc.

- Tilvirkningskjøp som f.eks forstørrelse av bilder

''

Det står mer på forbrukerportalen.no

Skrevet

''Angrerettloven gir deg som forbruker mulighet til å komme ut av et kjøp uten at du behøver å begrunne overfor selgeren hvorfor du vil gå fra kjøpsavtalen.

Mange butikker opererer med åpent kjøp og deponering, men det er butikkene selv som bestemmer hvor lenge og ved hvilke varer. Angrerettloven gjelder ikke når du handler i butikk.

Slik «angrer» du i praksis

Selv om du har angrerett på en vare betyr det ikke at nettbutikken dekker fraktkostnadene for retur. I de aller fleste tilfeller må du betale denne kostnaden selv.

Du benytter deg av retten til å angre på et kjøp ved sende varen i retur innen angrefristens utløp.

NB! Husk å ta vare på kvittering for returen, slik at du kan vise til en konkret dato for når du sendte varen tilbake.

Sammen med varene er det lurt å legge ved en kopi av betalt faktura eller ordrenummer slik at forretningen enkelt kan finne ut av hvem og hva det gjelder.

Så snart selgeren har mottatt varen i retur, skal pengene tilbakeføres på din konto.

Ikke glem fristen!

Forbruker Europa har laget en liste over de ulike landenes angrefrist. Perioden du har til å angre på er minst syv dager, avhengig av hvilket land du har handlet i.

Det er vanlig er at angrefristen løper fra den dagen du har mottatt varene du har betalt for.

Dersom du ikke finner noe som helst informasjon om angrerett på nettbutikkens side, bør du revurdere om du skal gjennomføre kjøpet.

''

''Dette kan du ikke angre på:

- Varer eller tjenester som du kjøper på auksjon

- Finansielle tjenester som bank og forsikring

- Kjøp fra automat (av typen «vending machine»)

- Fast eiendom

- Levering av mat og drikke

- Avtale om transport, opphold, catering eller fritidstjenester som f.eks fly-, tog-, eller konsertbilletter, hotellovernatting etc.

- Tilvirkningskjøp som f.eks forstørrelse av bilder

''

Det står mer på forbrukerportalen.no

Av det du har sakset ut her, kan det se ut som det ikke er noen vei tilbake for trådstarter... Netthandelen er jo auksjon.

Onsdag1365380628
Skrevet

Du kan, mot et gebyr få slettet handelen. Du finner info på sidene til netthandelen. Har gjort det selv noen ganger....

Skrevet

jeg vant et piknik teppe en gang, så ble kjempedyrt med frakt. kjekt å ha ikke sant. *herregud* skrev en mail der jeg skrev det ble mye dyrere enn forventet og at jeg ikke ville ha det, slapp unna med en advarsel, hehe.. dette er par år siden, og ikke vært der siden. drittside med masse dritt man ikke trenger..

En kamerat vant en tv, og ville ikke ha den.. han måtte betale et gebyr ¨på 150,- kr men slapp å kjøpe tvn. Kontakt dem på mail. Og du.. meld deg ut etterpå : )

Gjest Netthandleren
Skrevet

jeg vant et piknik teppe en gang, så ble kjempedyrt med frakt. kjekt å ha ikke sant. *herregud* skrev en mail der jeg skrev det ble mye dyrere enn forventet og at jeg ikke ville ha det, slapp unna med en advarsel, hehe.. dette er par år siden, og ikke vært der siden. drittside med masse dritt man ikke trenger..

En kamerat vant en tv, og ville ikke ha den.. han måtte betale et gebyr ¨på 150,- kr men slapp å kjøpe tvn. Kontakt dem på mail. Og du.. meld deg ut etterpå : )

Etter den søte kløe kommer den sure svie, ja....Jeg slipper gjerne unna hele regningen minus fraktomkostninger for retur med en advarsel og 150 kr, he he.

Og ja, jeg skal melde meg ut. Bare dritt man ikke trenger. Noe kunne jeg gjerne tenkt meg, men det er ikke MÅ ha. Billig blir det heller ikke egentlig. Skjønner at folk kan havne i Luksusfellen :-(

Gjest Netthandleren
Skrevet

Du kan, mot et gebyr få slettet handelen. Du finner info på sidene til netthandelen. Har gjort det selv noen ganger....

Betaler gladelig et gebyr hvis jeg slipper å motta hele dritten. Skal melde meg ut!!! Takk for hjelpen!!

Skrevet

Av det du har sakset ut her, kan det se ut som det ikke er noen vei tilbake for trådstarter... Netthandelen er jo auksjon.

Ja, det er ikke sikkert angreretten gjelder i trådstarters tilfelle. Får bare håpe på det beste.

Det kopiert fra vg, men kilden er "dine penger" så den skal være pålitelig. http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=548955

Gjest Dolores77
Skrevet

Jeg og har gått i den fellen, men mener du må gjennomføre kjøpet,

men du har returrett i følge lov om angrerett...

du kan angre kjøpet og heve det.

Men vet ikke om du kan gjøre det før du får varene? Det er jeg litt usikker på. Uansett må du betale frakten.

Gjest mvfsdklg
Skrevet

De sender deg nok ikke varen dersom du ikke betaler.

Mener å huske at jeg vant auksjon en gang og at jeg lot være å betale fordi jeg angret. Ble ikke noe trøbbel det. Mange år siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...