Gjest Netthandleren Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 Jeg ble litt for ivrig på Netthandlen og bød litt for mye på en del ting jeg ikke har bruk for. (Noen som kjenner seg igjen....??) Jeg har fått fakturaen men har ikke betalt den og varene blir ikke sendt før jeg betaler. Jeg lurer på om noen vet om det er noen mulighet til å slippe unna med et gebyr el hvis jeg ikke betaler regningen? 0 Siter
Gjest verinoca Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 Står sikkert noe om vilkår for kjøp på sidene deres. Tipper du må betale.. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 Du har 14 dagers angrerett på postordrekjøp (inkludert netthandel). Ta kontakt med dem, så ordner det seg. Det er jo enklere for dem også om de slipper å sende varene, motta dem i retur for så å betale deg tilbake prisen. Du skal ikke betale noe gebyr for dette, men om du mottar varene må du selv bekoste returporto. 0 Siter
Axcia Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 '' (Noen som kjenner seg igjen....??)'' Nei! Hvem handler der!?! 0 Siter
lillli Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 ''Angrerettloven gir deg som forbruker mulighet til å komme ut av et kjøp uten at du behøver å begrunne overfor selgeren hvorfor du vil gå fra kjøpsavtalen. Mange butikker opererer med åpent kjøp og deponering, men det er butikkene selv som bestemmer hvor lenge og ved hvilke varer. Angrerettloven gjelder ikke når du handler i butikk. Slik «angrer» du i praksis Selv om du har angrerett på en vare betyr det ikke at nettbutikken dekker fraktkostnadene for retur. I de aller fleste tilfeller må du betale denne kostnaden selv. Du benytter deg av retten til å angre på et kjøp ved sende varen i retur innen angrefristens utløp. NB! Husk å ta vare på kvittering for returen, slik at du kan vise til en konkret dato for når du sendte varen tilbake. Sammen med varene er det lurt å legge ved en kopi av betalt faktura eller ordrenummer slik at forretningen enkelt kan finne ut av hvem og hva det gjelder. Så snart selgeren har mottatt varen i retur, skal pengene tilbakeføres på din konto. Ikke glem fristen! Forbruker Europa har laget en liste over de ulike landenes angrefrist. Perioden du har til å angre på er minst syv dager, avhengig av hvilket land du har handlet i. Det er vanlig er at angrefristen løper fra den dagen du har mottatt varene du har betalt for. Dersom du ikke finner noe som helst informasjon om angrerett på nettbutikkens side, bør du revurdere om du skal gjennomføre kjøpet. '' ''Dette kan du ikke angre på: - Varer eller tjenester som du kjøper på auksjon - Finansielle tjenester som bank og forsikring - Kjøp fra automat (av typen «vending machine») - Fast eiendom - Levering av mat og drikke - Avtale om transport, opphold, catering eller fritidstjenester som f.eks fly-, tog-, eller konsertbilletter, hotellovernatting etc. - Tilvirkningskjøp som f.eks forstørrelse av bilder '' Det står mer på forbrukerportalen.no 0 Siter
Katt-ja Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 ''Angrerettloven gir deg som forbruker mulighet til å komme ut av et kjøp uten at du behøver å begrunne overfor selgeren hvorfor du vil gå fra kjøpsavtalen. Mange butikker opererer med åpent kjøp og deponering, men det er butikkene selv som bestemmer hvor lenge og ved hvilke varer. Angrerettloven gjelder ikke når du handler i butikk. Slik «angrer» du i praksis Selv om du har angrerett på en vare betyr det ikke at nettbutikken dekker fraktkostnadene for retur. I de aller fleste tilfeller må du betale denne kostnaden selv. Du benytter deg av retten til å angre på et kjøp ved sende varen i retur innen angrefristens utløp. NB! Husk å ta vare på kvittering for returen, slik at du kan vise til en konkret dato for når du sendte varen tilbake. Sammen med varene er det lurt å legge ved en kopi av betalt faktura eller ordrenummer slik at forretningen enkelt kan finne ut av hvem og hva det gjelder. Så snart selgeren har mottatt varen i retur, skal pengene tilbakeføres på din konto. Ikke glem fristen! Forbruker Europa har laget en liste over de ulike landenes angrefrist. Perioden du har til å angre på er minst syv dager, avhengig av hvilket land du har handlet i. Det er vanlig er at angrefristen løper fra den dagen du har mottatt varene du har betalt for. Dersom du ikke finner noe som helst informasjon om angrerett på nettbutikkens side, bør du revurdere om du skal gjennomføre kjøpet. '' ''Dette kan du ikke angre på: - Varer eller tjenester som du kjøper på auksjon - Finansielle tjenester som bank og forsikring - Kjøp fra automat (av typen «vending machine») - Fast eiendom - Levering av mat og drikke - Avtale om transport, opphold, catering eller fritidstjenester som f.eks fly-, tog-, eller konsertbilletter, hotellovernatting etc. - Tilvirkningskjøp som f.eks forstørrelse av bilder '' Det står mer på forbrukerportalen.no Av det du har sakset ut her, kan det se ut som det ikke er noen vei tilbake for trådstarter... Netthandelen er jo auksjon. 0 Siter
Nellie Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 Du finne all slik informasjon på netthandelens sider: http://www.netthandelen.no/visInnhold3.aspx?id=154&rightid=160 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 Du kan, mot et gebyr få slettet handelen. Du finner info på sidene til netthandelen. Har gjort det selv noen ganger.... 0 Siter
Spirello Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 jeg vant et piknik teppe en gang, så ble kjempedyrt med frakt. kjekt å ha ikke sant. *herregud* skrev en mail der jeg skrev det ble mye dyrere enn forventet og at jeg ikke ville ha det, slapp unna med en advarsel, hehe.. dette er par år siden, og ikke vært der siden. drittside med masse dritt man ikke trenger.. En kamerat vant en tv, og ville ikke ha den.. han måtte betale et gebyr ¨på 150,- kr men slapp å kjøpe tvn. Kontakt dem på mail. Og du.. meld deg ut etterpå : ) 0 Siter
Gjest Netthandleren Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 jeg vant et piknik teppe en gang, så ble kjempedyrt med frakt. kjekt å ha ikke sant. *herregud* skrev en mail der jeg skrev det ble mye dyrere enn forventet og at jeg ikke ville ha det, slapp unna med en advarsel, hehe.. dette er par år siden, og ikke vært der siden. drittside med masse dritt man ikke trenger.. En kamerat vant en tv, og ville ikke ha den.. han måtte betale et gebyr ¨på 150,- kr men slapp å kjøpe tvn. Kontakt dem på mail. Og du.. meld deg ut etterpå : ) Etter den søte kløe kommer den sure svie, ja....Jeg slipper gjerne unna hele regningen minus fraktomkostninger for retur med en advarsel og 150 kr, he he. Og ja, jeg skal melde meg ut. Bare dritt man ikke trenger. Noe kunne jeg gjerne tenkt meg, men det er ikke MÅ ha. Billig blir det heller ikke egentlig. Skjønner at folk kan havne i Luksusfellen :-( 0 Siter
Gjest Netthandleren Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 Du kan, mot et gebyr få slettet handelen. Du finner info på sidene til netthandelen. Har gjort det selv noen ganger.... Betaler gladelig et gebyr hvis jeg slipper å motta hele dritten. Skal melde meg ut!!! Takk for hjelpen!! 0 Siter
lillli Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 Av det du har sakset ut her, kan det se ut som det ikke er noen vei tilbake for trådstarter... Netthandelen er jo auksjon. Ja, det er ikke sikkert angreretten gjelder i trådstarters tilfelle. Får bare håpe på det beste. Det kopiert fra vg, men kilden er "dine penger" så den skal være pålitelig. http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=548955 0 Siter
Gjest Dolores77 Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 Jeg og har gått i den fellen, men mener du må gjennomføre kjøpet, men du har returrett i følge lov om angrerett... du kan angre kjøpet og heve det. Men vet ikke om du kan gjøre det før du får varene? Det er jeg litt usikker på. Uansett må du betale frakten. 0 Siter
Gjest mvfsdklg Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 De sender deg nok ikke varen dersom du ikke betaler. Mener å huske at jeg vant auksjon en gang og at jeg lot være å betale fordi jeg angret. Ble ikke noe trøbbel det. Mange år siden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.